fot.: Piotr Kowalski / unsplash.com
Każdego roku szukamy nowych rozwiązań, które pomogą w sprzedaży inwestycji. Pierwszy kwartał to dobry moment, by wspomnieć, co nas czeka nowego w marketingu online oraz jakie są obecne trendy.
Kampanie online są głównym źródłem zapytań ofertowych dla inwestycji. Dzięki odpowiednim działaniom sprzedaż twojej inwestycji zakończy się sukcesem. Jak wybrać narzędzia marketingowe w 2020? Czy pojawiły się nowe możliwości, o których warto wiedzieć?
„Czas zostać zauważonym, ale najpierw naucz się widzieć”
– Seth Godin –
Jest kilka ważnych czynników, które warto wziąć pod uwagę w nowym roku, zanim podejmiesz decyzję, w jakie kanały marketingu online zainwestować.
- Śledź zachowania swoich konsumentów.
- Jak twierdzi Seth Godin, Twój produkt nie jest dla każdego – wybierz zatem odpowiednie kanały i sposób dotarcia do Twoich klientów.
- Ograniczaj liczbę swoich mieszkań w komunikacji.
- Słuchaj swoich obecnych klientów, gdyż mogą ci podpowiedzieć, co zmienić. Klienci czują się ważni, gdy bierzesz pod uwagę ich zdanie.
- Zawsze sprawdzaj, testuj i zmieniaj, co działa na Twoich odbiorców.
- Buduj zaufanie na podstawie opinii swoich obecnych klientów. W ten sposób pokażesz przyszłym potencjalnym klientom, dlaczego powinni wybrać właśnie Twoją inwestycję i Twoją markę.
Dzięki tym zmianom możesz osiągnąć mniejszą liczbę zapytań ofertowych niż w poprzednich latach, ale dotrzesz za to do właściwych klientów, którzy chętniej kupią mieszkanie.
Zanim opowiem o kilku nowościach z obszaru Google czy YouTube’a, zacznę od tego, jakie panują trendy w marketingu.
Wartości 2020
Obecny globalny trend w marketingu opiera się na kilku ważnych aspektach. Wśród nich znajdują się wartości, którymi człowiek kieruje się w swoim życiu. Są nimi np. szczerość i uczciwość, to dzięki nim budujesz transparentność swojej marki. Poza tym warto wymienić serdeczność, która mocno wpływa na budowanie zaufania do marki. Życie we wspólnocie z innymi daje natomiast poczucie bezpieczeństwa. Istotne jest również wykorzystanie technologii typu smart, która pomaga żyć wygodniej i szybciej. Dla konsumentów ma znaczenie również odpowiedzialność za to, co tworzysz (produkt i usługę) i czy dbasz przy tym o środowisko i przestrzeń, w której przyszli mieszkańcy będą żyć.
Jest jeszcze kilka wskazówek, o których warto pamiętać. To, co robisz, ma znaczenie. Zrób więc wokół tego szum, ale wybieraj kanały precyzyjnie, zgodnie z myślą Setha Godina. Trafiaj z reklamą tylko do odbiorców, którzy chętniej kupią Twoje mieszkania.
Trafiaj z reklamą tylko do odbiorców, którzy chętniej kupią Twoje mieszkania.
Słuchaj swoich klientów, to właśnie oni podpowiedzą ci, co zmienić lub usprawnić w Twojej firmie. Po prostu zacznij widzieć i słyszeć ich potrzeby. Przyciągaj uwagę małymi liczbami. Zmień sposób komunikacji. Zamiast podawać, jakie są dostępne powierzchnie mieszkań, napisz np.: „Tylko 30 mieszkań o metrażu 45 mkw.”. Klienci będą wiedzieli, że ich liczba jest ograniczona.
Zobacz, ile czynników wpływa na to, jak obecni klienci oceniają Twoją markę i produkt, który dostarczasz. Na tych czynnikach powinniśmy skupiać największą uwagę, budując strategie marketingowe. Podsumowując, w marketingu online ważne jest byś:
- dobierał precyzyjnie grupę docelową, bo twój produkt nie jest dla wszystkich,
- zbierał i analizował dane o efektywności kampanii, a także zachowań klientów,
- nawiązywał z nimi dialog i był na niego otwarty w social media.
