Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Nie przepalaj budżetu! Dlaczego optymalizacja prowadzonych kampanii jest tak ważna?

Artykuł pochodzi z magazynu ESTATE

Czytaj cały numer!

            Pobierz numer 03/2022
Łukasz Morgiewicz
Komentarze

fot.: Yan Krukov / pexels.com

Nie da się ukryć, że w ostatnim czasie liczba zadawanych nam pytań typu: „Czy przy wciąż rosnących cenach marketingu warto jeszcze w niego inwestować, aniżeli skupić się na działaniach offline’owych”? rośnie wykładniczo. I ja się im nie dziwię. Nikt nie chce tracić swoich funduszy, gdy nie jest pewny, czy one – w dalekiej lub niedalekiej przyszłości – się zwrócą. W takich sytuacjach lubię uspokajać swoich rozmówców. Moja odpowiedź na te pełne wątpliwości pytania jest zawsze jedna i ta sama: Oczywiście, że tak.

National Association of Realtors przeprowadziło badanie, które jednoznacznie wykazało, że 92% kupujących sprawdza oferty deweloperów w internecie, zanim zdecyduje się wykonać kolejny ruch – zadzwoni lub napisze do biura sprzedaży. Wynika z tego, że zatrzymanie działań marketingowych spowoduje starty, których nie będzie można już odrobić. A konkurencja tylko na to czyha.

Inwestowanie w marketing jest więc konieczne, ale równocześnie swoje kampanie warto prowadzić rozsądnie, by nie okazało się, że podjęte kroki nie przynoszą pożądanych skutków. W takich momentach jak mantrę powtarza się jedno słowo: optymalizacja. I właśnie tej optymalizacji chciałem poświęcić dzisiaj parę słów.

Optymalizacja tylko... od podstaw!

Zasada efektywnego zwrotu z prowadzonych kampanii, która w dłuższym terminie przyniesie oszczędności, jest jedna: zadbajmy o wszystko od samych podstaw. W toku działań reklamowych może się bowiem okazać, że pomimo wydanych pokaźnych sum pieniężnych, te nie przynoszą pokładanych w nich nadziei: nowych kontaktów zero, aktywności pod postami niewiele, ogólny performance jest więc rozczarowujący. A budżet umyka. I to niezależnie od tego, czy mówimy o kampaniach związanych ze świadomością marki, czy czysto sprzedażowych – efekt nie będzie zadowalający, a tego przecież nie chcemy.

Powodów kiepskich wyników reklam może być kilka.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że powodem kiepskich wyników reklam nie musi być wcale złe targetowanie czy niezrozumienie swojej grupy odbiorców, ale rzeczy tak oczywiste, jak mało urokliwa strona internetowa, do której ta reklama prowadzi.

Słowo optymalizacja w kontekście marketingu jest działaniem bardzo pojemnym, którym można byłoby obdzielić kilka grubych objętościowo artykułów. W tym opiszę wskazówki, co warto poprawić, by jak najlepiej zoptymalizować prowadzone działania reklamowe.

Landing page, który straszy

Wiecie, która rzecz sprawia, że 75% klientów nie dokona żądanego działania (zakupu, pozostawienia swoich danych osobowych) w miejscu, do którego przyprowadziła ich reklama? Nieczytelny i po prostu mało okazały landing page.

Nie muszę Was przekonywać, jak kluczowym elementem marketingowej układanki jest ładny, dobrze zoptymalizowany landing page – przyciągające wzrok zdjęcia w wysokiej jakości oraz odpowiednio wdrożone i napisane copywriting SEO pomogą uczynić zawartość strony docelowej atrakcyjniejszą dla klienckiego oka oraz sprawią, że odwiedzający chętniej zostawi swoje dane osobowe do kontaktu.

Uporządkuj swoją stronę internetową

Skoro landing page mamy już zoptymalizowany, czas na totalne porządki na stronie internetowej, która nie bez przyczyny nazywana jest wizytówką każdej firmy. Musicie być pewni, że zawiera wszystko, czego potrzebuje klient – Waszą ofertę. Nie może się więc obejść bez wprowadzenia takich zmian jak dodanie przejrzystych kategorii, podstrony z formularzem kontaktowym czy wbudowaną wyszukiwarką mieszkań umożliwiającą filtrowanie po konkretnych kategoriach. Przejrzysta, nieprzeładowana niepotrzebnymi informacjami strona nie zniechęci odbiorcy, a wręcz przeciwnie – wzbudzi w nim chęć poznania szczegółów umowy.

Inną, równie istotną sprawą jest to, czy strona internetowa dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy urządzeń mobilnych stanowią obecnie ponad 50% odwiedzających każdą witrynę. To bardzo dużo i klientów korzystających z telefonu będzie po prostu więcej.

