Strategia w zgodzie z potrzebami użytkowników

Alicja Palińska

Czy wiedza o zachowaniach poszukujących w internecie może zrewolucjonizować pracę pośredników? Z pewnością może pomóc w efektywnej pracy z ofertą. O nowych rozwiązaniach w portalu Nieruchomosci-online.pl wpisanych w długoletnią strategię opartą na budowaniu pozytywnego doświadczenia użytkowników w rozmowie z Michałem Kurczyckim, szefem spółki zarządzającej portalem.

Tym razem rozmawiamy w kontekście nowości w portalu Nieruchomosci-online – koncie biura i Koncie Agenta z nowymi narzędziami. To w głównej mierze rozwiązania oparte na analityce internetowej.

Michał, wytłumacz, jaką wartość dla pośredników niosą ze sobą wprowadzone zmiany.

Do tej pory głównym narzędziem w pracy pośrednika było oprogramowanie do eksportu. Jako portal chcemy dodać do tego bardzo ważny element – analizę opartą na twardych danych. Od lat badamy zachowanie naszych użytkowników, a jest to spora grupa, bo miesięcznie odwiedza nas ponad 1 mln unikalnych osób poszukujących nieruchomości. Widzimy, że wiedza na temat poszukujących może być również bardzo istotna w pracy nad efektywnością promocji ogłoszenia. Dlatego chcemy się nią dzielić. Wprowadziliśmy rozwiązania pozwalające dowiedzieć się, co tak naprawdę dzieje się z ogłoszeniem podczas prezentacji na portalu i jakie są potrzeby osób kontaktujących się, aby łatwiej było z nimi rozmawiać podczas pierwszego kontaktu.

Bardzo szczegółowe informacje o zachowaniu poszukujących na ofercie, wykresy obrazujące poziom zainteresowania ogłoszeniem. Czy nie za dużo tej analityki? 🙂 Czy takie dane są przydatne? Jak biuro nieruchomości i pośrednik mogą je wykorzystać?

Każdy pozostawia po sobie ślady w internecie. Praktycznie wszystko, co robimy jest zapisywane i poddawane analizie przez marketerów w celu przedstawienia nam dopasowanej oferty, pozyskania transakcji czy wpłynięcia na nasz wybór. Czemu branża nieruchomości nie miałaby zacząć z tego korzystać? Postanowiliśmy to zmienić.

Jako pierwsi w branży udostępniamy kompleksowe narzędzia, których celem jest ułatwienie podejmowania trafnych decyzji poprzez przedstawienie gromadzonych informacji o zainteresowaniu nieruchomością.

Dzięki naszym rozwiązaniom pośrednicy mają wszystko pod kontrolą i mogą reagować we właściwym czasie na zmiany zainteresowania. Po prostu im więcej wiesz, tym efektywniej działasz, podejmujesz trafniejsze decyzje biznesowe 🙂 Pośrednik, znając rzeczywiste zainteresowanie nieruchomością, może negocjować obniżkę ceny z właścicielem, dopracować szczegóły oferty, których wcześniej nie zawarł, przeprowadzić nową sesję zdjęciową czy wyróżnić ofertę, a wszystko po to, aby wpłynąć na wzrost popularności oferty. A kilka chwil po zmianach będzie mógł śledzić, jak zareagował na to rynek. Związane jest to także z przeprojektowaniem architektury konta do pracy z ofertą, które jest teraz o wiele bardziej intuicyjne i czytelniejsze.

W branży jest kilku dużych graczy. Każdy ma inną strategię. Jaką strategię obrałeś dla Nieruchomosci-online i czy porównujesz portal do innych serwisów? Jeśli tak, to po co i jakie wyciągasz z tego wnioski?

Każdy portal jest inny. Jednak w większości z nich realizowane są założenia wynikające z oczekiwań kapitałodawców, przez co ich działania determinuje głównie zwrot z inwestycji. Jeśli konsekwencją decyzji jest drastyczne podnoszenie cen, to jest to przemyślane działanie i zapewne uwzględniające niezadowolenie i utratę części klientów. Nie chcę oceniać tych decyzji, bo to kwestia realizowania przyjętej wcześniej strategii. W moich założeniach nie jest to jednak relacja z klientami oparta na zaufaniu, na której tak bardzo mi zależy. Biuro nieruchomości to przede wszystkim nasz partner biznesowy, a o partnerów trzeba dbać. Niech poparciem moich słów jest m.in. zapis w naszym regulaminie gwarantujący stabilność rozsądnej ceny na Nieruchomosci-online.pl.

My mamy to szczęście, że nie należąc do żadnej grupy kapitałowej, nie jesteśmy obarczeni oczekiwaniami inwestorów i działamy autonomicznie.