Biorąc pod uwagę wyżej wymienione czynniki i podejście w marketingu, jak wykorzystasz nowości, jakie nam daje Google i YouTube na 2020 rok?
Nowości w Google
Google mocno rekomenduje wykorzystanie pełnej automatyzacji w kampaniach. Oznacza to, że rolą Twoją lub agencji marketingowych będzie tworzenie strategii marketingowej oraz nadzorowanie wprowadzonej automatyzacji. Automatyzacja w kampaniach Google Ads dotyczy między innymi:
- tekstowych komunikatów reklamowych – automat będzie dobierał, jakie nagłówki i teksty reklam łączyć ze sobą, by przyniosły Twojej inwestycji większą liczbę zapytań ofertowych,
- elastycznych banerów reklamowych – już nie musisz tworzyć dla każdej grupy docelowej osobnej kreacji banerów w wielu formatach. Możesz je stworzyć za pomocą kreatora reklam, a on automatycznie będzie się dostosowywał do poszczególnych formatów,
- kreatora do tworzenia reklam wideo – będziesz mógł w szybki i prosty sposób stworzyć reklamę wideo.
Nowość, jaką wprowadził Google do swoich standardowych reklam wyszukiwarkowych, to formularz kontaktowy tuż pod jego reklamą. Jeśli wprowadzisz wszystkie informacje o Twojej inwestycji do tekstów reklam, klient nie będzie potrzebował odwiedzić strony, by wysłać zapytanie ofertowe. Możesz, dzięki temu zwiększyć liczbę zapytań z prowadzonych kampanii.
Nowości YouTube’a
YouTube wprowadził nowy rodzaj targetowania reklam, który warto rozważyć dla Twojej inwestycji. Możesz w ten sposób dotrzeć do osób, które wykazują zainteresowanie zakupem mieszkania. Oznacza to, że możesz uruchomić kampanię wideo dla osób, które wyszukiwały poszczególne mieszkania, a nie odwiedziły Twojej strony. YouTube także planuje wprowadzić formularze dobudowane bezpośrednio do reklam. Według badań, jakie YouTube zleca, spada czas, jaki spędzamy przed telewizorami. Przenosimy się na aktywne spędzanie go w internecie, w tym na YouTubie. Dlatego warto wypróbować ten kanał do promocji Twojej inwestycji – ale nie wszystkim widzom. Tylko tym, którzy wykazali w Google zainteresowanie zakupem mieszkania.
W YouTubie, ale także na Facebooku, kontent wideo w formie 360 zacznie być coraz częściej wykorzystywany. Gdy inwestujesz w plany mieszkań w formie 360, to będziesz mógł je wykorzystać do reklam na tych kanałach.
Podejmij decyzję
Zanim zdecydujesz, jakie kanały wybrać do promocji Twojej nowej inwestycji, odpowiedz sobie na kilka pytań:
- Dlaczego jestem marką godną zaufania?
- Jakimi wartościami wraz z zespołem kieruję się każdego dnia?
- Czy słucham swoich klientów?
- Kim są moi klienci?
- Jak się zachowują w sieci każdego dnia?
- Czy widzę, jakie mają potrzeby moi klienci, które mogę wykorzystać do nowego projektu?
- Za co jestem odpowiedzialny w tworzonych projektach?
- Czy jestem serdeczny i uprzejmy dla klientów w mowie i piśmie?
- Czy widać to wszystko w mediach, z których korzystam do promocji swojej marki?
Masz wiele dostępnych kanałów kampanii online do promocji inwestycji, takich jak: Google, portale z nieruchomościami, mailingi. Social media także dają szerokie możliwości: YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn. Wszystkie te kanały są ważne w marketingu inwestycji. Dzięki nim otrzymasz zapytania ofertowe dla nowej inwestycji. Jedno jest pewne – zawsze będą się zmieniały, po to by dać Ci nowe możliwości promocji inwestycji.
Ale ważna jest także strategia komunikacji, czyli co chcesz swoim odbiorcom pokazać i jak chcesz ich przekonać do swojej marki.
Magazyn „INMAG”
Marketing. Sprzedaż. Trendy.
Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego
Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.