Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

  • Blog
  • Sprzedaż
  • Ogłoszenie o sprzedaży domu, które przyciąga wzrok

Ogłoszenie o sprzedaży domu, które przyciąga wzrok

Tu sprzedasz

swoją nieruchomość

Dodaj ogłoszenie

Anna Serafin
Komentarze

Ogłoszenie o sprzedaży domu musi przyciągać oko zainteresowanego i stymulować jego wyobraźnię. Można to osiągnąć dzięki zastosowaniu konkretnych haseł, ale przede wszystkim dzięki odpowiednio przygotowanym zdjęciom i filmom.

Podczas poszukiwań domu na Nieruchomosci-online.pl zainteresowani zazwyczaj przeglądają wiele ofert. Każda walczy o uwagę użytkownika. Istnieje kilka wskazówek, które warto zastosować, aby ogłoszenie o sprzedaży domu nie zginęło w gąszczu innych. Zobacz, czego nie możesz pominąć!

Skuteczne ogłoszenie o sprzedaży

Tworząc ogłoszenie o sprzedaży domu, musisz zadbać o pierwsze wrażenie, bo to ono ma zachęcić poszukującego do kliknięcia właśnie w twoją ofertę. Szczegółowy opis oczywiście jest ważny, ale bez przyciągającego tytułu i atrakcyjnych zdjęć nie sprawisz, że zainteresowany go przeczyta.

Przede wszystkim zwróć uwagę na tytuł. „5-pokojowych domów o powierzchni 150 mkw” jest na pęczki. Nawet jeśli i twój taki jest, to ofertę możesz zatytułować tak, aby lepiej wpisywała się w potrzeby potencjalnych kupujących. Jeżeli nieruchomość znajduje się w spokojnej dzielnicy dużego miasta, to ogłoszenie możesz nazwać np. „oazą spokoju 15 min od centrum Wrocławia”. Jeżeli z kolei dom stoi na dużej działce i jest wyposażony w dorodne rośliny, które odgradzają od sąsiadów, to możesz napisać „dom na wsi dla poszukujących prywatności”.

Dzięki takiej konstrukcji tytułu przyciągniesz wzrok, podkreślisz zalety swojego domu, ale i łatwiej znajdą cię ci, którzy poszukują dokładnie tego, co możesz zaoferować.

Jakie elementy zawrzeć w ogłoszeniu?

Oprócz tytułu trzeba oczywiście przygotować jeszcze opis oferty. Czego nie może w nim zabraknąć? Standardowo informacji o: metrażu, lokalizacji, roku budowy, stanie technicznym, liczbie pomieszczeń, dodatkowych atutach (np. urządzony ogród czy piwnica) i cenie. Warto je wypunktować, aby poszukującym łatwo było zobaczyć, czy twój dom odpowiada ich potrzebom.

To jednak mają wszystkie oferty, a jeżeli tobie zależy na tym, żeby wyróżnić się wśród innych sprzedających, to zastanów się, do kogo kierujesz ogłoszenie. Jeżeli ma to być rodzina z małymi dziećmi, to koniecznie dopisz informację o dostępności placów zabaw, szkoły, przedszkola i terenów zielonych w pobliżu. Gdy swój dom chcesz zaproponować emerytom, to koniecznie podkreśl informację o spokojnej okolicy i bliskości przystanku autobusowego.

Dobrze jest również dodać plany domu i działki. Dzięki temu poszukujący będą mogli od razu sprawdzić, czy liczba pokoi jest dla nich wystarczająca, czy układ pomieszczeń im odpowiada oraz zastanowić się, jak mogą urządzić swoje nowe cztery kąty. Dołączenie rysunków technicznych sprawi także, że ogłoszenie będzie sprawiało wrażenie profesjonalnie przygotowanego.

Zdjęcia nieruchomości

Najważniejszą częścią ogłoszenia o sprzedaży domu są zdjęcia. Ważne jest, aby sfotografować wnętrza, budynek z zewnątrz, działkę oraz najbliższą okolicę. Zdjęcia muszą oczywiście oddawać to, jak nieruchomość wygląda w rzeczywistości, ale można zastosować kilka tricków, które sprawią, że będzie prezentowała się lepiej.

Jakie zdjęcia dodać? Po pierwsze, muszą być aktualne i dobrze oddawać stan rzeczywisty. Pamiętaj, aby przed fotografowaniem uporządkować przestrzeń i usunąć osobiste przedmioty po to, aby zainteresowani mogli wyobrazić sobie w domu własne rzeczy. Możesz również zastosować techniki home stagingu, czyli zaaranżować wnętrza tak, aby panował w nich zachęcający klimat. W tym celu możesz postawić na stole wazon świeżych kwiatów, w kuchni miskę z owocami, a łóżko zaścielić narzutą i położyć pasujące do niej poduszki. Ważne jest, aby zdjęcia obejmowały jak najwięcej całych pomieszczeń, a nie tylko fragmentów.

