Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

3 elementy idealnego ogłoszenia nieruchomości

Romina Róg
Komentarze

Ogłoszenie nieruchomości ma kilka elementów, o które powinieneś zadbać, aby zwiększyć prawdopodobieństwo kontaktu od potencjalnego nabywcy czy najemcy. Najważniejszymi z nich są: zdjęcia, opis nieruchomości oraz dane kontaktowe.

Zdjęcia

  • Wybierz zdjęcie reprezentacyjne

Zadbaj o to, aby zdjęcie główne, wyświetlane na listach, przedstawiało najbardziej reprezentacyjną część Twojej nieruchomości, np. salon z kuchnią, a nie korytarz czy schody.

  • Skup się na jakości zdjęć

Twoja nieruchomość najlepiej zaprezentuje się na fotografii wykonanej przy świetle dziennym. Poranne i popołudniowe słońce daje Twoim zdjęciom najlepsze światło

  • Zadbaj o kadrowanie

Postaraj się tak wykadrować zdjęcie, aby zbyt dużo miejsca nie zajmowały na nim elementy takie jak sufit czy podłoga.

  • Zadbaj o porządek

Uprzątnij przestrzeń, którą fotografujesz, ze wszelkich zbędnych przedmiotów. Nie możesz dopuścić do tego, by na zdjęciu było widoczne rozwieszone pranie, czy zabawki Twojego dziecka porozrzucane na podłodze.

Jeśli czujesz, że zrobienie dobrych zdjęć przekracza Twoje możliwości, zwróć się o pomoc do profesjonalisty.

Opis nieruchomości

Opisz dokładnie swoją nieruchomość. Nie bój się stosować przy tym przymiotników takich jak, przytulny, jasny, przestronny, nowoczesny. Zadaniem opisu jest uzupełnienie tego, co widoczne na zdjęciach oraz pobudzenie wyobraźni potencjalnego nabywcy.

Tak naprawdę nie masz żadnego limitu długości. Pamiętaj, że opis powinien być unikalny, a nie skopiowany z jakiegoś innego ogłoszenie. Możesz oczywiście wzorować się na opisach, szczególnie tych stworzonych przez profesjonalne biura nieruchomości.

Użytkownicy poszukując nieruchomości, chcą wiedzieć, jak wygląda jej otoczenie. Dlatego wymień w ogłoszeniu wszystkie ważne punkty usługowe w okolicy oraz podaj odległość od szkoły, przedszkola czy przystanku autobusowego.

Dane kontaktowe

Poszukujący nieruchomości chętniej skontaktują się z Tobą, jeśli będą znali szczegółową lokalizację nieruchomości – nie tylko miasto i dzielnicę, ale także ulicę i nr nieruchomości.

  • Podaj swój telefon oraz e-mail.

Nie musisz podawać nazwiska, ale imię będzie mile widziane

  • Podaj godziny kontaktu

Napisz, w jakich godzinach najlepiej się z Tobą kontaktować, aby uniknąć sytuacji, w której nie odbierasz telefonu przez wiele godzin.

  • Odpowiadaj na zapytania

Szybko odpowiadaj na wiadomości e-mail lub oddzwaniaj na wiadomości pozostawione w skrzynce głosowej lub na nieodebrane połączenie z nieznanych numerów.

  • Bądź przygotowany na wizytę

Umawiaj się na oglądanie mieszkania w świetle dziennych. Nie gotuj w tym czasie obiadu, pamiętaj, aby zachować porządek. Na czas sprzedaży warto pochować rodzinne pamiątki, zbędne biletowy lub inne osobiste rzeczy.

Romina Róg

Romina Róg - Specjalista ds. marketingu, copywriter.

Zobacz także