Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

LinkedIn w rękach pośrednika. Pierwsze kroki, by go dobrze wykorzystać

Artykuł pochodzi z magazynu ESTATE

Czytaj cały numer!

Pobierz numer 01/2019
Grzegorz Miecznikowski
Komentarze

fot.: Rawpixel / pexels.com

Czy LinkedIn w rękach pośrednika może pomóc w sprzedaży i najmie nieruchomości? W tym artykule znajdziesz odpowiedź nie tylko na to pytanie, ale także na to, jak efektywnie zainwestować swój czas w budowę własnej marki osobistej na tym portalu.

LinkedIn to jedna z najszybciej rozwijających się sieci zawodowych w Polsce. Korzysta z niej aż 97 proc.polskich menedżerów! Zaledwie jedna piąta z nich jest na Facebooku i GoldenLine – tak wynika z badań Akademii Leona Koźmińskiego „Przywództwo w erze cyfrowej. Sposoby pokonywania ograniczeń na platformach społecznościowych”.

54 proc. badanych przez Akademię Koźmińskiego polskich menedżerów twierdzi, że posiada konto tylko na jednym portalu społecznościowym. 26 proc. używa dwóch platform, a trzech już tylko 13 proc. Pod tym względem różnimy się od zagranicznych menedżerów, bo globalnie największy odsetek w tym pytaniu (31 proc.) zadeklarował korzystanie z 2-3 platform social media, zaś z jednej – 25 proc. Co ważne, aktywność menedżerów jest ograniczona głównie z dwóch powodów, jak twierdzą: braku czasu (55,1 proc. respondentów) oraz możliwości utraty prywatności (40,2 proc.).

Skoro więc – z powodu ograniczenia czasowego – menedżerowie, do których chcesz trafić ze swoją ofertą, korzystają głównie z LinkedIna, czemu jeszcze nie wykorzystujesz tego portalu, żeby do nich dotrzeć albo zbudować z nimi relacje, pokazać się jako branżowy ekspert lub lider opinii na rynku nieruchomości?

Liczby nie kłamią

Nadal jesteś nieprzekonany? No dobra! Weźmy w takim razie pod lupę jeszcze inne statystyki. Chcesz sprzedawać i pozyskiwać nowe kontakty biznesowe? Jeśli jesteś pośrednikiem w wynajmie nieruchomości i chcesz dotrzeć do osób odpowiedzialnych za komercyjny najem nowych powierzchni, które zajmują stanowisko specjalisty lub menedżera, LinkedIn pokazuje takich wyników aż 6254 tylko w Polsce. Jeśli z kolei Twoją grupą docelową są osoby zajmujące stanowiska związane z rozwojem biznesu, znajdziesz ich na LinkedInie aż 10 343.

LinkedIn to także świetnie miejsce do budowania pozycji lidera opinii na rynku nieruchomości. Osób, które pracują na stanowisku „agent nieruchomości”, znajdziesz na polskim LinkedInie aż 2831. Z branżą nieruchomości związanych jest 37 462 użytkowników LinkedIna i 1493 firmy. Jest to więc idealna okazja, aby z sukcesem prowadzić działania personal brandingowe, pozyskiwać nowych pracowników, klientów i nawiązywać nowe kontakty biznesowe.

Nie wiesz, jak zacząć? Nie ma problemu. W sześciu prostych krokach doradzę Ci, co zrobić i jak zrobić, aby wyciągnąć z LinkedIna maksimum.

LinkedIn to świetne miejsce do budowania pozycji lidera opinii.