Muszą one być wykonane w świetle dziennym, najlepiej w słoneczny dzień, ale nie w południe, kiedy dominuje ostre słońce. Najlepiej sesję zdjęciową wykonać późnym popołudniem, kiedy światło jest ciepłe i wnosi do wnętrz przytulny klimat.

Nie zapomnij odpowiednio sfotografować główne atuty domu, które są umieszczone w opisie, np. urzekający widok zza okna, odnowioną elewację czy taras przygotowany tak, że zachęca, aby odpoczywać na nim w letni wieczór. To wszystko pozwoli lepiej zapamiętać poszukującym zalety domu, który oferujesz na sprzedaż.

W nawiązaniu do zdjęć w opisie warto dodać informację o przeprowadzonych remontach. Z drugiej strony jednak fotografie nie powinny ukrywać usterek, które i tak zauważy potencjalny kupiec podczas osobistej wizyty. Można jednak opisać je tak, żeby nie były tylko wadami, ale też szansami do wykorzystania. Jeżeli w salonie stoi stary zegar, to możesz napisać, że „po odrestaurowaniu będzie on unikatową ozdobą wnętrza”. Z kolei gdy piwnica nie jest w najlepszym stanie, to dodaj, że „po kilku naprawach piwnicę można wykorzystać na warsztat”.

Jeżeli masz dobry sprzęt fotograficzny i doświadczenie w robieniu zdjęć, to oczywiście sam możesz uwiecznić swój dom. Jednak w każdym innym przypadku warto skorzystać z pomocy profesjonalisty. Jakie są zalety fachowej sesji? Przede wszystkim zdjęcia będą dobrej jakości, zrobione w odpowiednim świetle i pod właściwym kątem, podkreślające atuty domu i ukrywające niedoskonałości. Fotograf podpowie Ci także, jak przygotować nieruchomość, aby prezentowała się możliwie jak najlepiej. Profesjonaliści także często oferują zdjęcie z drona, które pozwoli zainteresowanym jednym rzutem oka sprawdzić, w jakiej okolicy znajduje się dom. Jeśli jednak nie decydujesz się na taką usługę, to warto chociaż dodać zdjęcie satelitarne i zaznaczyć położenie nieruchomości.

Więcej o robieniu dobrych zdjęć do oferty nieruchomości przeczytasz tutaj - "Zdjęcia sprzedają [krótki poradnik fotografii nieruchomości]".

Wirtualne wizyty

Dobre ogłoszenie o sprzedaży domu to takie, które pozwala potencjalnemu kupcowi wyobrazić sobie, jak będzie wyglądała jego codzienność, kiedy zamieszka w nowych czterech kątach. Znacznie ułatwia to wirtualna wizyta, która obrazuje, jak wyglądają poszczególne pomieszczenia, ale i budynek z zewnątrz. Wirtualna wizyta jest synonimem oprowadzania zainteresowanych. Dzięki temu lepiej można zobaczyć, jakiej wielkości są pokoje, usłyszeć szum drzew w ogródku, a Ty jako sprzedający możesz dodatkowo opowiedzieć o spokojnych popołudniach spędzanych na tarasie czy zaprezentować, jak nowoczesny okap chowa się w blacie.

Więcej o wykorzystaniu wirtualnych wizyt w ogłoszeniach na portalu Nieruchomosci-online.pl dowiesz się tutaj: "Odsiej ziarno od plew – zalety szukania z wirtualnymi wizytami".

W razie problemów z przygotowaniem ogłoszenia czy wykonaniem zdjęć warto skonsultować się z profesjonalną agencją nieruchomości, która w oparciu o swoje doświadczenia i znajomość potrzeb klientów pomoże przygotować taką ofertę, która po pierwsze przyciągnie wzrok, a po drugie skończy się transakcją sprzedaży.

 

Niniejsze opracowanie ma jedynie charakter informacyjny. Jego treść nie stanowi porady prawnej, podatkowej, finansowej czy z zakresu obrotu nieruchomościami. W celu uzyskania profesjonalnego wsparcia, skonsultuj się ze specjalistą: https://www.nieruchomosci-online.pl/agenci.html

Anna Serafin

Anna Serafin - Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku finanse i rachunkowość. Specjalizuje się w finansach osobistych, finansach firmowych oraz w nieruchomościach. Jej misją jest przekładanie specjalistycznego języka z aktów prawnych i dokumentów bankowych oraz tych związanych z nieruchomościami na słowa zrozumiałe dla każdego.

Zobacz także