Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

10 rzeczy, które wpływają na efektywność reklamy w Nieruchomosci-online.pl

Dominika Studniak
Komentarze

fot.: Christin Hume/unsplash.com

Kiedy nasze życie w wielu jego aspektach coraz bardziej przenosi się do sieci, usługi online zyskują na znaczeniu. To, co dotychczas było wartością dodaną, staje się standardem. Choć w sprzedaży nieruchomości internet był jak dotąd i tak jedną z najważniejszych przestrzeni do promowania ogłoszeń, teraz jeszcze bardziej warto mu się przyjrzeć i postawić na narzędzia, dzięki którym odpowiesz na potrzeby klientów.

Co zrobić, by jeszcze skuteczniej promować swoje oferty na Nieruchomosci-online.pl? Jak wycisnąć więcej i wykorzystać potencjał reklamowy portalu? Jak dotrzeć skuteczniej do 3 mln poszukujących nieruchomości miesięcznie?

Sama publikacja ogłoszenia na portalu, to nie wszystko. To dopiero pierwszy krok w drodze do klienta. To, jak szybko Cię on odnajdzie i czy będzie zainteresowany Twoją ofertą, zależy od wielu czynników.

Wykorzystaj wszystkie możliwości:

1. Prezentacja biura

Biuro w Nieruchomosci-online.pl zyskuje możliwość szerszej prezentacji swoich usług na dedykowanej stronie w ramach portalu. Może jej używać do promowania własnej marki, prezentowania ofert nieruchomości i pozyskiwania klientów.

W tym miejscu możesz udostępnić wszystkie informacje o firmie: dane teleadresowe, zakres działalności, sylwetki agentów i umożliwić poszukującym łatwy kontakt z biurem poprzez formularz kontaktowy, który znajduje się na wizytówce. Aby maksymalnie wykorzystać swoją widoczność na portalu, ważne, aby upewnić się, że informacje o Twojej firmie są kompletne, dokładne i aktualne.

Dowiedz się więcej: Prezentacja biura – wizytówka, która pracuje

2. Prezentacja Agenta

To miejsce, które mówi o Tobie jako o profesjonaliście, ale także jako o człowieku. Kupujący mogą wybrać, z kim chcą współpracować, chętniej nawiążą z Tobą kontakt, jeśli wzbudzisz ich zaufanie. Wykorzystaj możliwości, które daje Ci wizytówka na Nieruchomosci-online.pl i daj się poznać potencjalnym klientom. Bardziej prawdopodobne, że odwiedzający Twój profil skontaktują się właśnie z Tobą, jeśli będziesz mieć silny profil, udostępniający komplet informacji o Tobie.

Jeśli chcesz zmaksymalizować skuteczność swojego profilu, uzupełnij go we wszystkie możliwe dane: jak się z Tobą skontaktować, w czym się specjalizujesz, jakie dokładnie usługi świadczysz. Możesz napisać też kilka słów o sobie, pochwalić się osiągnięciami i tym, co zajmuje Cię prywatnie. Nie zapomnij również dodać linków do swoich profili w mediach społecznościowych.

Wizytówki agentów są pozycjonowane, aby łatwiej było je znaleźć nie tylko w wynikach wyszukiwania w portalu, ale także w Google. To więc ważne narzędzie do budowania marki osobistej, z którą poszukujący mogą zetknąć się wielokrotnie podczas przeglądania ogłoszeń nieruchomości czy prezentacji biura, a także poprzez wyszukiwarkę na stronie głównej portalu czy na dedykowanej podstronie „Znajdź agenta nieruchomości”. Kupujący mogą skontaktować się bezpośrednio z agentem, po prostu dzwoniąc do niego lub wysyłając wiadomość poprzez formularz kontaktowy. W profilu agenta znajduje się także specjalny formularz, umożliwiający kontakt z Tobą klientowi sprzedającemu.

