Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Wyciśnij więcej już na starcie z programem Profesjonalny Agent

Artykuł pochodzi z magazynu ESTATE

Czytaj cały numer!

            Pobierz numer 02/2023
Dominika Mikulska
Komentarze

Gorące przyjęcie poprzedniego tekstu „4 lekcje ku skuteczności Twojego marketingu online” skłoniło mnie do kontynuacji. Dziś także podejmę temat wykorzystywania narzędzi, jakie daje Nieruchomosci-online.pl, lecz w nieco innym wydaniu. Kierując tekst do właścicieli biur i managerów, podpowiem, jak program Profesjonalny Agent wspiera działania zespołów sprzedaży.

Jakość obsługi klienta i profesjonalny wizerunek usługi pośrednictwa to kapitał, w który zawsze warto inwestować uwagę i czas. Ponadprzeciętne pozytywne doświadczenie może stać się źródłem transakcji lub poleceń, jeśli nie teraz, to w przyszłości. Codzienna dbałość o procesy wykazywana dziś, zadecyduje o tym, jaki udział w rynku będzie miało Twoje biuro, gdy ten odbije, jaką bazą klientów (i kontaktów) będzie mogło się pochwalić.

Tworzymy najlepszą przestrzeń do interakcji pośredników z poszukującymi. Przestrzeń ta ma budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa oraz coraz lepiej odpowiadać na potrzeby poszukujących, ale także branży.

Zatem dziś zajmiemy się tematem profesjonalnego wizerunku usług biura i członków jego zespołu. Wskazówki kieruję do rozpoczynających pracę z narzędziami Nieruchomosci-online.pl, ale także naszych wieloletnich Klientów zachęcam do dalszej lektury,  wierząc, że każdy odnajdzie tu coś nowego i przydatnego.

Czym jest Konto Agenta?

Jedną z funkcjonalności, którą jako właściciel biura otrzymujesz w ramach usługi dla biura nieruchomości w Nieruchomosci-online.pl, jest zaproszenie swoich agentów do założenia indywidualnych subkont. Właśnie na Kontach Agenta opiera się uczestnictwo w programie Profesjonalny Agent, ponieważ to dzięki nim można korzystać z narzędzi i przyznanych benefitów. W efekcie zyskuje i agent, i biuro. I o tym za chwilę.

Czy wiesz, jak założyć Konto Agenta?

  1. Jesteś klientem Nieruchomosci-online.pl? Poznaj szczegóły działania programu i zaproś swoich agentów → Zaloguj się do swojego konta
  2. Jeśli jako właściciel biura działasz jako czynny pośrednik, Konto Agenta z pewnością Ci się przyda! Dołącz do programu na loginie konta biurowego i używaj szybkiego przełączania się między kontami.
  3. Jesteś agentem i chcesz założyć konto? Zgłoś się do programu poprzez formularz, a my połączymy Cię z biurem, z którym współpracujesz. Konto Agenta będzie w pełni funkcjonalne po autoryzacji połączenia przez administratora konta biurowego.

 

1. Delegowanie odpowiedzialności rodzi zaangażowanie

Ludzie chcą dzisiaj pracować z poczuciem sensu i sprawczości. Jak zbudować zaangażowanie nie tylko nowych pracowników, ale także wysoko kwalifikowanych specjalistów? Poprzez zaproszenie ich do wzajemnej odpowiedzialności za biznes. Oczywiście w obszarach, na które mają realny wpływ.

W pracy agenta nieruchomości takim obszarem jest wspólne kreowania przychodów, a jego lwią częścią jest bezapelacyjnie praca z ofertą.

Choć klienci trafiają do biur nieruchomości wielokanałowo, to serwisy z ogłoszeniami są nieodzownym elementem ich strategii marketingowej jako najefektywniejszy są kanał tzw. inbound marketingu (tzw. marketingu przychodzącego) – gdzie klient faktycznie zainteresowany sam trafia bezpośrednio na oferty najkrótszą drogą, oczekując przy tym rzetelności i kompletności informacji w ogłoszeniu.

Konto Agenta daje agentowi dostęp do ogłoszeń nieruchomości, będących pod jego opieką, w tym możliwość ich edytowania i zarządzania ich promocją. Niby nic, ale co to właściwie oznacza dla agenta?

