Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Pisanie pod scrollowanie

Zdjęcie z artykułu

Artykuł pochodzi z magazynu ESTATE

Czytaj cały numer!

            Pobierz numer 04/2025
Dominika Studniak

Jeszcze kilka lat temu copywriter miał czas i mógł pozwolić sobie na oddech. Miał do dyspozycji akapit, może dwa, by zbudować narrację, rozgrzać emocje i dowieźć puentę, która sprzedaje. Dziś, w epoce reelsów i TikToka, na jego zegarku tykają nieubłaganie: 3 sekundy uwagi, 15 sekund na reakcję, 60 sekund… do zapomnienia.

Dorota Bajczyk w książce Copywriting w dobie reelsów i tiktoków wchodzi w ten wyścig jak zawodowiec. Zamiast narzekać, że nikt już nie czyta, zastanawia się, jak to zmienić i mimo wszystko dotrzeć do użytkowników. Wychodzi z założenia, że copywriting nie znika – po prostu się przeobraża. Z billboardów i landing page’y przenosi się na ekran smartfona, a jego jednostką miary staje się nie znak, lecz scroll.

Copywriter dziś bardziej reżyseruje emocje niż pisze teksty.

Książka to podręcznik zrealizowany w duchu, który opisuje: zwięzły, lekki, dynamiczny. Nie znajdziemy tu akademickiego tonu – są za to konkretne przykłady, ćwiczenia, case studies, wypowiedzi ekspertów i język, który nie udaje, że internet to świątynia literatury. Dla marketerów i twórców treści to kopalnia inspiracji i przykładów, które można zastosować od razu. W tym wszystkim czai się jednak pytanie o sens tworzenia takich treści – czy w pogoni za uwagą nie gubimy treści? Bajczyk nie wchodzi jednak w filozoficzne rozważania – i może dobrze. Momentami jej styl jest aż zbyt dopasowany do realiów, żeby zostawić przestrzeń na refleksję. Ale to w końcu książka o świecie, który nie zatrzymuje się nawet na sekundę – więc i narracja musi biec.

To książka o tym, jak nie zgubić sensu w epoce skrótów, efektów i autoportretów. To książka dla ludzi, którzy chcą zrozumieć nie tylko jak pisać, ale jak mówić językiem współczesnego internetu, nie tracąc głowy ani sensu. Wniosek nasuwa się jeden. Copywriting żyje i ma się świetnie, pod warunkiem, że potrafisz się dostosować. I że zdążysz, zanim ktoś przewinie dalej.

Dominika Studniak

Dominika Studniak - Od 2010 r. związana z portalem Nieruchomosci-online.pl. Realizuje projekty związane z administrowaniem portalami internetowymi i ich optymalizacją, copywritingiem i content marketingiem. Redaktor naczelna bloga Nieruchomosci-online.pl. Redaktor prowadząca e-magazynu „ESTATE”.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także

Zamknij