Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Deweloperze, pokaż się w 3D

Martyna Adamczak
Komentarze

Wyzwaniem dla dewelopera w czasach intensywnego rozwoju nowych technologii jest taka prezentacja oferty, która z jednej strony przyciągnie właściwego klienta, z drugiej skupi jego uwagę na najistotniejszych akcentach nieruchomości. Dlatego większość prezentacji opiera się na komunikacie wizualnym, który ma uruchomić wyobraźnię klienta i wzbudzić w nim chęć kupna konkretnego mieszkania. To ogromny potencjał treści – niestety nie zawsze wykorzystywany w sposób efektywny.

Bardzo często dla kupującego mieszkanie największy problem w odbiorze stanowią płaskie plany 2D, które skazują go jedynie na własną wyobraźnię. Oferty rynku nieruchomości w swych przekazach wykorzystują też wizualizacje, ale te w opinii klientów są przekolorowane i niejednokrotnie dalece odbiegają od rzeczywistości. Wspomniane wady prezentacji oferty sprawiają, że zakup mieszkania (często inwestycja życia) jest dla klienta procesem długotrwałym, trudnym i frustrującym. A zderzenie wyobrażeń z rzeczywistością nierzadko stanowi wielkie rozczarowanie.

Na każdym etapie sprzedaży deweloper może zastosować nowoczesne technologie. Wspierają one efektywną komunikację z klientem online poprzez reklamę internetową, informują na bieżąco o etapach inwestycji. Tworzą także nowe kanały dotarcia do klienta, bo w miejscu zwykłych ogłoszeń ze zdjęciami pojawiają się multimedialne prezentacje i wirtualne spacery. Nie od dziś wiadomo, że najskuteczniejsze rozwiązania promocyjne to takie, które są w stanie nas w pełni zaangażować.

Marketing doświadczeń opiera się na kreowaniu bezpośredniego, pozytywnego doświadczenia klienta z marką czy produktem.

Przekazy oparte na tym mechanizmie pobudzają emocje i powodują, że konsument z własnej woli angażuje się w interakcję, co bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe, dalece skuteczniej niż jakakolwiek zwykła reklama. Filmy i interaktywne wizualizacje online znacząco podnoszą atrakcyjność i zwiększają efektywność działań w sieci. Trendem, który z powodzeniem zyskuje sympatię nabywców mieszkań, i zarazem zaufanie deweloperów, są rozwiązania technologiczne. W prosty sposób pozwalają nie tylko zobaczyć i przeanalizować, ale przede wszystkim poczuć klientom, że to, co kupują, jest tym, czego tak długo poszukiwali. Współcześni klienci wymagają dostępu do danych w trybie rzeczywistym, z zachowaniem wysokiej jakości grafiki. Ważne jest, by doświadczenia klienta były unikatowe. Przykładowo może być to spacer po mieszkaniu, przearanżowanie elementów wyposażenia, czy taka ciekawostka jak możliwość wyjrzenia przez okno w przyszłym mieszkaniu – i to jeszcze na długo przed rozpoczęciem budowy. Ważne jest też to, by te wszystkie atrakcje dostępne były z poziomu własnej przeglądarki – bez żadnych instrukcji i instalacji dodatkowych wtyczek.

Interaktywne i trójwymiarowe wizualizacje (stosowane online na stronie WWW i na stacjonarnych ekranach dotykowych, wsparte modułami do zarządzania ofertą i procesem sprzedaży) stają się prawdziwym wybawieniem dla deweloperów. Niejednokrotnie bowiem wystarczy, że klient „wejdzie” do oferowanego mieszkania i już wie, że właśnie tutaj chciałby wracać każdego dnia z pracy i spędzać czas z rodziną. W takim wypadku obejrzy jeszcze wizualizacje innych ofert, ale w głębi duszy wie, że jego poszukiwania już się zakończyły. Pozostaje tylko dopełnienie formalności i radość z użytkowania własnych idealnych czterech kątów.

Nawyki nowych pokoleń konsumentów, wychowanych na grach i internecie, można wykorzystać na swoją korzyść. To w internecie klienci szukają wiarygodnych informacji i usług. Jeśli dewelopera tam nie będzie, i nie będzie potrafił wyróżnić się od innych, jego biznes może nie przetrwać. Tego trendu nie da się powstrzymać. Można go przekłuć na swoją korzyść… lub zostać w tyle.

Martyna Adamczak

Martyna Adamczak - StructView

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także