Dostęp do edycji ogłoszeń pozwala agentowi dbać o ostateczny kształt oferty docierającej do poszukujących, czyli:

  1. weryfikować wygląd (np. kolejność zdjęć) oraz aktualność treści (np. dodać dane niemożliwe do importu z programu do zarządzania ofertami);
  2. wprowadzać niezbędne uzupełnienia np. dane ze świadectwa energetycznego;
  3. zwiększać potencjał wyszukiwawczy ogłoszeń, podążając za otrzymywanymi od portalu wskazówkami dot. uzupełnienia kompletności pól;
  4. zarządzać publikowaną w portalu lokalizacją, wykorzystywaną do przydatnego użytkownikowi wyszukiwania na mapie, czy poznawania okolicy nieruchomości (satelita i widok ulicy);
  5. dodawać komunikaty na ofercie, związane z aktualnie stosowanymi przez niego sposobami promocji np. organizacja domu otwartego, możliwość zdalnej wideoprezentacji;
  6. korzystać z bezpłatnego Kreatora wizyt online, za pomocą którego może (z użyciem zdjęć z aparatu 360) samodzielnie tworzyć i umieszczać w ogłoszeniach wirtualne spacery;
  7. usuwać ogłoszenia archiwalne, które już nie działają na jego korzyść.

 

Czy wiesz, że?
Agent dbający o kompletność swoich ogłoszeń, otrzymuje bonusy od portalu. W ciągu miesiąca na jego konto mogą trafić nawet 3 wyróżnienia 30-dniowe, które może wykorzystać do promocji swoich ofert w dowolnym czasie.

 

Świadome zarządzenie promocją ogłoszeń jest możliwe dzięki temu, że agent w koncie:

  • widzi statystyki swoich ofert w całym okresie ich publikacji,
  • monitoruje aktualne zainteresowana ofertami, ma możliwość jego analizowania w czasie,
  • może samodzielnie promować ogłoszenia z wykorzystaniem wyróżnień przydzielonych mu przez biuro, otrzymanych od portalu lub z własnego zakupu w koncie.

Wysoka jakość ogłoszeń i rozważne promowanie mają wymierny wpływ na efektywność pozyskiwania zainteresowanych.

 

Czy wiesz, że?Jako administrator konta biurowego, możesz przydzielić swoim agentom wyróżnienia znajdujące się w puli wyróżnień konta głównego usługi.

 

2. Klienci chcą widzieć człowieka po drugiej stronie

Żyjemy w erze marketingu h2h (ang. human to human), co zwłaszcza w sektorze usług doradczych ma ogromne znaczenie. Klienci szukają wykwalifikowanych specjalistów, którzy działają pod szyldami uznanych marek. Z nimi bezpośrednio chcą się komunikować.

Każdy agent otrzymuje w portalu tzw. prezentację – niezależną podstronę i zarazem najbardziej rozbudowaną wizytówkę pośrednika, jaką można znaleźć w sieci. Sam decyduje, jakie informacje w niej zamieści, a możliwości personalizacji jest bardzo duża. Unikalne treści pomagają zwiększyć widoczność oferty agenta w Google. Pomagają również zbudować jego markę osobista oraz efektywnie poinformować klienta o zakresie usługi pośrednika, budując wartość w jego oczach.

Stykając się z dobrze przygotowaną prezentacją, klient uświadamia sobie rolę wsparcia profesjonalisty w transakcji.

Prezentacje agentów, wraz z prezentacją biura i ogłoszeniami, są jak puzzle. Wraz z każdym nowym Kontem Agenta rośnie liczba punktów styku poszukujących z ofertą Twojego biura!

 

Czy wiesz, że?
Ponad 9% całkowitej liczby kontaktów przekazanych pośrednikom w ciągu ostatnich 12 miesięcy pochodzi z prezentacji agenta i biura. Są to kontakty ze strony osób świadomie poszukujących ich pomocy w procesie kupna/sprzedaży.

 

Pośrednik z osobistym Kontem Agenta zyskuje także przewagę dzięki obecnym w koncie sprytnym funkcjonalnościom, które pracują dla niego.

