Jak ugryźć 3 miliony?

Karolina Kłujszo

Portal Nieruchomosci-online.pl w ciągu ostatniego roku stał się drugą, najczęściej odwiedzaną wyszukiwarką ofert nieruchomości w Polsce. W stosunku do zeszłego roku liczba jego użytkowników wzrosła o 40%, osiągając 3 miliony poszukujących miesięcznie.

 

Druga pozycja wśród portali ogłoszeniowych oraz wzrost użytkowników o prawie 40 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem to ogromny sukces. Znaczący jest on tym bardziej, że wzmożony ruch przełożył się na 40-procentowy wzrost liczby kontaktów przekazywanych klientom.

 

Krok za krokiem w górę

Nieruchomosci-online.pl od wielu lat skupia się na dwóch istotnych elementach:

  • Pierwszym są potrzeby i przyzwyczajenia użytkowników, które wraz ze zmieniającymi się technologiami nieustannie ewoluują.
  • Drugim jest łączenie poszukujących z ogłoszeniodawcami, czego miarą są liczba oraz jakość dostarczanych kontaktów.

Konsekwencja i możliwość skupienia się na tym, co najważniejsze dla użytkowników i ogłoszeniodawców, to najważniejsze czynniki, które wpływają na ciągły wzrostu portalu. Przyglądając się natomiast bliżej działaniom taktycznym, Nieruchomosci-online.pl stawia na kilka elementów, które w połączeniu działają jak trampolina.

Wszyscy poszukujący na pokład!

Praca nad budową pozycji Nieruchomosci-online.pl wrze nieustannie, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy zawrzało wyjątkowo mocno. W stosunku do roku 2018 portal zwiększył liczbę poszukujących o 40%, osiągając 3 mln unikalnych użytkowników (wg narzędzia Google Analytics), tym samym prześcigając inne, wiodące portale ogłoszeniowe na rynku.

Porównując ruch na portalach przy użyciu jednego z wielu dostępnych, niezależnych narzędzi, można zauważyć rosnący trend Nieruchomosci-online.pl oraz proporcję dającą pogląd na ilość ruchu na każdym z portali.

 

Porównanie liczby poszukujących (Unique Visitors) na portalach wg Semrush. Struktura horyzontalna takich serwisów, jak Gratka czy Gumtree uniemożliwia zestawienie ich danych, gdyż poza nieruchomościami agregują one wiele innych kategorii tematycznych, np.: praca, zwierzęta, dom i ogród czy usługi.

 

Przejęcie pałeczki w Google

Dzięki mądrym i konsekwentnym działaniom Nieruchomosci-online.pl od wielu lat plasuje się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce Google, sprowadzając poszukujących z tego źródła wprost do ogłoszeń nieruchomości.
Jak się okazuje, bardzo dobre wyniki mogą być jeszcze lepsze. W ostatnich 12 miesiącach pozycje portalu w Google dynamicznie wzrosły, a portal przejął pozycję lidera pod względem widoczności w TOP 10.

 

Porównanie liczby słów kluczowych w TOP 10 wyszukiwarki Google wg Senuto. Dane w ujęciu tygodniowym na 05.11.2019

 

O przewadze decyduje (największa) liczba ogłoszeń

Nieruchomosci-online.pl jest portalem z największą liczbą ogłoszeń nieruchomości na rynku. Dzięki temu poszukujący, chociaż początkowo mogą przeszukiwać inne portale, finalnie stawiają na Nieruchomosci-online.pl i tu pozostają.

Użytkownicy mają pewność, iż na Nieruchomosci-online.pl znajdą najwięcej ofert nieruchomości, że niczego nie przeoczą i nie muszą szukać nigdzie indziej. Takie zapewnienie jest bardzo cenne, a w przypadku portali – decydujące o przewadze.

 

Liczba ogłoszeń na portalach, październik 2019

 

Ulubieniec mobilnych

W wyniku zmieniających się nieustannie technologii sposób konsumpcji mediów, przyzwyczajenia oraz wymagania użytkowników ewoluują.
Dlatego priorytetowe jest dla nas to, aby stale udoskonalać produkt, tworzyć rozwiązania i funkcjonalności, które upraszczają poszukiwanie nieruchomości w każdym miejscu i o każdej porze.
Inwestycja w budowę najwyższej jakości User Experience procentuje. Według Similarweb Nieruchomosci-online.pl notuje najwyższy wskaźnik użycia wersji mobilnej (63%).

 

Udział ruchu na wersjach mobilnych i desktopowych portali, wg niezależnego narzędzia Similarweb, lipiec – wrzesień 2019

 

Miejsce, w którym poszukujący spotykają się ze sprzedającymi

Misją zespołu Nieruchomosci-online.pl jest stworzenie portalu, który jest pierwszym wyborem dla poszukujących oraz miejscem ich spotkań ze sprzedającymi. W efekcie podejmowanych działań i pracy włożonej w rozwój portalu, w ostatnich 12 miesiącach Nieruchomosci-online.pl zanotował dwukrotny wzrost liczby kontaktów przekazywanych deweloperom.

 

 

Konsekwencja i możliwość skupienia się na tym, co najważniejsze pozwalają rosnąć, a wyniki z ostatnich 12 miesięcy utwierdzają nas w przekonaniu, iż portal Nieruchomosci-online.pl idzie w dobrym kierunku, tworząc najlepszą przestrzeń spotkań poszukujących ze sprzedającymi i poszukiwań nieruchomości.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Karolina Kłujszo

Karolina Kłujszo - Zarządza zespołem managerów i specjalistów w Nieruchomosci-online.pl, priorytetyzuje i współtworzy projekty związane z rozwojem i marketingiem produktu. Skupia się na znajdowaniu rozwiązań, nie przeszkód. Stawia na samodzielność, która buduje zaangażowanie i odpowiedzialność.

 

Magazyn „INMAG”

Marketing. Sprzedaż. Trendy.

Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego

Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie „INMAG”

Zobacz także

Dołącz do grupy
Nieruchomosci-online.pl
dla branży deweloperskiej

Korzystaj z porad dotyczących marketingu rynku pierwotnego
Bądź na bieżąco!

 

Zamknij

Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych i realizacji usług. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

Zamknij