Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Maj 2019 - Nieruchomosci-online.pl w liczbach

Alicja Palińska
Komentarze

W maju 2019 roku portal Nieruchomosci-online.pl odwiedziło rekordowo prawie 2,7 mln unikalnych użytkowników. Łącznie przejrzeli oni 23 mln podstron z ogłoszeniami nieruchomości. To statystyki wprost ze środka serwisu Nieruchomosci-online.pl dzięki narzędziu Google Data Studio.

Maj 2019 w liczbach - raport Google Data Studio

*Jeśli nie widzisz powyższego raportu, spróbuj użyć innej przeglądarki.

KLIKNIJ, ABY PRZEJŚĆ DO RAPORTU GOOGLE DATA STUDIO W WERSJI ONLINE

 

Odwiedziny - podstawowe dane i parametry witryny

Unikalni użytkownicy, sesje, czyli aktywność użytkowników na stronie oraz odsłony – to podstawowe dane analityczne, które wykorzystujemy do badania efektywności naszych działań promocyjnych.

 

    • Użytkownicy – liczba unikalnych użytkowników mających co najmniej jedną aktywną sesję w ciągu miesiąca.
    • Sesje – grupa interakcji w określonym czasie, w którym użytkownik aktywnie korzystał z witryny.
    • Odsłony – łączna liczba odsłon stron z wliczeniem powtórnych wizyt.
    • Współczynnik odrzuceń – procent użytkowników, którzy trafili na daną stronę i opuścili ją, nie przechodząc do dalszych podstron serwisu. Im mniejsza liczba, tym lepiej.

W maju 2019 roku portal Nieruchomosci-online.pl odwiedziło prawie 2,7 mln unikalnych użytkowników. Niski współczynnik odrzuceń (31,1 proc.) mówi o tym, że 70 proc. osób wchodzących na portal przeszło do kolejnych podstron. Łącznie przejrzeli prawie 23 mln podstron z ogłoszeniami nieruchomości.

Świetne wyniki portalu to zasługa koncentracji na poszukującym i stworzenia serwisu bez reklam, przyjaznego poszukiwaniom nieruchomości.

 

Dane demograficzne użytkowników – jakiej są płci i ile mają lat

Nieruchomosci-online.pl najczęściej odwiedzają kobiety (65 proc. wizyt). Najliczniejszą grupą wiekową są osoby w wieku 25-34, najczęściej poszukujące swojego pierwszego mieszkania.

 

Z jakich urządzeń korzystają użytkownicy?

W Nieruchomosci-online.pl notujemy więcej odwiedzin portalu z urządzeń mobilnych (mobile i tablet – 63,1 proc.) niż z komputerów (36,8 proc.). To światowy trend, który wpływa na sposób szukania nieruchomości - często w biegu, między innymi zajęciami, głównie w godzinach pozaroboczych.

Z każdym miesiącem notujemy coraz więcej odwiedzin portalu z urządzeń mobilnych (mobile i tablet). To oznacza, że mobilny użytkownik dobrze się u nas czuje i z chęcią wraca na portal podczas swojej ścieżki poszukiwania nieruchomości.

 

Z jakich źródeł ruchu pochodzą odwiedzający portal?

Do źródeł ruchu Nieruchomosci-online.pl należą przede wszystkim: wejścia z wyszukiwania organicznego w Google (ang. organic search) – 43,8 proc., ruch płatny (ang. paid search) – 35,9 proc., wejścia bezpośrednie na stronę (ang. direct) – 11 proc., przekierowania z innych serwisów (ang. referral), kanały social media oraz e-mail marketing.

Najbardziej wartościowym źródłem ruchu oraz tym dominującym na Nieruchomosci-online.pl jest ruch z Google. Prawie połowa z nich pochodzi z naturalnych wyników wyszukiwania Google – to dzięki najwyższym pozycjom w TOP 10 wyników wyszukiwania. To wynik, którego nie da się tego wypracować z dnia na dzień.

 

Alicja Palińska

Alicja Palińska - Project manager w zespole Nieruchomosci-online.pl. Odpowiada za realizację projektów związanych z podnoszeniem funkcjonalności serwisu, strategię komunikacji i promocji oraz opracowywanie analiz na podstawie danych z portalu na potrzeby raportów i artykułów. Członek zespołu redakcyjnego e-magazynu "ESTATE".

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także