Wsparcie obsługi poszukującego:

  • Preferencje poszukującego - profil poszukującego, sporządzony na bazie jego zachowania w portalu i kryteriów, jakie wpisywał w wyszukiwarkę, zanim trafił na Twoje ogłoszenie. Do preferencji dołączona jest informacja o innych nieruchomościach z Twojej oferty spełniających oczekiwania;
  • Przypomnienie o kontakcie - poszukujący otrzymuje kopię każdego wysłanego zapytania na swoją skrzyknę mailową, natychmiast po jego wysłaniu, wraz z bezpośrednim kontaktem do agenta;
  • Przypomnienie o nieodczytanych zapytaniach – mailowy alert o zapytaniu nie odczytanym przez dwie doby;
  • Odpowiedzialny kalkulator zdolności kredytowej – pozwala wstępnie oszacować możliwości zakupowe i urealnić oczekiwania poszukującego;
  • Drukuj ogłoszenie – zoptymalizowane podsumowanie oferty gotowe do wydruku wprost do teczki na prezentację nieruchomości lub do wysłania jako link.

Wsparcie obsługi sprzedającego:

  • Interaktywny raport z promocji oferty – narzędzie doradztwa, na podstawie którego wraz z klientem możesz omówić zainteresowanie jego nieruchomością i przedstawić rekomendacje dalszych działań.

 

3. Wiesz więcej, komunikujesz się lepiej

W rejestrowaniu zdarzeń offline – liczby telefonów i prezentacji, a także pojawiających się pytań i wątpliwości zainteresowanych – nikt pośrednika nie wyręczy. Inaczej rzecz ma się w kwestii działań online. Pełna kontrola i szybki dostęp do informacji o popularności ogłoszeń gwarantuje zakładka „Statystyki jednostkowe”, dostępna zarówno w koncie biura jak i w Koncie Agenta (w obrębie jego ofert).

Nad listą ogłoszeń znajduje się filtr, który pozwoli na zawężenie do interesującego Cię segmentu ogłoszeń – wg rodzaju nieruchomości czy transakcji, lokalizacji, przedziału cenowego i innych parametrów. Zakres danych może obejmować: 30, 60 lub 90 ni, a także okres „od początku” publikacji ogłoszenia.

 

Czy wiesz, że?
W filtrze statystyk możesz dokonać wyboru osoby odpowiedzialnej za obsługę oferty. Możesz zatem wygenerować raport dla każdego agenta osobno jako podstawę do wspólnej analizy.

 

Nieruchomosci-online.pl szczegółowo raportuje ekspozycję każdej nieruchomości w portalu – od zasięgu, przez liczbę wyświetleń ogłoszenia, a także liczby otrzymanych zapytań oraz pobrań numeru telefonu czy wybrania numeru podczas przeglądania na telefonie. Ze statystyk dowiesz się także, ile poszukujący średnio spędza czasu na ogłoszeniu oraz jakie akcje zainteresowania wykonał (np. zapisanie w Ulubionych i dodanie notatki, liczba udostępnień, wydruków, odsłon zdjęć i mapy, a także odsłon szczegółów ogłoszenia na liście.

To daje pełny obraz liczby i rodzaju interakcji, w jakie wchodzi oglądający z Twoją ofertą, zatem stanowi podstawę do decyzji o skuteczności podjętej strategii promocji, w tym także do rekomendacji dla sprzedającego np. o weryfikacji ceny ofertowej.

 

Czy wiesz, że?
Statystyki ogłoszeń udostępniamy w łatwej do wykorzystania formie, czyli w postaci codziennie aktualizowanego pliku csv do pobrania. Dane można analizować w arkuszu kalkulacyjnym lub wykorzystać we własnym CRM-ie.

 

Spotkajmy się online!

Tyle wskazówek na dziś, ale nie koniec propozycji. Zatem… spotkajmy się piątkowej kawie!

Spotkania edukacyjne organizowane przez nas dla Klientów zyskały w połowie maja nową odsłonę. Podczas otwartych piątkowych webinariów z naszymi doradcami przekazujemy wiedzę na temat tego, jak wykorzystując funkcjonalności portalu zdobywać więcej kalorycznych kontaktów oraz dbać o profesjonalny wizerunek w sieci.

Zapraszamy właścicieli biur, managerów i agentów.

Uczestnictwo wymaga zalogowania do aktywnego konta biura lub Konta Agenta.

Zaloguj się i sprawdź termin najbliższego spotkania
Dominika Mikulska

Dominika Mikulska - Ekspertka marketingu z 18-letnim stażem w zawodzie. Od 2013 związana z portalem Nieruchomosci-online.pl, w którym jako b2b marketing manager realizuje projekty w sferze komunikacji i rozwoju produktu dla biur i agentów nieruchomości. Redaktor naczelna e-magazynu „ESTATE”.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także