Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Tu zaczyna się dom. Strategia marki Nieruchomosci-online.pl

Alicja Palińska
Komentarze

Komunikowanie wizerunku, osobowość marki i jej archetypy czy obietnica w formule pozycjonującej to pojęcia, które każdy świadomy zespół dokładnie musi przepracować. My swoją lekcję odrobiliśmy. Opowiadamy o tym, jak opisaliśmy markę Nieruchomosci-online.pl, jak przebiegały prace nad rebrandingiem oraz jaki wkład miały osoby, które wspierały nasz zespół  w opracowywaniu strategii marki.

W świecie marek nie ma próżni

„Marka powstaje w umysłach klientów i w tym sensie to oni ją tworzą. I dzieje się to często zupełnie bez intencji osób za nią stojących lub nawet wbrew temu, co jest w ich planach”. Ze słowami Marka Staniszewskiego – stratega i trenera biznesu – w pierwszej chwili trudno było nam się zmierzyć, ale podczas wspólnych warsztatów szybko zrozumieliśmy, że dla nas jest to sytuacja bardzo korzystna. Mimo tego, że byliśmy na początku drogi tworzenia strategii marki, to nie zaczynaliśmy od zera. Choć do tej pory nasze działania były skupione na technologii i projektowaniu produktu czy budowaniu ruchu na serwisie, a nie na komunikowaniu wizerunku, to w umysłach klientów nasza marka kreowała się od lat.

 Michał Kurczycki, dyrektor zarządzający Nieruchomosci-online.pl

Mam szalone szczęście, że marka Nieruchomosci-online.pl jest pochodną tożsamości i wartości nas samych – mojego zespołu, który współpracuje ze mną od lat. My nie robimy czegoś, w co nie wierzymy, w przeciwieństwie do dużych koncernów czy korporacji, gdzie marka często jest kopiowana z innych rynków, a tożsamość jest opracowywana przez zewnętrzne agencje reklamowe i narzucana pracownikom. Oczywiście, mamy wciąż przed sobą wiele wyzwań i paradoks, z którym musimy się zmierzyć: duża liczba odwiedzających nasz portal użytkowników versus świadomość marki. Ale to, co jest dla mnie najważniejsze i najcenniejsze, to fakt, że nie wymyślaliśmy niczego nowego, tylko się wspólnie zgodziliśmy na to, jacy jesteśmy, ze wszystkimi naszymi zaletami i wadami, doświadczeniami i przeświadczeniami. Jesteśmy autentyczni, a nie wykreowani.

 

Wyróżniki marki:

  • Największa baza ogłoszeń nieruchomości
  • Świetny produkt i najlepszy UX
  • Dobre relacje z klientami biznesowymi

Tożsamość. Od metaplanu po formułę pozycjonującą

Podczas warsztatów okazało się, że ustaliliśmy to, w co zawsze wierzyliśmy, i to, czym od zawsze się kierowaliśmy. Uporządkowaliśmy sobie tylko w głowach priorytety, nazwaliśmy pewne rzeczy – mamy więc pełen porządek. Mamy już wyraźnie zdefiniowaną tożsamość marki, którą teraz komunikujemy na zewnątrz, oraz określone odważne cele.

Dążymy do tego, by portal stał się pierwszym wyborem każdego, kto szuka idealnie dopasowanej nieruchomości dla siebie i swoich bliskich. Wiemy, że znalezienie tej jedynej to stresujący proces, a decyzja o zmianie miejsca zamieszkania jest często najtrudniejszym wyborem w życiu. Dlatego maksymalnie chcemy ten proces uprościć, a wybór ułatwić.

 Marek Staniszewski, Heuristica

Na markę składa się w zasadzie wszystko to, co udaje się w dłuższym czasie powiązać z nazwą i z logo. Będą to zatem skojarzenia, znaczenia, emocje pojawiające się, kiedy słyszymy daną nazwę – czyli to, co w języku marketingu często określa się mianem brand equity, czyli świadomość marki, postrzegana jakość, skojarzenia z marką, wartości i własności intelektualne, lojalność wobec marki.

Podczas prac nad określaniem tożsamości marki Nieruchomosci-online.pl poruszaliśmy szerokie spektrum zagadnień – m.in. konsumenckie insighty, trendy w otoczeniu, kwestie wyróżnialności i tzw. relewantności marki, jej wizerunku i pozycjonowania – także przy wykorzystaniu teorii archetypów.

