Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

  • Blog
  • Kupno
  • To my. Kupujący 2025. Zacznijmy od początku

To my. Kupujący 2025. Zacznijmy od początku

Zdjęcie z artykułu

Anna Zachara-Widła

Kim są osoby, które planują kupić nieruchomość w 2025 roku? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza analiza „To my. Kupujący 2025”, którą przygotował portal ogłoszeniowy Nieruchomosci-online.pl we współpracy z agencją badawczą Inquiry na bazie danych YouGov. Analiza objęła 600 osób, które mają w planach zakup mieszkania lub domu w najbliższych miesiącach.

Myśląc o rynku nieruchomości, nie wolno nam zapominać o ludziach.

W naszej codziennej pracy dokładamy starań, aby mocniej skupiać się właśnie na człowieku, na obecnych, przyszłych czy potencjalnych mieszkańcach nieruchomości, które widnieją na listach wyszukiwań serwisów z ogłoszeniami. Próbując tym samym zaopiekować się obiema stronami tego procesu – tymi, którzy te nieruchomości budują i sprzedają, oraz tymi, dla których to niejednokrotnie inwestycja życia. Bo przecież nie ma tu równych i równiejszych. Jest jednak coś bardzo istotnego – wiedza o tym, kto jest po drugiej stronie. Wiedza na temat jego cech, potrzeb, zwyczajów, nie tylko tych bezpośrednio związanych z domem czy mieszkaniem.

Nie odkryjemy nic nowego, stwierdzając, że to człowiek jest tu w centrum uwagi, ale czasem o tym zapominamy w gąszczu wskaźników ekonomicznych, cen, tych ofertowych i transakcyjnych, czy analiz planowanych ustaw.

Skąd te dane?

W tym miejscu pojawia się najnowszy projekt Nieruchomosci-online.pl, który dostarcza aktualne dane na temat osób potencjalnie aktywnych na rynku nieruchomości w bieżącym roku. Projekt To my. Kupujący 2025, bo o nim mowa, przygotował portal ogłoszeniowy Nieruchomosci-online.pl we współpracy z agencją badawczą Inquiry na bazie danych YouGov.

W naszej analizie pokazujemy niezwykle interesujące informacje na temat grupy 600 osób, które planują w 2025 roku zakup domu lub mieszkania. Na potencjalnych poszukujących spoglądamy jednak szeroko, rozpatrując ich zwyczaje, poglądy czy postawy w wielu aspektach życia.

Aktywność na rynku nieruchomości, plany i decyzje związane z ich zakupem czy sprzedażą zależą od ogromnej liczby czynników, nie tylko ekonomicznych czy finansowych, ale także zawodowych, rodzinnych czy tych związanych z danym etapem życia. To także wypadkowa naszych postaw, przyzwyczajeń oraz wcześniejszych doświadczeń. W związku z tym, w naszych analizach skupiliśmy się na wielu różnych obszarach funkcjonowania potencjalnych kupujących.

Tematy omawiane w projekcie To my. Kupujący 2025

Demografia i rodzina

Okazuje się, że co trzeci kupujący to osoba powyżej 55 roku życia. W jakim wieku są zatem kupujący, gdzie mieszkają, w jakich regionach Polski ich spotkamy? W tej części interesuje nas również ich sytuacja rodzinna, czyli to w jak dużych rodzinach na co dzień mieszkają, czy mają dzieci, czy żyją w towarzystwie zwierząt domowych, bo zdecydowanie jesteśmy miłośnikami zwierząt i większość badanych traktuje je jak członków rodziny. Jakie prezentują postawy wobec rodziny i życia rodzinnego? Wszystko to ma znaczenie w kontekście tego, jakiego mieszkania czy domu będą szukać, na co będą zwracać uwagę przy wyborze, a także jakie będą mieć możliwości realizacji swoich potrzeb mieszkaniowych. ► Przejdź do analizy

Finanse

Kupujący nie zawsze patrzą optymistycznie na swoje finanse – ponad połowa nie wierzy w ich poprawę w najbliższym czasie. Czy mimo to, kupujący 2025 to osoby stabilne finansowo? Lubiące oszczędzać, a może inwestować? Jakie mają postawy wobec pieniędzy, zarządzania budżetem domowym oraz perspektywę zmiany swojej sytuacji materialnej? W części To My. Kupujący 2025 – Finanse przybliżamy każdy z tych tematów. ► Przejdź do analizy

Praca

To kluczowy obszar dla osób planujących aktywność na rynku nieruchomości. Ich wybory, pomysły, koncepcje czy możliwości w dużej mierze od niego zależą. Co drugi kupujący 2025 to pracownik sektora prywatnego. Jaki rodzaj pracy wykonują oraz w jakim trybie? W tej części prezentujemy dane dotyczące zajmowanych przez nich stanowisk czy obszarów, za które są w swojej pracy odpowiedzialni. ► Przejdź do analizy

Nasze nieruchomości

Dla co piątego planującego zakup będzie to pierwsza posiadana na własność nieruchomość. W tej części mówimy o dotychczasowych nieruchomościach. Wiemy, gdzie kupujący mieszkają, ile posiadają nieruchomości oraz jak duże są to domy czy mieszkania. ► Przejdź do analizy

Anna Zachara-Widła

Anna Zachara-Widła - Customer Voice Expert w Nieruchomosci-online.pl. Badaczka z blisko 20-letnim doświadczeniem. Od 2025 r. odpowiada w portalu za realizację badań, które pokazują rynek nieruchomości nie przez pryzmat klasycznych danych, ale oczami ludzi – kupujących, sprzedających, wynajmujących. Ideą tych badań jest nie tylko analiza potrzeb uczestników rynku, ale przede wszystkim poznanie ich opinii, postaw oraz zrozumienie codziennych decyzji – tych, które często wynikają z życiowych zmian i emocji, a nie tylko z kalkulacji. W przeszłości realizowała liczne projekty badawcze m.in. w Polskiej Radzie Centrów Handlowych, Polpharmie, „Dzienniku Gazecie Prawnej” i wydawnictwie INFOR, a także w Onkofundacji Alivia, która wspiera osoby chore onkologicznie.

Zobacz także

Zamknij