Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

  • Blog
  • Dla deweloperów
  • Statystycznie rzecz biorąc, czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla?

Statystycznie rzecz biorąc, czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla?

Artykuł pochodzi z magazynu „INMAG”

             

Czytaj cały numer!

Pobierz numer
Dominika Mikulska
Komentarze

Umiejętność rozumienia i analizowania danych statystycznych to jedna z podstawowych kompetencji marketera. W szkolnym programie nauczania nie ma statystyki, nikt nas nie uczył, jak nie dać się oszukać liczbom, jak je poprawnie interpretować, wreszcie – jak dostrzegać nadużycia i samemu nie padać ofiarą własnych błędów poznawczych. Nie każdy musi być biegły w statystyce, ale każdy może – i powinien? – przyswoić sobie elementarną wiedzę, żeby nie wpadać w pułapki, które mogą srogo kosztować. 

Zanim jednak sięgniesz po opasłe akademickie podręczniki czy nudne skrypty, zajrzyj do bestsellerowej książki Janiny Bąk. Śmiało można powiedzieć, że autorka jest obecnie najpopularniejszą w Polsce statystyczką. Przez długi czas uczyła statystyki studentów różnych kierunków w kraju i za granicą, a teraz stara się ewangelizować świat marketingu, atakże wszystkich, którzy w swojej pracy mają do czynienia z liczbami, wynikami, badaniami. Popularyzuje tę dziedzinę nauki – przede wszystkim podczas szkoleń, wystąpień na konferencjach marketingowych i w mediach społecznościowych – w charakterystyczny, zabawny i prosty sposób. Oprócz tego, że naucza, zajmuje się także biznesem, doradztwem w marketingu internetowym, w mierzeniu jego efektów.

Podczas lektury Statystycznie rzecz biorąc… poznasz najważniejsze pojęcia z dziedziny statystyki opakowane w charakterystyczny dla autorki styl i humor. Poprzez anegdoty i dygresje przyswoisz podstawową wiedzę o zawiłościach, bombardujących nas z każdej strony, danych. Dla wielu osób będzie to dobry wstęp do dalszej podróży po świecie statystyki – jeśli oczywiście przypadnie im do gustu sposób narracji autorki. Można go z miejsca pokochać albo znienawidzić.

Dominika Mikulska

Dominika Mikulska - Ekspertka marketingu z 18-letnim stażem w zawodzie. Od 2013 związana z portalem Nieruchomosci-online.pl, w którym jako b2b marketing manager realizuje projekty w sferze komunikacji i rozwoju produktu dla biur i agentów nieruchomości. Redaktor naczelna e-magazynu „ESTATE”.

Magazyn „INMAG”

Marketing. Sprzedaż. Trendy.

Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego

Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.

Pobierz za darmo

Dowiedz się więcej o magazynie „INMAG”

Zobacz także