Finanse w czasie pandemii. Konsultacje kredytowe online

Natalia Panocha-Raczkiewicz

fot.: cottonbro/pexels.com

Codziennością branży finansowej, podobnie jak wielu innych, jest bezpośredni kontakt z klientem. Zarówno dla eksperta kredytowego, jak i ich klientów bezcenne są przecież pierwsze wrażenie podczas poznania się, zaufanie budowane podczas długofalowych relacji, aż po otwartość w rozmowach o tak wrażliwej kwestii, jaką są finanse. Jak nawiązać tę więź w czasie, w którym zalecany jest społeczny dystans?

 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jaka jest alternatywa dla bezpośrednich spotkań z ekspertem kredytowym?

  • Jak wygląda proces pozyskania kredytu online?

  • Jakie korzyści płyną ze spotkań online z ekspertem kredytowym?

Wielu klientów podczas pierwszych rozmów często nalega na spotkanie, by móc opowiedzieć mi o swojej sytuacji. Tak jakby kontakt bezpośredni był formą współpracy gwarantującą sukces w osiągnięciu celu. Przyjęło się zatem, że spotkanie to bezpośredni kontakt osób. Kontakt, który pozwala zbudować zaufanie, jeden z ważniejszych aspektów we współpracy.

Z dnia na dzień jednak świat się zmienił… Dla wielu stanął na głowie. Bariera, jaką był zakaz spotkań, wielu uznało za początek końca współpracy na wielu płaszczyznach. Jak bowiem w takich warunkach nawiązać relacje? Jak spróbować zaufać osobie, skoro się jej nie widzi… a tym samym, jak powierzyć jej jedną z najbardziej intymnych kwestii w życiu, jaką są finanse.

Tymczasem problem ten da się rozwiązać, korzystając z możliwości, jakie niosą nowe technologie.

 

Okazuje się, że zamiana bezpośrednich spotkań na obsługę online, jest nie tylko efektywna czasowo, ale często bardziej skuteczna.

 

Podczas pierwszej rozmowy proponuję klientom, by w zaciszu domowym wypełnili ankietę dotyczącą ich sytuacji finansowej. Zauważyłam, że dzięki temu, że klienci wypełniają ankietę, siedząc we własnym fotelu – informacje w niej zawarte są dużo bardziej rzetelne i skrupulatne – gdyż są przygotowane, sprawdzone przez klientów, a nie na poczekaniu przekazywane podczas spotkania. Na podstawie tej ankiety przygotowuję się efektywnie na kolejne spotkanie. Po przeanalizowaniu danych przesyłam swoim klientom oferty i wnioski płynące z analizy i umawiam się na jej omówienie. Spotkanie w zależności od możliwości i chęci klientów odbywa się w różny sposób: telefonicznie lub za pośrednictwem komunikatorów internetowych.

Tu znów klient nie musi biec na spotkanie, tracić czasu, a i moja dostępność godzinowa jest dużo większa. Po wyborze ofert proces gromadzenia dokumentów aż do etapu spisania wniosków kredytowych również przebiega online. Klient w zasadzie spotyka się z ekspertem na podpisaniu wniosku kredytowego. W czasach sprzed epidemii również na umowie kredytowej.

Dla każdego, kto przykłada dużą wagę do relacji, najważniejsza jest efektywność tego procesu. Klient oszczędza dużo czasu na dojazdy i wygospodarowanie czasu popołudniami. Cały proces pozyskania kredytu staje się szybszy i mniej uciążliwy. Stosowanie rozwiązań internetowych sprawia, że nie trzeba nosić dokumentów – można je po prostu podesłać elektronicznie. Wszystko dzieje się szybciej. Praca online pokazała, że dzięki skrupulatności danych przekazywanych przez klienta eksperci mogą w sposób dokładniejszy określić powodzenie wniosku kredytowego, co skutkuje większą przyznawalnością finansowania.

Zachęcam zatem przyszłych kredytobiorców do spróbowania kontaktów online. Korzyści jest więcej niż się wydaje!

 

Na temat finansów, który jest dla wielu wrażliwy, wstydliwy znacznie łatwiej „rozmawiać”, przelewając na kartkę papieru liczby, niż popatrzeć komuś w oczy.

 

W czasie epidemii wielu z nas i tak musiało przenieść pracę z biur do własnych domów. Doskonale wie zatem, co to znaczy praca zdalna, jak prowadzi się rozmowy online czy przesyła dokumenty. Korzystajmy zatem, cieszmy się z faktu takiej możliwości współpracy i wielu korzyści z niej płynących.

 

***

 

Dodaj komentarz

Komentarze:

Natalia Panocha-Raczkiewicz

Natalia Panocha-Raczkiewicz - Ekspert w zakresie finansów osobistych i firmowych związana z ANG Spółdzielnią. Pracuje z ludźmi w przekonaniu, że nie każdy musi znać się na finansach. Przy jej pomocy stają się one prostsze. *** ANG Spółdzielnia powstała po to, by służyć ludziom. Pomagać im zrozumieć zawiłości zawarte w umowach z instytucjami finansowymi, pomagać dobrać usługi, których klienci naprawdę potrzebują i na które ich stać. W tym trudnym czasie kontynuuje swoją misję przez dzielenie się wiedzą dotyczącą świata finansów w czasie epidemii.

Zobacz także

Zamknij

Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych i realizacji usług. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

Zamknij