Udało nam się precyzyjnie dodefiniować esencję marki Nieruchomosci-online.pl i jej charakter, wyodrębnić w jasny sposób kluczowe cechy wizerunkowe oraz znaleźć wiele świeżych pomysłów na usprawnianie sposobów strategicznej komunikacji. Właściwie ustalone wartości to sprawa zasadnicza dla funkcjonowania firmy. Są one przecież określeniem sposobu realizacji misji i wizji przedsiębiorstwa – tego, w jaki sposób osiągać będzie ono cele strategiczne.

 

Wizerunek. Prosty, Odważny i ponadczasowy

Wraz z początkiem 2020 roku zaprezentowaliśmy się również w nowej odsłonie. Nowa identyfikacja wizualna pozwala nam lepiej komunikować to, kim jesteśmy i co jest dla nas ważne. Do współpracy zaprosiliśmy agencję brandingową Hopa Studio.

Punktem wyjścia stał się dla nas dom, którego szuka się przecież na portalu z ogłoszeniami nieruchomości. Czysta forma i prosty, wywołujący jednoznaczne skojarzenia logotyp, do tego nienachalna szata graficzna, skrócona ścieżka nawigacji, przyspieszone działanie strony i niezmiennie brak utrudniających poszukiwania reklam – to wszystko buduje komfort i prostotę użytkowania, co w całym niełatwym procesie poszukiwania nieruchomości jest nie do przecenienia. Bo tym, co się nie zmieniło, jest fakt, że dla nas na pierwszym miejscu jest poszukujący i jego potrzeby.

 Marcin Paściak, Hopa Studio

Projektowanie systemów identyfikacji wizualnej to dla nas proces, który znacznie wyprzedza powstanie logo. Poznajemy wszystko to, co marka chce komunikować. Od faktycznych wymagań biznesowych klienta po wartości, odbiorcę i jego codzienność.

Tak też było podczas pracy nad nową identyfikacją Nieruchomosci-online.pl. Nowe logo i szata graficzna to działania w stronę budowania świadomości marki. Zaprojektowany w prostej formie znak domu to esencja marki Nieruchomosci-online.pl. Pozwala on przy tym na różnorodne modyfikacje oraz interpretacje, dzięki czemu identyfikacja jest wciąż żywa i zachęca do interakcji z odbiorcą.

 

Komunikacja. Tu zaczyna się dom

„Tu zaczyna się dom” – to główne hasło i myśl przewodnia nie tylko samego rebrandingu, ale i działalności naszego portalu. Naszą ambicją jest stać się pierwszym, ważnym krokiem w drodze do nowego domu. Jako portal ogłoszeniowy chcemy być częścią nowej historii każdego poszukującego. Aby tak się stało, przygotowaliśmy wraz z agencją WhiteBits strategię komunikacji marki, która określa, w jaki sposób powinniśmy mówić o sobie oraz jakich kanałów do tego celu używać.

 Paweł Stempniak, whitebits

Tworząc strategię komunikacji marki, kluczowe jest, aby odpowiedzieć sobie na pytanie: „Jak się wyróżnić, a przy tym zostać zapamiętanym i zdobyć zaufanie?”.

Wybór nieruchomości to ważna decyzja. Zazwyczaj wiąże się z istotną zmianą w życiu człowieka, który ją podejmuje. Tej decyzji towarzyszy wiele emocji, nie zawsze pozytywnych. W tym momencie marka poprzez swoją komunikację może wspierać w ważnej sytuacji życiowej, pomóc zrealizować własną wizję życia, czy starać się ograniczać obawy, a przy tym wzmacniać pozytywne emocje.

Opracowując komunikację dla Nieruchomosci-online.pl, oparliśmy się na skojarzeniach, które buduje główny przekaz „Tu zaczyna się dom”, na symbolach, które jednoznacznie kojarzą się z domem oraz na odczuciach zmysłowych, które dodają emocji każdemu przekazowi. Zaproponowaliśmy też kanały, poprzez które komunikat ma docierać do odbiorców.

Wszystko po to, aby osiągnąć główny cel, jakim jest wzrost spontanicznej świadomości marki oraz zbudowanie wizerunku lidera w swojej kategorii.

 

 

Dlaczego tu zaczyna się dom

Alicja Palińska

Alicja Palińska - Project manager w zespole Nieruchomosci-online.pl. Odpowiada za realizację projektów związanych z podnoszeniem funkcjonalności serwisu, strategię komunikacji i promocji oraz opracowywanie analiz na podstawie danych z portalu na potrzeby raportów i artykułów. Członek zespołu redakcyjnego e-magazynu "ESTATE".

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także