fot.: Zuzanna Osowska
Nadszedł nowy rok, czas więc podsumować stary. Nie był tak zaskakujący i chaotyczny jak jego poprzednik 2020, który wymagał pełnej gotowości i działań ad hoc. Rok 2021 był za to pełen sprzeczności. Pełen decyzji, podejmowanych w warunkach niepewności. Był pełen ludzi, którzy znowu byli dookoła nas. Pełen inwestycji, także w relacje, bo one ostatecznie zawsze okazują się najważniejsze.
Ten rok, to rok odwagi, determinacji i wspólnoty. To rok już nie pod hasłem „Róbmy swoje!”, ale „Budujemy wspólnie”. My – nasz portal jako najlepszą przestrzeń do poszukiwania nowego domu, pozycję lidera w Google oraz świadomość marki wśród Polaków poprzez liczne kampanie reklamowe. Wy – Wasze biura, marki osobiste oraz najlepsze standardy obsługi klienta i współpracy. Wspólnie – profesjonalny wizerunek branży i zawodu pośrednika w Polsce.
Rok 2021 był kolejnym sprawdzianem z niezależności i odpowiedzialności
Nie jesteśmy decyzyjnie ani finansowo uzależnieni od zewnętrznych podmiotów, sami decydujemy o rozwoju portalu. Nieruchomosci-online.pl to w stu procentach polski kapitał.
Relacje oparte na zaufaniu i uważności to fundament naszego działania. Wiemy, że to dostrzegacie. Takie podejście i wynikające z niego działania zostały już niejednokrotnie docenione. W tym roku opinia branży została wyrażona ponownie wyjątkowo wysokim wynikiem badania satysfakcji ze współpracy.
Ta ocena przerosła nasze oczekiwania, a pozostawiona nam informacja zwrotna przypomina nam każdego dnia, po co robimy to, co robimy. Dziękujemy za kolejny rok zaufania. Obiecujemy, że nie spoczniemy na laurach!
Niech o powodzeniu takiej polityki przez Nieruchomosci-online.pl zaświadczą także inne – zanotowane w tym roku przez portal – twarde dane.
Jesteśmy liderem widoczności w Google
Był to kolejny rok wytężonej pracy nad budową pozycji Nieruchomosci-online.pl w Google. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zajęliśmy pozycję lidera na najwięcej fraz w TOP 3, TOP 10 i TOP 50, co czyni nas najlepiej wypozycjonowanym serwisem nieruchomościowym w Polsce, a to gwarantuje stabilny i wartościowy ruch na ogłoszeniach.
Wysokie pozycje przekładają się na ruch na stronie, czyli bezpośrednie odwiedziny osób, które w pasek wyszukiwarki Google wpisują to, czego właśnie szukają. Poszukującemu łatwo nas znaleźć, a dzięki temu łatwo także trafić na Wasze ogłoszenia.
Docieramy do poszukujących jako pierwsi i umiemy ich u nas zatrzymać
Obserwując rok ubiegły mieliśmy wrażenie, że na rynku nieruchomości zostały osiągnięte wszelkie „sufity”. W styczniu 2021 roku zanotowaliśmy odwiedziny ponad 5 milionów Unikalnych Użytkowników. To wzrost o 25 procent w stosunku do zeszłego roku, który uczynił Nieruchomosci-online.pl drugim najczęściej odwiedzanym portalem z ogłoszeniami nieruchomości.
Portal ogłoszeniowy to z reguły pierwsze miejsce styku poszukujących z rynkiem nieruchomości. Naszą misją jest tworzenie najlepszej przestrzeni do prezentacji ogłoszeń, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby poszukujących, ale też branży. Przestrzeń ta ma budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa oraz doprowadzić do nowego domu szybko, łatwo i przyjemnie. Jako portal spełniamy swoją rolę. Poszukujący nas lubią i do nas wracają.
Wyjątkowe zainteresowanie poszukujących w postaci rekordowej liczby odwiedzających nasz portal użytkowników oraz inicjowanych przez nich kontaktów z ogłoszeniodawcami obserwujemy każdego dnia. To nie tylko sukces portalu, lecz również potwierdzenie wciąż ogromnego w Polsce zainteresowania rynkiem nieruchomości.
Zaufanie rynku procentuje zapytaniami
Najwięcej ogłoszeń obrazujących cały rynek nieruchomości jest wynikiem budowanego przez lata zaufania oraz partnerskich zasad współpracy z biurami nieruchomości w Polsce, dzięki czemu importują one na serwis swoją pełną ofertę z ogłoszeniami. Dzięki naszej największej bazie ogłoszeń (260 tys. aktualnych ofert nieruchomości, grudzień 2021) poszukujący mają przekonanie, że u nas dokonają trafnego wyboru.
Na Nieruchomosci-online.pl użytkownik znajduje dokładnie to, czego szukał, a Wy otrzymujecie efektywny kontakt do potencjalnego klienta. Dzięki temu liczba kontaktów, które dostarczamy do biur i agentów, zwiększyła się o średnio o 38 procent, porównując rok do roku miesiące, kiedy kontaktów jest najwięcej.
