Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

„Zaczynaj od dlaczego” Simon Sinek

Artykuł pochodzi z magazynu „INMAG”

  INMAG 1/2021

Czytaj cały numer!

Pobierz numer 1/2021
Dominika Mikulska
Komentarze

Simon Sinek, znany mówca motywacyjny i autor bestsellerowych książek, takich jak m.in. Liderzy jedzą na końcu. Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie i Razem, czyli lepiej. Mała księga inspiracji w czasie pisania Zaczynaj od dlaczego był jeszcze jednym z wielu małych amerykańskich przedsiębiorców zastanawiającym się, co sprawia, że niektóre firmy przeganiają inne o lata świetlne i szukał odpowiedzi na pytania o sens swojej biznesowej działalności.

 

 

Odpowiedź zamieścił w swej pierwszej książce, prezentując koncepcję Złotego Kręgu, która jest jedną z przełomowych koncepcji biznesowych. Według niego 3 najważniejsze pytania, jakie powinna zadać sobie każda osoba prowadząca firmę, to kolejno: Dlaczego? Jak? Co? Swoją ideę przedstawił w formie schematu 3 kręgów, a pytanie: Dlaczego? umieścił w jego centrum.

Odkrył, że przodujące firmy poruszają się po Złotym Kręgu od wewnątrz, a nie do wewnątrz jak większość. Ich podstawowym założeniem jest cel, rozumiany nie jako zarabianie pieniędzy, bo to nie jest celem samym w sobie, a jedynie rezultatem. Jak miał powiedzieć Sinek: „Ludzie nie kupują tego co robisz; kupują to, dlaczego to robisz”. A skuteczność marketingu zależy od relacji, którą firma lub marka mają ze swoją społecznością, czyli od poziomu zrozumienia potrzeb, problemów i aspiracji jej uczestników.

Mogłoby się wydawać, że ta książka nie jest o marketingu. Tworzy jednak podwaliny, które pomogą firmie podejść zupełnie inaczej do jej działania i komunikacji ze społecznością. Jest punktem wyjścia do pracy nad DNA marki.

Dominika Mikulska

Dominika Mikulska - Ekspertka marketingu z 18-letnim stażem w zawodzie. Od 2013 związana z portalem Nieruchomosci-online.pl, w którym jako b2b marketing manager realizuje projekty w sferze komunikacji i rozwoju produktu dla biur i agentów nieruchomości. Redaktor naczelna e-magazynu „ESTATE”.

Magazyn „INMAG”

Marketing. Sprzedaż. Trendy.

Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego

Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.

Pobierz za darmo

Dowiedz się więcej o magazynie „INMAG”

Zobacz także