Krok 1: Traktuj LinkedIn jak biznesowy Google

Globalnie na LinkedInie zarejestrowanych jest ponad 400 mln użytkowników. Co minutę w sieci rejestruje się dwóch nowych członków. To jeden z najszybciej rosnących portali społecznościowych i potężne narzędzie biznesowe dostępne dla Ciebie 24 godziny na dobę. W Polsce z LinkedIna korzysta ponad 3,2 mln osób. To potężna baza kontaktów. LinkedIn może być dla Ciebie jak wyszukiwarka Google. Tylko zamiast tematów, znajdziesz ludzi. LinkedIn daje bowiem możliwość wyszukiwania kontaktów po stanowiskach czy konkretnej lokalizacji, co przy pośredniczeniu w najmie nieruchomości ułatwia dotarcie to lokalnych menedżerów, specjalistów i dyrektorów mogących być zainteresowanymi Twoją ofertą. Dodatkowo, za pomocą wyszukiwarki LinkedIn możesz ustawić także specjalne alerty. Wtedy, raz na tydzień, otrzymywać będziesz mailowo informacje o każdym nowym, interesującym Cię kontakcie, który pojawia się w tym serwisie.

Krok 2: Stwórz strategię pozyskiwania kontaktów

Znalazłeś interesujące Cię kontakty? Teraz musisz zastanowić się, jak do nich trafić i zachęcić do dodania Cię do kontaktów lub przyjęcia wysłanego przez Ciebie zaproszenia. Jak to zrobić? Przede wszystkim zastanów się, na co możesz „złowić” nowy kontakt. Co jest Twoją wartością, co możesz zaoferować i jak pomóc w jego codziennej pracy. Wysyłaj jedynie spersonalizowane zaproszenia i notki. Napisanie „Cześć, dołącz do mojej sieci” to trochę za mało. Po przyjęciu Twojego zaproszenia powinieneś wysłać także wiadomość powitalną, dzięki której wzmocnisz nawiązaną relację. Nie wiesz, jak napisać takie wiadomości? Możesz zainspirować się przykładami poniżej:

 Spersonalizowane zaproszenie:  

Dzień dobry <imię>,
pojawiłeś się w sugerowanych przez LinkedIn profilach, które powinienem dodać do swojej sieci. Jako że obaj działamy w branży nieruchomości, chciałem się przedstawić z nadzieją, że w jakiś sposób sobie pomożemy, wymienimy wiedzą lub doświadczeniem.

 

 Wiadomość powitalna:  

<Imię>, dzięki za przyjęcie mnie do kontaktów. Często z nowymi osobami w swojej sieci odbywam krótkie rozmowy telefoniczne, żeby sprawdzić, na jakiej płaszczyźnie możemy sobie wzajemnie pomóc w przyszłości. Jeśli byłbyś zainteresowany, chętnie podzielę się z Tobą kilkoma informacjami na temat trendów na rynku nieruchomości komercyjnych. Kiedy moglibyśmy porozmawiać?

 

Krok 3: Stwórz profil

Jeśli chcesz być znajdywanym przez wyszukiwarkę LinkedIn, musisz pomyśleć o słowach kluczowych, które potencjalni klienci mogą wpisywać w konsolę Advanced Search. Wyszukiwania na LinkedIn różnią się od tych google’owych. W Google wpisujemy zwykle całe zdania, a na LinkedIn szukamy konkretnych słów lub fraz, jak „ekspert nieruchomości”, „specjalista najmu nieruchomości komercyjnych”, „pośrednik w obrocie nieruchomościami”.

Takie frazy kluczowe powinieneś umieścić w nagłówku i podsumowaniu zawodowym. Górna część Twojego profilu, czyli zdjęcie, headline, tło profilu i podsumowanie zawodowe, to jedna z najważniejszych rzeczy. To ona wywiera pierwsze wrażenie na odwiedzającym Twój profil – zawarte w niej elementy wyświetlają się nie tylko w wynikach wyszukiwania, w komentarzach po najechaniu na Twoje imię i nazwisko, ale także otwierają się jako pierwsze, kiedy bezpośrednio wejdzie on na Twój profil. Zadbaj o nie i spraw, aby przedstawiały unikalną wartość dla odwiedzającego.

