Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Trendy i nowości w marketingu online dla inwestycji

Artykuł pochodzi z magazynu „INMAG”

Czytaj cały numer!

Okładka magazynu INMAG 1-2020 Pobierz numer 1/2020
Joanna Rechnio
Komentarze

fot.: Piotr Kowalski / unsplash.com

Każdego roku szukamy nowych rozwiązań, które pomogą w sprzedaży inwestycji. Pierwszy kwartał to dobry moment, by wspomnieć, co nas czeka nowego w marketingu online oraz jakie są obecne trendy.

 

Kampanie online są głównym źródłem zapytań ofertowych dla inwestycji. Dzięki odpowiednim działaniom sprzedaż twojej inwestycji zakończy się sukcesem. Jak wybrać narzędzia marketingowe w 2020? Czy pojawiły się nowe możliwości, o których warto wiedzieć?

 

„Czas zostać zauważonym, ale najpierw naucz się widzieć”
– Seth Godin –

 

Jest kilka ważnych czynników, które warto wziąć pod uwagę w nowym roku, zanim podejmiesz decyzję, w jakie kanały marketingu online zainwestować.

  • Śledź zachowania swoich konsumentów.
  • Jak twierdzi Seth Godin, Twój produkt nie jest dla każdego – wybierz zatem odpowiednie kanały i sposób dotarcia do Twoich klientów.
  • Ograniczaj liczbę swoich mieszkań w komunikacji.
  • Słuchaj swoich obecnych klientów, gdyż mogą ci podpowiedzieć, co zmienić. Klienci czują się ważni, gdy bierzesz pod uwagę ich zdanie.
  • Zawsze sprawdzaj, testuj i zmieniaj, co działa na Twoich odbiorców.
  • Buduj zaufanie na podstawie opinii swoich obecnych klientów. W ten sposób pokażesz przyszłym potencjalnym klientom, dlaczego powinni wybrać właśnie Twoją inwestycję i Twoją markę.

Dzięki tym zmianom możesz osiągnąć mniejszą liczbę zapytań ofertowych niż w poprzednich latach, ale dotrzesz za to do właściwych klientów, którzy chętniej kupią mieszkanie.

Zanim opowiem o kilku nowościach z obszaru Google czy YouTube’a, zacznę od tego, jakie panują trendy w marketingu.

Wartości 2020

Obecny globalny trend w marketingu opiera się na kilku ważnych aspektach. Wśród nich znajdują się wartości, którymi człowiek kieruje się w swoim życiu. Są nimi np. szczerość i uczciwość, to dzięki nim budujesz transparentność swojej marki. Poza tym warto wymienić serdeczność, która mocno wpływa na budowanie zaufania do marki. Życie we wspólnocie z innymi daje natomiast poczucie bezpieczeństwa. Istotne jest również wykorzystanie technologii typu smart, która pomaga żyć wygodniej i szybciej. Dla konsumentów ma znaczenie również odpowiedzialność za to, co tworzysz (produkt i usługę) i czy dbasz przy tym o środowisko i przestrzeń, w której przyszli mieszkańcy będą żyć.

Jest jeszcze kilka wskazówek, o których warto pamiętać. To, co robisz, ma znaczenie. Zrób więc wokół tego szum, ale wybieraj kanały precyzyjnie, zgodnie z myślą Setha Godina. Trafiaj z reklamą tylko do odbiorców, którzy chętniej kupią Twoje mieszkania.

 

Trafiaj z reklamą tylko do odbiorców, którzy chętniej kupią Twoje mieszkania.

 

Słuchaj swoich klientów, to właśnie oni podpowiedzą ci, co zmienić lub usprawnić w Twojej firmie. Po prostu zacznij widzieć i słyszeć ich potrzeby. Przyciągaj uwagę małymi liczbami. Zmień sposób komunikacji. Zamiast podawać, jakie są dostępne powierzchnie mieszkań, napisz np.: „Tylko 30 mieszkań o metrażu 45 mkw.”. Klienci będą wiedzieli, że ich liczba jest ograniczona.

Zobacz, ile czynników wpływa na to, jak obecni klienci oceniają Twoją markę i produkt, który dostarczasz. Na tych czynnikach powinniśmy skupiać największą uwagę, budując strategie marketingowe. Podsumowując, w marketingu online ważne jest byś:

  • dobierał precyzyjnie grupę docelową, bo twój produkt nie jest dla wszystkich,
  • zbierał i analizował dane o efektywności kampanii, a także zachowań klientów,
  • nawiązywał z nimi dialog i był na niego otwarty w social media.

Biorąc pod uwagę wyżej wymienione czynniki i podejście w marketingu, jak wykorzystasz nowości, jakie nam daje Google i YouTube na 2020 rok?

