Trend mobile poniósł poszukujących nieruchomości

Alicja Palińska

fot.: rawpixel.com

Internet od dawna notuje ciągły wzrost aktywności użytkowników urządzeń mobilnych. Jednak dopiero teraz znaczące zmiany w zachowaniu poszukujących odczują ogłoszeniodawcy nieruchomości.

W globalnej sieci październik 2016 r. był pierwszym miesiącem w historii, kiedy użycie urządzeń mobilnych do przeglądania internetu przewyższyło wykorzystanie komputera. Różnica wówczas nie była duża – ruch mobilny stanowił 51,3 proc. całego ruchu w internecie, jednak zapoczątkowało to trend mobilności, który obserwujemy po dzień dzisiejszy.

W Nieruchomosci-online.pl także notujemy coraz więcej odwiedzin portalu z urządzeń mobilnych. Z dniem 25 grudnia 2017 r. ruch z tzw. małych ekranów (mobile, tablet) przerósł ruch z komputerów (desktop). Oto jak sytuacja przedstawiała się w przypadku rynku nieruchomości w przeciągu ostatnich lat:

Źródło:  Nieruchomosci-online.pl, dane średnioroczne Google Analytics

 

W przypadku wyszukiwania nieruchomości w 2017 roku na Nieruchomosci-online.pl śledziliśmy tylko weekendową przewagę użycia smartfonów. Od świąt Bożego Narodzenia  wzrost ruchu mobilnego utrzymuje się i po raz pierwszy przewyższa on wejścia z desktopu – potwierdzają to dane analityczne od stycznia 2018 r.

Źródło: Nieruchomosci-online.pl, Google Analytics, grudzień 2017

 

Porównanie ruchu mobilnego na serwisach nieruchomościowych – styczeń 2018

Serwis SimilarWeb.com (darmowe, ogólnodostępne narzędzie do porównywania stron www) podaje estymowane wyniki, mówiące o udziale ruchu mobile vs. desktop w poszczególnych serwisach.

Nieruchomosci-online.pl notuje największy udział użytkowników mobile w strukturze całego ruchu na portalu. Wynika to m.in. z tego, że nieustannie dopracowujemy użyteczność portalu dostosowaną do urządzeń mobilnych – użytkownik dobrze się u nas czuje i z chęcią wraca na portal podczas swojej ścieżki poszukiwania nieruchomości.

Wpływ mobilności na zachowanie poszukujących

Wraz w początkiem 2018 roku ogłoszeniodawcy mogą spodziewać się coraz więcej telefonów inicjowanych z wersji mobilnej czy aplikacji portalowych.

Trzeba pamiętać, że użytkownik mobilny to specyficzny rodzaj klienta. Jest bardziej niecierpliwy, mniej skoncentrowany, zna mniej szczegółów nieruchomości, o którą pyta, z tego względu, że często poszukuje nieruchomości „w międzyczasie” w porównaniu z tą osobą, która kontaktuje się sprzed monitora komputera, z zacisza domu czy biura.

Wskazówka dla posiadaczy stron www

Oznacza to również ostateczne dostosowanie do Google Mobile-First Index*, czyli nowego algorytmu Google’a, nad którym prace zostaną ukończone najprawdopodobniej w drugiej połowie 2018 roku.

Jeśli ktoś jeszcze nie zareagował na mobilegeddon, to jest newralgiczny moment, aby przejrzeć swoją witrynę pod kątem mobilności. Należy przede wszystkim zwrócić uwagę na szybkość ładowania strony na urządzeniach mobilnych, natomiast nie kosztem ograniczania widoczności jej zawartości. Treść i obrazki, zamiast być ukrywane na wersjach responsywnych, muszą być zoptymalizowane i dostosowane do doświadczeń mobilnych.

*źródło: https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-first-indexing

Dodaj komentarz

Komentarze:

Alicja Palińska

Alicja Palińska - project manager w zespole Nieruchomosci-online.pl. Odpowiada za planowanie, analizę i realizację projektów związanych z podnoszeniem funkcjonalności serwisu, tworzenie nowych produktów oraz strategię komunikacji i promocji. Członek zespołu redakcyjnego e-magazynu "ESTATE".

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także

Dołącz do dyskusji na grupie
Nieruchomosci-online.pl
na Facebooku

Korzystaj z porad dotyczących marketingu nieruchomości.
Bądź na bieżąco!

Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych i realizacji usług. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

Zamknij