Marcowa zmiana w działaniu algorytmu wyszukiwarki Google, którą specjaliści ds. pozycjonowania nazywają Florida Update 2, to jedna z kluczowych aktualizacji w ciągu ostatnich lat. W kwietniu 2019 r. portal Nieruchomosci-online.pl odwiedziło ponad 2,5 mln unikalnych użytkowników według Google Analytics – to najwięcej osób w historii naszego portalu! Zdradzamy, jak zyskujemy sympatię Google.
12 marca 2019 roku Google wprowadził w życie dużą poprawkę do algorytmu, zwaną Florida Update 2. Jak wskazuje sam Google, zmiana była fundamentalna i globalna. W rankingu zyskały serwisy, które dostarczają treści najlepiej dopasowane do pytań internautów wpisywanych w pasek wyszukiwarki (źródło: https://twitter.com/searchliaison/status/973241540486164480).
- Google zwiększył widoczność stron wcześniej niedocenionych.
- Utrata pozycji innych stron wynika z faktu przeskoczenia ich przez dowartościowane serwisy.
- Jedyną drogą do uzyskania lepszych pozycji w przyszłości jest tworzenie wartościowej treści.
Florida 2.0 to kolejny krok na drodze do lepszego dopasowania wyświetlanych podstron w wynikach wyszukiwania. Uzyskiwane z wynikach wyszukiwania odpowiedzi mają lepiej współgrać z pytaniami, a wyniki mają lepiej odpowiadać na potrzeby internautów.
Pozycje w Google, czyli widoczność portali ogłoszeniowych w wynikach wyszukiwania
Najwyższe pozycje w Google na frazy związane z rynkiem nieruchomości to gwarancja pozyskiwania przez portale użytkowników, którzy w danym momencie są zainteresowani znalezieniem nowego lokum. Im dany serwis ma lepsze pozycje na konkretne słowa kluczowe w wynikach Google oraz pozycjonuje się na bardzo dużą liczbę fraz, tym jego widoczność w Google jest większa i generuje on więcej bezpośrednich wejść użytkowników z wyników wyszukiwarki.
Obecność portali w TOP 10 to gwarancja widoczności na szczycie list wyszukiwań w Google:
Obecność portali w TOP 50 to gwarancja obecności w Google na jak najwięcej fraz związanych z rynkiem nieruchomości:
Na dzień 14 marca 2019 r. Nieruchomosci-online.pl plasował się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google (TOP 10) dla 67 300 fraz związanych z rynkiem nieruchomości. Patrząc na wyniki TOP 50 - czyli pięćdziesiąt pierwszych pozycji na listach z wynikami wyszukiwania, widzimy, jaki jest potencjał i jaki jest trend dla serwisu. Nieruchomosci-online.pl pozycjonował się dla 265 200 fraz.
Słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników są mniej lub bardziej popularne. Dla przykładu, słowo kluczowe „nieruchomości” było wpisywane w Google średnio 49 500 razy w marcu 2019 r., a już fraza „nieruchomości Białystok” tylko 2 400 razy. Oczywiste jest, że im wyższa pozycja serwisu na popularne frazy związane z rynkiem nieruchomości, tym więcej odwiedzin portalu przez poszukujących.
Zachęcam do sprawdzenia widoczności portali w Google na popularne dla branży nieruchomości słowa kluczowe w Państwa lokalizacji, tj. nieruchomości miasto, mieszkania miasto, mieszkania na sprzedaż miasto itp.
Nieruchomosci-online.pl pnie się na szczyt
Z miesiąca na miesiąc liczba odwiedzających portal Nieruchomosci-online.pl rośnie! Skąd taki wzrost liczby użytkowników? Dzięki wieloletniej strategii budowania portalu opartej na potrzebach użytkowników poszukujących nieruchomości.
Szczytowe pozycje Nieruchomosci-online.pl w wynikach wyszukiwania TOP 10 i widoczność portalu w TOP 50 na najwięcej fraz związanych z rynkiem nieruchomości to efekt publikacji treści, które według Google są wartościowe i dopasowane do zapytań poszukujących.
SPRAWDŹ PEŁNE STATYSTYKI WPROST Z GOOGLE DATA STUDIO
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.