Kwiecień 2019 – Statystyki Nieruchomosci-online.pl, czyli ile i skąd wprost z raportu Google Data Studio

Alicja Palińska

Dzielimy się z Wami najbardziej wiarygodnymi statystykami – wprost ze środka serwisu Nieruchomosci-online.pl dzięki narzędziu Google Data Studio.

Narzędzie Google Data Studio to generowany automatycznie przez Google raport zawierający dane z Google Analitycs, czyli informacje o użytkownikach i wykonywanych przez nich działaniach. Raport pozwala na interakcję, np. po najechaniu kursorem na wybrane elementy ukazują się dodatkowe statystyki.

Dzięki narzędziu Google Data Studio możecie sami przekonać się, ilu użytkowników odwiedza nasz portal, kim są oraz skąd pochodzą osoby poszukujące nieruchomości.

Kwiecień 2019 w liczbach – raport Google Data Studio

*Jeśli nie widzisz powyższego raportu, spróbuj użyć innej przeglądarki.

KLIKNIJ, ABY PRZEJŚĆ DO RAPORTU GOOGLE DATA STUDIO W WERSJI ONLINE

 

Jak działa Google Analytics?

Google Analytics to najpopularniejsze narzędzie do analizowania statystyk zbierające informacje o użytkownikach i wykonywanych przez nich działaniach na stronie internetowej poprzez zamieszczenie kodu śledzącego. Dane przedstawiają, ile osób odwiedza daną stronę, skąd pochodził ruch, czyli wejścia użytkowników, oraz z jakiego kraju je odnotowano.

 

Odwiedziny – podstawowe dane i parametry witryny

Unikalni użytkownicy, sesje, czyli aktywność użytkowników na stronie oraz odsłony – to podstawowe dane analityczne, które wykorzystujemy do badania efektywności naszych działań promocyjnych.

    • Użytkownicy – liczba unikalnych użytkowników mających co najmniej jedną aktywną sesję w ciągu miesiąca.
    • Sesje – grupa interakcji w określonym czasie, w którym użytkownik aktywnie korzystał z witryny.
    • Odsłony – łączna liczba odsłon stron z wliczeniem powtórnych wizyt.
    • Współczynnik odrzuceń – procent użytkowników, którzy trafili na daną stronę i opuścili ją, nie przechodząc do dalszych podstron serwisu. Im mniejsza liczba, tym lepiej.

W kwietniu 2019 roku portal Nieruchomosci-online.pl odwiedziło prawie 2,5 mln unikalnych użytkowników. Niski współczynnik odrzuceń (31,4 proc.) mówi o tym, że 70 proc. osób wchodzących na portal przeszło do kolejnych podstron. Łącznie przejrzeli ponad 21,2 mln podstron z ogłoszeniami nieruchomości.

Świetne wyniki portalu to zasługa koncentracji na poszukującym i stworzenia serwisu bez reklam, przyjaznego poszukiwaniom nieruchomości.

 

Dane demograficzne użytkowników – jakiej są płci i ile mają lat

Nieruchomosci-online.pl najczęściej odwiedzają kobiety (64,5 proc. wizyt). Najliczniejszą grupą wiekową są osoby w wieku 25-34, najczęściej poszukujące swojego pierwszego mieszkania.

 

Z jakich urządzeń korzystają użytkownicy?

W Nieruchomosci-online.pl notujemy więcej odwiedzin portalu z urządzeń mobilnych (mobile i tablet – 63,5 proc.) niż z komputerów (36,5 proc.). To światowy trend, który wpływa na sposób szukania nieruchomości – często w biegu, między innymi zajęciami, głównie w godzinach pozaroboczych.

Z każdym miesiącem notujemy coraz więcej odwiedzin portalu z urządzeń mobilnych. To oznacza, że mobilny użytkownik dobrze się u nas czuje i z chęcią wraca na portal podczas swojej ścieżki poszukiwania nieruchomości.

Rosnący trend użycia urządzeń mobilnych do poszukiwania nieruchomości jest efektem ciągłego doskonalenia przez nas mobilnej wersji serwisu.

 

Z jakich źródeł ruchu pochodzą odwiedzający portal?

Do źródeł ruchu Nieruchomosci-online.pl należą przede wszystkim: wejścia z wyszukiwania organicznego w Google (ang. organic search) – prawie 50 proc., ruch płatny (ang. paid search) – 36,1 proc., wejścia bezpośrednie na stronę (ang. direct) – 11,2 proc., przekierowania z innych serwisów (ang. referral), kanały social media oraz e-mail marketing.

Najbardziej wartościowym źródłem ruchu oraz tym dominującym na Nieruchomosci-online.pl jest ruch z Google. Prawie połowa z nich pochodzi z naturalnych wyników wyszukiwania Google  – to dzięki najwyższym pozycjom w TOP 10 wyników wyszukiwania. To wynik, którego nie da się tego wypracować z dnia na dzień.

Wieloletnia obecność w internecie, dostarczanie poszukującym wartościowych informacji oraz stworzenie przyjaznego poszukiwaniom serwisu pozwoliły nam uzyskać sympatię użytkowników, którzy chętnie odwiedzają oraz wracają na nasze strony z ogłoszeniami nieruchomości w celu znalezienia tej wymarzonej.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Alicja Palińska

Alicja Palińska - Project manager w zespole Nieruchomosci-online.pl. Odpowiada za planowanie, analizę i realizację projektów związanych z podnoszeniem funkcjonalności serwisu, tworzenie nowych produktów oraz strategię komunikacji i promocji. Członek zespołu redakcyjnego e-magazynu "ESTATE".

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także

Dołącz do dyskusji na grupie
Nieruchomosci-online.pl
na Facebooku

Korzystaj z porad dotyczących marketingu nieruchomości.
Bądź na bieżąco!

Zamknij

Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych i realizacji usług. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

Zamknij