Nowości w Google

Google mocno rekomenduje wykorzystanie pełnej automatyzacji w kampaniach. Oznacza to, że rolą Twoją lub agencji marketingowych będzie tworzenie strategii marketingowej oraz nadzorowanie wprowadzonej automatyzacji. Automatyzacja w kampaniach Google Ads dotyczy między innymi:

  • tekstowych komunikatów reklamowych – automat będzie dobierał, jakie nagłówki i teksty reklam łączyć ze sobą, by przyniosły Twojej inwestycji większą liczbę zapytań ofertowych,
  • elastycznych banerów reklamowych – już nie musisz tworzyć dla każdej grupy docelowej osobnej kreacji banerów w wielu formatach. Możesz je stworzyć za pomocą kreatora reklam, a on automatycznie będzie się dostosowywał do poszczególnych formatów,
  • kreatora do tworzenia reklam wideo – będziesz mógł w szybki i prosty sposób stworzyć reklamę wideo.

Nowość, jaką wprowadził Google do swoich standardowych reklam wyszukiwarkowych, to formularz kontaktowy tuż pod jego reklamą. Jeśli wprowadzisz wszystkie informacje o Twojej inwestycji do tekstów reklam, klient nie będzie potrzebował odwiedzić strony, by wysłać zapytanie ofertowe. Możesz, dzięki temu zwiększyć liczbę zapytań z prowadzonych kampanii.

Nowości YouTube’a

YouTube wprowadził nowy rodzaj targetowania reklam, który warto rozważyć dla Twojej inwestycji. Możesz w ten sposób dotrzeć do osób, które wykazują zainteresowanie zakupem mieszkania. Oznacza to, że możesz uruchomić kampanię wideo dla osób, które wyszukiwały poszczególne mieszkania, a nie odwiedziły Twojej strony. YouTube także planuje wprowadzić formularze dobudowane bezpośrednio do reklam. Według badań, jakie YouTube zleca, spada czas, jaki spędzamy przed telewizorami. Przenosimy się na aktywne spędzanie go w internecie, w tym na YouTubie. Dlatego warto wypróbować ten kanał do promocji Twojej inwestycji – ale nie wszystkim widzom. Tylko tym, którzy wykazali w Google zainteresowanie zakupem mieszkania.

W YouTubie, ale także na Facebooku, kontent wideo w formie 360 zacznie być coraz częściej wykorzystywany. Gdy inwestujesz w plany mieszkań w formie 360, to będziesz mógł je wykorzystać do reklam na tych kanałach.

Podejmij decyzję

Zanim zdecydujesz, jakie kanały wybrać do promocji Twojej nowej inwestycji, odpowiedz sobie na kilka pytań:

  • Dlaczego jestem marką godną zaufania?
  • Jakimi wartościami wraz z zespołem kieruję się każdego dnia?
  • Czy słucham swoich klientów?
  • Kim są moi klienci?
  • Jak się zachowują w sieci każdego dnia?
  • Czy widzę, jakie mają potrzeby moi klienci, które mogę wykorzystać do nowego projektu?
  • Za co jestem odpowiedzialny w tworzonych projektach?
  • Czy jestem serdeczny i uprzejmy dla klientów w mowie i piśmie?
  • Czy widać to wszystko w mediach, z których korzystam do promocji swojej marki?

Masz wiele dostępnych kanałów kampanii online do promocji inwestycji, takich jak: Google, portale z nieruchomościami, mailingi. Social media także dają szerokie możliwości: YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn. Wszystkie te kanały są ważne w marketingu inwestycji. Dzięki nim otrzymasz zapytania ofertowe dla nowej inwestycji. Jedno jest pewne – zawsze będą się zmieniały, po to by dać Ci nowe możliwości promocji inwestycji.
Ale ważna jest także strategia komunikacji, czyli co chcesz swoim odbiorcom pokazać i jak chcesz ich przekonać do swojej marki.

Joanna Rechnio

Joanna Rechnio - w marketingu nieruchomości specjalizuje się od ponad 12 lat. Doradza, w jakie narzędzia marketingu online inwestować, aby wzmacniać sprzedaż. Posiada liczne certyfikaty, m.in. Customer Centric Selling czy Key Account Management. Wciela w życie 7 nawyków skutecznego działania S.R. Coveya. Dzięki temu holistycznemu podejściu buduje wizję tego, co wydarzy się w przyszłości, kierując się konsekwencją i pracując z pełnym zaangażowaniem.

Magazyn „INMAG”

Marketing. Sprzedaż. Trendy.

Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego

Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.

Pobierz za darmo

Dowiedz się więcej o magazynie „INMAG”

Zobacz także