Łącznie ponad 3,3 miliona kontaktów dostarczyliśmy do biur nieruchomości w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Wsparcie marketingowe, jakiego potrzebują pośrednicy
W Nieruchomosci-online.pl stawiamy na wsparcie pośredników w działaniach online, które poszukującym ułatwiają podejmowanie decyzji o zakupie nieruchomości oraz podjęcie współpracy z pośrednikiem w zakresie sprzedaży.
Prezentowanie sylwetek pośredników jako kompetentnych doradców posiadających wiedzę o lokalnym rynku oraz gwarantujących – swoją wiedzą i doświadczeniem – bezpieczny przebieg transakcji oraz sprawność działania na każdym etapie procesu, przynosi nieustający wzrost liczby kontaktów z prezentacji biur i agentów. Korzyści z tego odczuło z pewnością 2 506 biur nieruchomości i 7 806 agentów uczestniczących w programie „Profesjonalny Agent” w 2021 roku, których prezentacje znajdziesz w wyszukiwarce agentów.
Czas pandemii udowodnił nam, iż w kwestii zdalnej prezentacji nieruchomości możemy dużo więcej, niż nam się to początkowo wydawało. Poznaliśmy oraz doceniliśmy zalety wielu rozwiązań technologicznych, które częściowo zastępują dotychczasowe kontakty bezpośrednie. Początkowo konieczne, wkrótce weszły do kanonu podstawowych narzędzi pośrednika, oszczędzając czas i pieniądze, a także poszerzając grono obsługiwanych klientów. Aby umożliwić jak największej liczbie pośredników tworzenie wirtualnych wizyt, w 2021 roku w ręce biur i agentów współpracujących z Nieruchomosci-online.pl oddaliśmy Kreator wizyt online. Łatwe w obsłudze, półautomatyczne narzędzie otrzymaliście bezpłatnie, w ramach abonamentu bez limitów. Przez cały rok stworzyliście w nim prawie 700 wizyt, zwiększając dostępność swoich ofert!
Przeszło 2 tysiące głosów pośredników i pośredniczek z całej Polski, stało się w 2021 roku podstawą najbardziej rzetelnego badania temperatury polskiego rynku nieruchomości. Indeks nastrojów pośredników w obrocie nieruchomościami (INPON), który jest efektem pracy i analiz zespołu badawczego z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, co kwartał pokaże na wykresie nastroje panujące w danym okresie w branży. To głos praktyków rynku nieruchomości docierający nie tylko do naszych użytkowników – Waszych klientów, ale przede wszystkim do ogólnopolskich mediów tj. Polska Agencja Prasowa, „Rzeczpospolita” czy „Gazeta Wyborcza”.
Nasze wspólne wysiłki zaowocowały długo oczekiwaną zmianą w postrzeganiu zawodu pośrednika. W wynikach portalowej ankiety, którą od 2018 r. wypełniają kontaktujący się z ogłoszeniodawcami poszukujący, zaobserwowaliśmy w 2021 roku znaczący wzrost potrzeby skorzystania z usług doradcy ds. nieruchomości. Już ponad 54 proc. poszukujących mieszkania i 61 proc. poszukujących domu na portalu zasygnalizuje chęć współpracy z pośrednikiem.
Budowanie świadomości marki
Inny sufit, który jest celem każdego stratega biznesowego, to pozycja „Top of mind”, czyli obecność marki w umysłach klientów. Aby osiągnąć „świadomość sufitową”, należy postawić sobie najodważniejsze cele. To praca czasochłonna i wymagająca konsekwencji, trudna, ale możliwa do wykonania. Realizowane w 2021 roku wielokanałowe kampanie reklamowe, skierowane do nowych i powracających użytkowników, sukcesywnie nas do tego celu przybliżały. Prowadzimy kampanie reklamowe zarówno na YouTubie, Facebooku i Instagramie, jak i w najpopularniejszych rozgłośniach radiowych (m.in. RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Antyradio).
I tak Nieruchomosci-online.pl od lat konsekwentnie rośnie. Naszą ambicją jest stać się pierwszym, ważnym krokiem w drodze do nowego domu, a celem jest uplasowanie w świadomości klientów rynku nieruchomości pozycji pośrednika jako klucza do bezpiecznej transakcji.
Patrzymy wspólnie w przyszłość
Niezmiennie chcemy być partnerem, który ambitnie i pewnie patrzy w przyszłość, ale też rozumie bieżące potrzeby i odpowiednio na nie reaguje, na którego – bez względu na okoliczności – po prostu można liczyć. To jest nasz cel.
Na ten nadchodzący 2022 rok życzymy – naszemu zespołowi i Wam:
- stałego rozwoju, pozyskiwania nowych klientów, ich zatrzymywania oraz bezproblemowego dostosowywania się do ich potrzeb;
- ogromu nieszablonowych pomysłów, odwagi do ich realizacji i podejmowania dobrych decyzji biznesowych, byśmy wszyscy byli w stanie te potrzeby spełniać;
- aby wyzwania, z którymi z pewnością się wszyscy spotkamy, dawały nam inspirację i były źródłem nowych pomysłów;
- by zaufanie, które budujemy od lat, nieprzerwanie było podstawą naszej współpracy i wspólnego wzrastania.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.