Dowiedz się więcej: Prezentacja Agenta. Nowe możliwości budowania marki osobistej

3. Przygotowanie oferty

Poszukujący przeglądający oferty na portalu potrzebują rzetelnych i szczegółowych informacji o nieruchomościach. Pamiętaj, aby podać jak najwięcej unikalnych informacji, ponieważ są one kluczowe dla kupujących i stanowią wyróżniki nieruchomości. Znaczny odsetek zainteresowanych nieruchomościami, poszukując tej wymarzonej na portalu, używa filtrów wynikających z własnych preferencji – zgodnie z nimi wyświetlane są im listy nieruchomości w wynikach wyszukiwania. Jeśli więc Twoje ogłoszenia opisane będą zdawkowo, możesz być pewien, że nie wzbudzą zainteresowania potencjalnych nabywców i zostaną odrzucone już na etapie pierwszej selekcji.

Na zasięg ogłoszeń i konwersję użytkowników, która przekłada się na liczbę kontaktów, ma wpływ kompletność ogłoszenia i dostarczenie poszukującemu wszystkich informacji, którymi może być zainteresowany.

Sam opis, nawet ten najbardziej poruszający emocje, to jednak nie wszystko bez obrazu, który zadziała na wyobraźnię poszukującego. Pamiętaj, aby dołączyć galerię zdjęć, wideo z nieruchomości lub wycieczkę 3D, by kupujący mógł bardziej zwizualizować sobie wnętrza. Dodaj także rzuty 3D, by jeszcze dokładniej zaprezentować nieruchomość – na Nieruchomosci-online.pl jest miejsce na dodanie aż 3 plików z rzutami.

Dowiedz się więcej: Standard kompletności ogłoszeń

4. Prezentacja nieruchomości online na żywo

Nowa rzeczywistość, wymaga nowych rozwiązań. Potrzeby mieszkaniowe muszą być zaspokajane nawet przy braku bezpośredniego kontaktu. Proces poszukiwania nieruchomości możesz ułatwić umożliwiając mu transmisję w czasie rzeczywistym z interesującej go nieruchomości. Jeśli dysponujesz nieruchomościami, które możesz w ten sposób pokazać potencjalnym klientom, skorzystaj z narzędzia, które daje Ci Nieruchomosci-online.pl, i przypisz konkretnym ofertom specjalne oznaczenia.

Dowiedz się więcej: Oznacz nieruchomości, które możesz zaprezentować podczas rozmów wideo na żywo

5. Oznaczenie na mapie

Jednym z ważniejszych kryteriów przy wyborze nieruchomości jest lokalizacja, dlatego ogłoszenia przypisane do konkretnego miejsca na mapie cieszą się większym zainteresowaniem poszukujących i konwertują lepiej. W zależności od tego, jak dokładnie określisz adres oferowanej nieruchomości, poszukujący będzie mógł zobaczyć, co znajduje się w jej pobliżu i przekonać się, czy takie sąsiedztwo mu odpowiada. Co więcej, użytkownik w Nieruchomosci-online.pl może „zwiedzić” okolice nieruchomości, dla których podano lokalizację z dokładnością pozwalającą na wyznaczenie na mapie, z poziomu ogłoszenia w trybie street view.

Dowiedz się więcej: Więcej zapytań, dzięki lokalizacji nieruchomości i szczegółom otoczenia na mapie 

6. Program Profesjonalny Agent

Przystępując do programu, który jest powiązany z Twoim Kontem Agenta, otrzymujesz profesjonalną, rozbudowaną Prezentację Agenta, która jest wsparciem Twojej marki osobistej. Tym samym dajesz sygnał poszukującym, że jesteś wiarygodnym pośrednikiem i można Ci zaufać, a dbałość o przygotowanie ofert jest taka sama jak dbałość o każdego nowego klienta.

Agenci, którzy spełnią warunki programu i pozytywnie przejdą ich weryfikację otrzymują odznakę „Profesjonalny Agent”, a także darmowe wyróżnienia, które mogą wykorzystać do promocji swoich ofert.

