Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

  • Blog
  • Dla profesjonalistów
  • Text search log, czyli dlaczego opisy nieruchomości warto pisać także z myślą o wyszukiwarce

Text search log, czyli dlaczego opisy nieruchomości warto pisać także z myślą o wyszukiwarce

Dominika Mikulska
Komentarze

Marketing internetowy to ważny element działań pośrednika nieruchomości. Bez wątpienia jednym z istotnych jego elementów jest copywriting, a właściwie należałoby rzec – web copywriting i seo copywiting.

Pisanie tekstów, a w tym przypadku – opisów nieruchomości, to obligatoryjna część przygotowania oferty. Najczęstszą wskazówką, jaką się przy tym kierujemy, jest używanie takich technik, by oferta przemawiała nie tylko do rozumu, ale też do serca i wyobraźni. Odkrywamy zatem cechy nieruchomości i przewidujemy, na jakie potrzeby przyszłego posiadacza dane cechy mogą odpowiadać.

Przeznaczenie tekstu na stronę internetową wymusza większe zwrócenie uwagi na organizację treści, z naciskiem na łatwą przyswajalność i czytelność tekstu. Długość paragrafów, nagłówki, uporządkowanie logiczne od ogółu do szczegółu, od cech ogólnych poprzez poszczególne pomieszczenia na atutach lokalizacji kończąc. Wszystko po to, by nawet osoba pobieżnie przeglądająca ofertę (internauci bardziej skanują, niż naprawdę czytają), zarejestrowała jak najwięcej informacji.

Jeśli chodzi o ogłoszenia, to kluczowym czynnikiem sukcesu jest to, by potencjalny klient w ogóle na nie trafił. Ba! By trafił na tę właśnie idealną dla niego nieruchomość, która jest w Twojej ofercie. A jak to może się stać? Oczywiście poprzez wyszukiwanie, czy to w wyszukiwarce Google, czy wyszukiwarce portalowej. Optymalizowanie treści pod silnik wyszukiwarki może bezkosztowo zwiększyć widoczność ogłoszeń.

Zadbanie o kompletne wypełnienie kluczowych pól oferty to jedno. Ale coraz większy odsetek użytkowników portalu zaczyna wpisywać informację o własnych potrzebach w okno wyszukiwarki portalowej „Szukaj w opisach ogłoszeń”, dokładnie tak samo, jak wykorzystuje wyszukiwarkę Google. Tu pierwsze skrzypce zaczyna grać treść opisu. Poszukujący wpisywać potrafią w nie bowiem frazy niespecjalnie popularne, ale – jak się okazuje – niezmiernie dla nich ważne.

Znajomość zachowań i schematów myślowych internauty poszukującego nieruchomości może znacznie poprawić potencjał wyszukiwawczy Twoich ofert.

Zatem, zerknijmy na listę najpopularniejszych fraz wpisywanych w pole „Szukaj w opisach ogłoszeń” dostępne w wyszukiwarce zaawansowanej.

Źródło: Text search log, użycie słów kluczowych w polu tekstowym wyszukiwarki portalu Nieruchomosci-online.pl, grudzień 2021-luty 2022

Na co zwrócić uwagę, przygotowując opis?

Nawet jeśli niektóre informacje wypełniane są w predefiniowanych polach podczas dodawania czy edycji ogłoszenia lub wysyłane są w polach importera, warto je powtórzyć w treści w innej odmianie językowej oraz dodatkowo z użyciem synonimów.

  • Poszukujący używają zdrobnień, np. domek, rzeczka, lub sformułowań potocznych, np. szeregówka.
  • Podczas gdy w ogłoszeniach spotykamy uogólnione pojęcia np. „w pobliżu zaplecze handlowo- usługowe” albo „sklepy, punkty usługowe”, poszukujący wpisuje konkretne marki sklepów, takie jak: Żabka, Lidl czy Biedronka.
  • Gdy poszukujący nie ma sprecyzowanej lokalizacji, zwłaszcza w przypadku nieruchomości inwestycyjnych i wakacyjnych, używa słów opisujących lokalizację.
  • W przypadku najmów w wyszukiwaniach pojawiają się słowa dotyczące nie tyle samej nieruchomości, co poszukującego, np. student, zwierzęta.

Ogłoszenie ma szansę częściej pojawić się na listach wyszukiwania, jeżeli będzie miało pożądane informacje!

 

Dominika Mikulska

Dominika Mikulska - Ekspertka marketingu z 18-letnim stażem w zawodzie. Od 2013 związana z portalem Nieruchomosci-online.pl, w którym jako b2b marketing manager realizuje projekty w sferze komunikacji i rozwoju produktu dla biur i agentów nieruchomości. Redaktor naczelna e-magazynu „ESTATE”.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także