Istnieje bardzo prosty sposób, by dowiedzieć się, czy nasza strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem ruchu mobilnego. Pod adresem Mobile friendly sprawdzimy, czy nasza strona internetowa jest dostosowana dla urządzeń mobilnych. Szczerze polecam ją przetestować.

Optymalizacja kampanii reklamowych

fot. Yan Krukov / pexels.com

W socialach wieje nudą

Nie bójmy się testów i małego powiewu kreatywności w naszych postach na fanpage’u oraz w kampaniach.

Tutaj zatrzymam się na chwilę na kwestii copywriterskiej, która ma niebagatelne znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych w sieci oraz na to, czy jesteś w stanie się wyróżnić na tle innych firm na rynku przyciągającą wzrok reklamą. „Dobre copy sprzedaje” – zasada ta znana i przekazywana od czasów, kiedy „ojciec reklamy”, David McKenzie Oglivy, zaczął tworzyć swoje pierwsze teksty sprzedażowe, wciąż się nie zdezaktualizowała.

W dobie nowych mediów umiejętność tworzenia copywritingu staje się coraz ważniejsza. Nowe modele sprzedaży, głównie mam na myśli platformy e-commerce, często wymuszają na twórcach tekstów troszkę innego podejścia do ich pisania. Wiele firm jak ognia unika RTM-ów, humoru, kreatywniejszego podejścia do tematu, a to spory błąd. Można bowiem zachowując potrzebną powagę instytucji firmy, do komunikacji SM-owej wprowadzać nieco luźniejszą formę wypowiedzi, czyniąc posty ciekawszymi dla odbiorcy.
Powiewem kreatywności może być też… przesiadka na inne medium. W czasach, kiedy popularność TikToka nie dziwi już tak bardzo, jak choćby dwa lata temu, trochę w myśl zasady „zaskarbię uwagę i ciekawość klientów w miejscu, w którym jeszcze nie ma mojej konkurencji”, warto szukać platform, które nagradzają nieszablonowość.

Reklamodawcy już dawno przestali być skazani na prymat Facebooka i Google’a. Dużo wyświetleń oraz zasięgu treściom mogą dawać inne serwisy i – co bardzo ważne – może być to zasięg czysto organiczny. Wspomniany TikTok może stać się takim przyczółkiem do testowania treści i budowania swojej grupy odbiorców. Z własnego doświadczenia wiem, że wciąż niewiele firm obrotu nieruchomościami tam zakotwiczyło, a szkoda! Szanowni agenci, trochę odwagi!

Szanuj swoją listę mailingową

Każdy dobry marketer powie, że nieposiadanie bazy mailingowej swoich klientów to, delikatnie mówiąc, duże niedopatrzenie, które może kosztować wiele lat udanych transakcji i pomyślnych kontaktów. Zwłaszcza istotne jest to w branży nieruchomościowej, w której często mijają długie miesiące zanim sprzedaż mieszkania lub domu zostanie szczęśliwie sfinalizowana.

W takim wypadku po prostu nie można pozwolić sobie na półśrodki i kompletnie zbędne zaniedbania. Dlatego (regularnie!) należy organizować i segregować swoją bazę danych. To korzystnie wpłynie na optymalizację prowadzonych kampanii reklamowych.

Na rynku istnieje dużo programów, których zadaniem jest pomoc przedsiębiorcom w przeprowadzaniu procesu sprzedaży od niepewnego początku do szczęśliwego końca, posiadających również opcję zapisywania baz kontaktowych. Ich zaimplementowanie będzie niosło ze sobą długotrwałe pozytywne skutki i pomoże wznieść biznes na wyższy poziom.

Boisz się przeprowadzać kampanie reklamowe na własną rękę?

Ostatnią propozycją na optymalizowanie prowadzonych działań reklamowych jest poproszenie o pomoc specjalistów w tym temacie. Wieloletni eksperci z pewnością znajdą odpowiednie rozwiązania, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży. Warto im zaufać.

 

Źródła:
1. „Real Estate in Digital Age”, NAR, 2019, https://www.nar.realtor/sites/default/files/documents/2019-real-estate-
in-a-digital-age-08-22-2019.pdf
2. 50 Mobile Marketing Statistics to Know in 2022, https://www.digitalexaminer.com/mobile-marketing-statistics/

Łukasz Morgiewicz

Łukasz Morgiewicz - Social Media Specialist w Panda Marketing. Od kilku lat pomaga lokalnym klientom w działaniach szeroko pojętego marketingu, głównie digitalowego. Specjalizacja: nowe media, influencer marketing.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także