Dowiedz się więcej: Program Profesjonalny Agent w pigułce

7. Wyróżnienie oferty

Wyższa pozycja na liście wyszukiwania to większa szansa na przyciągnięcie uwagi poszukującego i na większą konwersję ogłoszenia. By szybciej dotrzeć ze swoją propozycja do zainteresowanych nieruchomościami, w Nieruchomosci-online.pl możesz zwiększać zasięg ogłoszenia, korzystając z 3 rodzajów wyróżnień, które charakteryzują się inną intensywnością promowania. W zależności od tego, którą formę wyróżnienia wybierzesz (Ogłoszenie Wyróżnione, Ogłoszenie Wyróżnione PLUS czy Ogłoszenie Wyróżnione TOP) Twoja oferta będzie pojawiać się nad ogłoszeniami zwykłymi, będzie automatycznie powracać na szczyt listy co 5 dni lub zagości tam na stałe.

Dowiedz się więcej: Zyskaj więcej, dzięki nowym sposobom promowania ogłoszeń

8. Darmowe wzmocnienie ekspozycji ogłoszeń

Nieruchomosci-online.pl dodatkowo promuje Twoje ogłoszenia za darmo i sprawia, że trafiają do poszukujących na wiele możliwych sposobów. Są wysyłane do poszukujących w wiadomościach e-mail z powiadomieniami o nowych ogłoszeniach, jeśli spełniają kryteria, którymi są oni zainteresowani. Są wyświetlane na Facebooku w ramach remarketingu. Jeśli są kompletnie uzupełnione, trafiają na stronę główną portalu, od razu przykuwając uwagę. Ogłoszenia wzbudzające największe zainteresowanie poszukujących mają też nadawane oznaczenie Hot Alert, które wpływa na zwiększenie liczby telefonów i zapytań dotyczących oferty.

To, w jaki sposób Twoje ogłoszenie było promowane i z jaką częstotliwością, możesz sprawdzić w każdej chwili, logując się do swojego konta w zakładce Statystyki.

Dowiedz się więcej: Sprawdź statystyki swoich ogłoszeń

9. Udostępnianie w mediach społecznościowych

Twoje sieci społecznościowe są doskonałym miejscem do rozpowszechniania informacji o Twojej ofercie. Odnośniki do swoich profili na Facebooku, LinkedInie, Twitterze czy Google+ możesz dodać także do swojego profilu na Nieruchomosci-online.pl.

Co więcej, Twoje oferty na Nieruchomosci-online.pl możesz też łatwo udostępniać na Twoim profilu na Facebooku, na fanpage’u biura, w grupie z ofertami nieruchomości czy w wiadomości prywatnej przez Messenger z poziomu panelu administracyjnego konta oraz oferty opublikowanej na portalu.

Dowiedz się więcej: Udostępnianie ofert – podziel się dobrym!

10. Szybki kontakt z poszukującym

Kiedy nasza rzeczywistość się zmienia, sztuką jest dostosowanie się do niej. W świecie cyfrowym budowanie zaufania może być trudniejsze niż poza nim, ale zaczyna się od szybkiego reagowania i dostarczania informacji w sposób terminowy. Daj znać swoim klientom, że ich zapytania nie trafiają w próżnię i bądź z nimi w stałym kontakcie. Odpowiadaj tak szybko, jak jest to możliwe, kiedy będą prosić Cię o kontakt, by dopytać o oferty.

Aby ułatwić Ci sprawny kontakt z potencjalnymi klientami Nieruchomosci-online.pl ma dla Ciebie rozwiązania informujące o nowych zapytaniach. Otrzymujesz nie tylko powiadomienia w wiadomościach e-mail, ale także przez SMS.

Dowiedz się więcej: Informacja o nowych zapytaniach przez SMS 

Dominika Studniak

Dominika Studniak - Od 2010 r. związana z portalem Nieruchomosci-online.pl. Realizuje projekty związane z administrowaniem portalami internetowymi i ich optymalizacją, copywritingiem i content marketingiem. Redaktor naczelna bloga Nieruchomosci-online.pl. Redaktor prowadząca e-magazynu „ESTATE”.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także