Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Idealne zdjęcia w Twoich ogłoszeniach

Zdjęcie z artykułu

Dominika Mikulska

O tym, że kupujemy oczami, a zdjęcia sprzedają – nie trzeba nikogo przekonywać. Inwestycja w profesjonalną sesję zdjęciową w przygotowanej do tego wizualnie nieruchomości, to nieodłączny i konieczny element dobrze przygotowanej oferty.

Aby jednak zdjęcia odpowiednio prezentowały się w portalu, warto poznać kilka zasad. Co jednak ważniejsze od zasad, to przesłanki, jakimi jako portal kierujemy się, prezentując poszukującym taką, a nie inną formę ich wyświetlania np. na listach wynikowych.

Już 76% użytkowników portalu przegląda ogłoszenia na smartfonach. Wymaga to od nas kadrowania zdjęć i wyświetlania ich w optymalnych dla różnych urządzeń proporcjach, co często wiąże się z ich odpowiednim kadrowaniem. Mniejsze ekrany wymuszają także wysoką jakość i czytelność zdjęć, a więc zalecamy, by obraz był czysty, bez dodatkowych elementów, które przeszkadzają w odbiorze.

Stosując się do kilku prostych zasad, będziesz mieć pewność, że zdjęcia nieruchomości prezentują ją tak, by dawać najlepsze doświadczenie poszukującym.

  • Wysoka rozdzielczość dodawanych zdjęć, minimalna szerokość 2048 px
  • Najważniejsze elementy powinny znajdować się w centralnej części kadru, ponieważ kadrowanie do widoków mobilnych odbywa się na środek zdjęcia, w proporcji 4:3 lub 1:1
  • Unikaj pionowych zdjęć, ponieważ kadrowanie może okazać się niekorzystne i nieczytelne
  • Nie umieszczaj danych kontaktowych na zdjęciu – nie ma takiej potrzeby, bo formularz kontaktowy sąsiaduje bezpośrednio z galerią na jednym ekranie
  • Zdjęcia nie mogą zawierać innych znaków graficznych poza logotypem ogłoszeniodawcy o powierzchni nieprzekraczającej 10% powierzchni zdjęcia, przy czym logotyp ogłoszeniodawcy nie może wpływać na czytelność zdjęcia, np. być umieszczony w miejscu innym niż przy jednej z krawędzi zdjęcia. Najlepiej w ogóle unikaj nakładania dodatkowych elementów na zdjęcia.
  • Nie dodawaj zdjęć w kolorowych ramkach lub kolaży zdjęć, co negatywne wpływa na czytelność.

Wszystkie zdęcia prezentujemy w ich oryginalnych proporcjach po przejściu do galerii zdjęć w ogłoszeniu.

Ważne! Po pierwszym imporcie nowej oferty koniecznie sprawdź, czy jako zdjęcie główne wyświetla się to, które najlepiej reprezentuje nieruchomość!

Dominika Mikulska

Dominika Mikulska - Ekspertka marketingu z 18-letnim stażem w zawodzie. Od 2013 związana z portalem Nieruchomosci-online.pl, w którym jako b2b marketing manager realizuje projekty w sferze komunikacji i rozwoju produktu dla biur i agentów nieruchomości. Redaktor naczelna e-magazynu „ESTATE”.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także

Zamknij