Postrzeganie wizerunku zawodu pośrednika zmienia się na naszych oczach. Obserwując statystyki portalu, wiemy, że coraz większa liczba użytkowników portalu kontaktuje się z pośrednikami nie tylko przez formularze dostępne w ogłoszeniu konkretnej nieruchomości, ale bezpośrednio przez indywidualne wizytówki pośredników. Z tego źródła pochodzi aż 9% kontaktów do pośredników wygenerowanych w portalu! Są to kontakty ze strony osób świadomie poszukujących pomocy profesjonalisty w procesie kupna czy sprzedaży.
Znajdź agenta w swojej okolicy to specjalna wyszukiwarka, dzięki której klienci mogą znaleźć pośredników, z pomocy których mogą skorzystać w interesującej ich lokalizacji.
Jak to z listami bywa, paść musi pytanie – jak znaleźć się na tej liście wyżej. Otóż algorytm bazuje na dwóch grupach czynników dotyczących: stopnia uzupełnienia samej prezentacji, ale przede wszystkim na jakości i rzetelności uzupełnienia ogłoszeń agenta.
Co w szczególności bierzemy pod uwagę i co ma największe znaczenie?
Kompletność ogłoszeń
- Uzupełnienie podstawowych danych ogłoszeń, zgodnie ze standardem kompletności (pola oznaczone pomarańczową gwiazdką).
- Czy ogłoszenia agenta zawierają rzuty?
- Czy ogłoszenia agenta zawierają multimedialne elementy prezentacji nieruchomości (wirtualne wizyty, wideo)?
- Średnia całkowita kompletność, czyli stopień uzupełniania ogłoszeń.
Kompletność to kluczowy dla nas parametr, ponieważ to na dobrze uzupełnionych polach budujemy listingi, po których poruszają się poszukujący. Rzetelność informacyjna i atrakcyjność prezentacji nieruchomości przekłada się bezpośrednio na liczbę kontaktów w sprawie ogłoszenia, ale także w sprawie reprezentowania klienta w jego własnej sprawie – zleceniu poszukiwania lub sprzedaży.
Prawidłowo wyznaczone lokalizacje
- Wskazana prawdziwa lokalizacja nieruchomości, która nie jest punktem wyznaczonym jako środek geometryczny miejscowości bądź ulicy.
- W przypadku ofert oznaczonych „na wyłączność” wymagana jest dokładna lokalizacja, w tym ulica i numer, a dla miejscowości bez ulic – numer.
Lokalizacja nieruchomości wykorzystywana jest do przydatnego użytkownikowi wyszukiwania na mapie czy poznawania okolicy nieruchomości (satelita i widok ulicy).
Zarządzać lokalizacją możesz w edycji oferty – przesuwając marker lub wpisując dokładny adres nieruchomości.
Regulaminowe zdjęcia główne ogłoszeń
Reprezentacyjne zdjęcie główne jest kluczowe dla czytelności listy ogłoszeń. Zgodnie z regulaminem, nie powinny występować na nim elementy zasłaniające, nie może być także kolażem, grafiką ani rzutem.
Jeśli ogłoszenie trafiło na weryfikację z któregoś z powyższych powodów, zostaje to uwzględnione przez algorytm i obniża ogólną ocenę rankingową.
Uzupełnienie prezentacji agenta
- Profesjonalna fotografia, która musi być czytelna i przedstawiać osobę (nie logo firmy)
- Wybór dwóch wiodących specjalizacji
- Wybór czynności w sekcji „Moje usługi”
- Uzupełnienie pól opisowych
- Posiadanie licencji (numer i organ wydający)
Chcesz zoptymalizować swoją Prezentację Agenta? Tu znajdziesz krótki przewodnik po możliwościach Twojej indywidualnej wizytówki, który pomoże Ci wykorzystać ją jako skuteczne miejsce personal brandingu, ale przede wszystkim – jako pierwsze miejsce zapoznania klientów z Twoją ofertą i usługą.
Uwaga! Proces aktualizacji algorytmu przebiega kilka razy na dobę, więc nie zobaczysz efektu swoich zmian natychmiast.
Zaloguj się do swojego konta i zadbaj o wszystkie powyższe elementy!
Co ważne, na Twoją prezentację agenta użytkownicy mogą trafić także z jednego z Twoich ogłoszeń lub bezpośrednio z wyszukiwarki Google.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.





