Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Dementujemy plotki – nie znikamy z internetu! Wręcz przeciwnie!

Alicja Palińska
Komentarze

Odpowiadając na upowszechnione w Internecie statystyki Megapanel PBI/Gemius, dotyczące liczby użytkowników w serwisach ogłoszeniowych nieruchomości (w styczniu 2019), chcielibyśmy uspokoić rynek i konkurencję – nie znikamy z Internetu.

Przedstawiane statystyki sugerują, że osób odwiedzających Nieruchomosci-online.pl jest coraz mniej. Absolutnie nie jest to prawdą. Jest wręcz przeciwnie. Mamy się bardzo dobrze, a liczba użytkowników na naszym portalu stabilnie rośnie.

Według statystyk Google Analytics z serwisu Nieruchomosci-online.pl korzysta ponad 2 mln unikalnych użytkowników (styczeń 2019: 2,3 mln UU, luty 2019: 2,2 mln UU).

Dlaczego istnieją rozbieżności w podawanych statystykach z różnych źródeł?

Na rynku nie ma standardu pomiaru liczby użytkowników, dlatego mogą istnieć rozbieżności między narzędziami do analityki internetowej:

  • Megapanel PBI/Gemius służy głównie wydawcom reklamowym (tj. Onet, WP i Interia) w celu skonstruowania oferty reklamowej i pobierania opłat za publikację banerów reklamowych na swoich podstronach. Aby oszacować ruch na stronie, firma badawcza Gemius zbiera dane za pomocą kwestionariuszy wypełnianych przez respondentów online oraz poprzez kody zamieszczone na stronach za zgodą właścicieli serwisów. To decyzja dobrowolna, ale i płatna.
  • Google Analytics, najpopularniejsze narzędzie do zbierania statystyk, dokonuje bezpośredniego pomiaru w oparciu o kody osadzone przez właścicieli serwisów w serwisie i w aplikacji mobilnej.

Dlaczego podjęliśmy decyzję o rezygnacji z audytu Megapanel PBI/Gemius?

Od połowy 2018 roku nie podlegamy audytowi Megapanel Gemius/PBI. Decyzja zostałą podjęta z pełną świadomością i w trosce o osoby odwiedzające nasz portal w poszukiwaniu nieruchomości, ponieważ proces badania negatywnie wpływa na funkcjonowanie audytowanego serwisu. Zaobserwowaliśmy szereg wad mechanizmu badania w celu zebrania informacji o liczbie odwiedzin serwisu oraz o zachowaniach internautów na badanym serwisie.

Po pierwsze, podpinane są kody śledzące, które spowalniają wczytywanie się stron z ogłoszeniami nieruchomości (pomiar ruchu online – site-centric). Po drugie, losowym użytkownikom wyświetlane są okienka pop-up z ankietami do wypełnienia (pomiar zachowań panelistów – user-centic)*, które przeszkadzają i odciągają od poszukiwania nieruchomości. Finalnie, naszym zdaniem, te działania uniemożliwiają przyjemne i niczym niezakłócone odwiedziny portalu w celu znalezienia wymarzonej nieruchomości.

Zdecydowaliśmy, że nie będziemy poddawać się pełnemu badaniu, czego konsekwencją jest publikacja szczątkowych danych z Nieruchomosci-online.pl w miesięcznych zestawieniach Megapanel PBI/Gemius dotyczących liczby realnych użytkowników odwiedzających miesięcznie nasz portal. Celem poddawania się badaniu Megapanelu firmy PBI/Gemius jest mierzenie ruchu w serwisach, aby porównywać się z konkurencyjnymi firmami i skonstruować ofertę reklamową. Reklamodawcy na bazie pomiaru widowni internetowej mogą z kolei porównywać parametry ofert różnych wydawców.

Portal Nieruchomosci-online.pl nie jest wydawcą reklamowym publikującym reklamy innych podmiotów na swoich stronach.

Na Nieruchomosci-online.pl najważniejszy jest użytkownik!

Często powtarzamy, że dla nas najważniejszy jest poszukujący. Wszystkie decyzje związane z projektowaniem i działaniem serwisu są podejmowane w jednym celu: dostarczenia poszukującemu wysokiej jakości ogłoszeń, nie zakłócając mu procesu poszukiwania. Dotyczy to także braku reklam podmiotów zewnętrznych i przekierowań na inne serwisy. Prowadzi to w dobrym kierunku, czyli w stronę coraz większej liczby zapytań dla ogłoszeniodawców, naszych najważniejszych partnerów biznesowych – biur nieruchomości.

 

*źródło: http://pbi.org.pl/badania/jak-to-dziala/ [dostęp 12.12.2018 r.]
Alicja Palińska

Alicja Palińska - Project manager w zespole Nieruchomosci-online.pl. Odpowiada za realizację projektów związanych z podnoszeniem funkcjonalności serwisu, strategię komunikacji i promocji oraz opracowywanie analiz na podstawie danych z portalu na potrzeby raportów i artykułów. Członek zespołu redakcyjnego e-magazynu "ESTATE".

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także