Oczywiście obserwuję działania konkurentów. Jednak sami wiemy, które działania i formy reklamowe są dla nas najbardziej optymalne i mają najwyższy współczynnik konwersji.  Testowaliśmy już wiele źródeł ruchu, różne media. Stawiamy na mocne pozycje w wynikach wyszukiwania Google, dzięki czemu jako pierwsi ściągamy poszukujących na listy z ogłoszeniami i nie pozwalamy im uciec. Jak? Tak projektujemy serwis, aby użytkownicy czuli się u nas jak najlepiej. Świadczy o tym wysoka liczba odwiedzanych przez nich podstron z ogłoszeniami oraz najniższy współczynnik odrzuceń wśród czołowych portali – po wejściu na pierwszą stronę portalu użytkownicy decydują się na nim pozostać bez przechodzenia na inne serwisy.

Jaka jest zatem Twoja wizja portalu Nieruchomosci-online? W końcu to projekt, którego jesteś pomysłodawcą i realizatorem od samego początku jego istnienia. Jak widzisz drogę, którą przebył portal i czy biegnie ona wedle Twojego planu?

Przede wszystkim portal ewoluuje wraz z potrzebami rynku nieruchomości – zarówno pośredników, jak i poszukujących. Dowodem na to są całkowicie zmienione w zeszłym roku usability oraz design serwisu, który skupia się na ekspozycji ogłoszeń bez reklam, a także nowe konto biura i agenta z rozwiązaniami, o których mówiłem wcześniej.

Uważam portal za lidera, jeśli chodzi o rozwiązania najbardziej angażujące użytkowników. Funkcjonowanie portalu opieramy na budowaniu pozytywnego doświadczenia poszukujących. Finalnie każdą decyzję i rozwój portalu determinuje użytkownik. W nowych technologiach dostarczanie użytecznych i intuicyjnych rozwiązań jest kluczem w walce o użytkownika. Nie publikując reklam ani innych rozpraszaczy uwagi, mamy pewność, że tworzymy najlepszą przestrzeń dla ogłoszeń. Do tego cały czas doprecyzowujemy widok prezentacji oferty, aby zachęcała do kontaktu z ogłoszeniodawcą. Co rusz pojawiają się zatem na prezentacji nowe elementy, których zadaniem jest zwiększenie liczby zapytań z portalu. Wzrost ruchu i liczby klientów jest konsekwencją powyższego.

W tym roku portal obchodzi dziesięciolecie. Będzie hucznie?

Akurat w tym roku, po prawie rocznej pracy całego zespołu, oddaliśmy całkowicie odmienione Konto Agenta i biura – świętowanie nad zakończonym projektem połączymy zatem z okrągłą rocznicą istnienia firmy. Powiem szczerze, że jest to dla mnie ogromna radość, ponieważ u swojego boku mam wciąż osoby, które razem ze mną tworzyły ten portal od podstaw. Patrząc na lata istnienia firmy, mogę powiedzieć, że jak ktoś do nas dołącza, to zostaje na lata. Mam świetny zespół, który umożliwia realizację własnymi siłami każdego projektu, który mamy dla branży nieruchomości.

fot.Mariusz Nasieniewski/Maratomania.pl

Zdradzisz, jakie masz plany na przyszłość?

Prywatnie – podium w Triathlonie Ironman. 🙂

Lubię wyznaczać nowe granice i je przekraczać. Jeżeli raz osiągniesz wynik, który wydawał Ci się wcześniej nieosiągalny, zaczynasz rozumieć, że bicie kolejnych rekordów to kwestia wiary i ciężkiej pracy. Skupienia całej uwagi na celu. Ta zasada sprawdza mi się przez całe życie.

Sporty wytrzymałościowe nauczyły mnie skupienia na celu, nawet dalekim. Tę naukę przekładam na biznes.

Tak samo w biznesie. 🙂 10 lat temu określiłem dla firmy ambitny plan, a dziś znajdujemy się w czołówce najpopularniejszych portali ogłoszeniowych, konkurując z największymi w Polsce grupami kapitałowymi. Jeśli się tylko chce, to można. Minione lata udowodniły, że nie warto oglądać się na innych, tylko robić swoje. Na tym jednak nie poprzestajemy. Mój zespół stawia sobie coraz wyższe cele, spójne z obraną strategią. Szykujemy kolejne nowości i usprawnienia. Prace trwają, więc na ten moment nie będę zdradzał szczegółów. Mogę tylko zapewnić, że jako portal będziemy zaskakiwać naszych klientów tylko pozytywnie.

Dzięki Michał za rozmowę.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Alicja Palińska

Alicja Palińska - project manager w zespole Nieruchomosci-online.pl. Odpowiada za planowanie, analizę i realizację projektów związanych z podnoszeniem funkcjonalności serwisu, tworzenie nowych produktów oraz strategię komunikacji i promocji. Członek zespołu redakcyjnego e-magazynu "ESTATE".

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także

Dołącz do dyskusji na grupie
Nieruchomosci-online.pl
na Facebooku

Korzystaj z porad dotyczących marketingu nieruchomości.
Bądź na bieżąco!

Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych i realizacji usług. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

Zamknij