Krok 4: Publikuj regularnie

Dla agenta nieruchomości timing to klucz do sukcesu. Powinieneś zawsze być widoczny dla swoich potencjalnych klientów w sieci kontaktów. Oznacza to, że powinieneś publikować regularnie. Oczywiście możesz wykupić także reklamę billboardową, ale zważywszy na to, że przeciętny Polak styka się z reklamą 5000 razy dziennie, a pozytywnie zapamiętuje maksymalnie dwie z nich, nie wróżę wielkiego sukcesu. Social media, a zwłaszcza LinkedIn, to doskonała przestrzeń, aby małym kosztem – za pomocą postów lub artykułów – zbudować wizerunek eksperta, zasięg i trafić do ludzi spoza sieci kontaktów, którzy akurat mogą  rozważać najem biura. Dla przykładu: chciałbym otworzyć filię swojej firmy w Łodzi. Jako typowy użytkownik internetu, wyszukuję więc dostępne biura w Google’u (robi tak aż 72 proc. internautów). Mogę też zapytać na LinkedInie swoje kontakty,z  kim z Łodzi w takiej sprawie mógłbym się skontaktować (84 proc. osób podejmujących decyzję zakupową zaczyna od zebrania rekomendacji w social media).

  • Artykuły publikowane na LinkedInie Pulse (Twój własny blog wewnątrz serwisu) są widoczne w Google’u, zwiększają więc Twój zasięg i sprawiają, że osoby szukające konkretnych odpowiedzi, wejdą potencjalnie w Twój tekst i Twój profil. Pisz więc teksty na LinkedIn, jakbyś odpowiadał na pytania wyszukiwań klientów.
  • Eksperci i silne marki osobiste są polecane dużo częściej, chociażby z powodu dzielenia się swoją specjalistyczną wiedzą. Ktoś może Cię polecić, niekoniecznie wcześniej z Tobą współpracując, ale dlatego że wie, czym się zajmujesz i jak się tym zajmujesz. Pozytywna rekomendacja zwiększa szansę na sprzedaż nawet od dwóch do czterech razy.

Na LinkedInie publikuj więc artykuły, wideo, postuj. To nie fizyka jądrowa. Chodzi o to, abyś był jak najbardziej przydatny, użyteczny i pomocny. Tym dzisiaj wygrywa się klientów, szczególnie na rynku nieruchomości i najmu komercyjnego.

fot. Pixabat / pexels.com

Krok 5: Szukaj kontaktów, które mogą Cię polecić

Nie zawsze musisz zapraszać do sieci decydentów i osoby, które w oczywisty sposób są Twoimi potencjalnymi klientami. Pomyśl, kto może Cię polecić i wpływa w różnych kręgach na decyzje zakupowe. Chodzi mi o budowniczych, architektów, dekoratorów wnętrz, profesjonalistów HR, biznesmenów, CEO start-upów, którzy mogą potencjalnie zainteresowanemu najmem polecić akurat Ciebie, Twoją firmę, Twoje biura, Twoje usługi pośrednictwa. Oni wszyscy są na LinkedInie. Wystarczy, że zdefiniujesz, kogo szukasz i dodasz do swojej sieci, a potem zaczniesz budować relacje biznesowe, bo to one są największą siłą tego portalu.

LinkedIn to prawdziwa kopalnia biznesowych kontaktów i leadów sprzedażowych.

Krok 6: Załóż grupę

Możesz udostępniać treści na swoim profilu i budować sieć bardzo aktywnie. Możesz też założyć grupę związaną np. z najmem nieruchomości komercyjnych. Po pierwsze, będziesz mógł tam promować swoje oferty, budować relacje, odpowiadać na pytania, a po drugie, to także dobry sposób na „złowienie” kontaktu na etapie wysyłania zaproszenia do sieci kontaktów. Już w zaproszeniu możesz przedstawić swoją grupę i dokonać kwalifikacji sprzedażowej leadu. Na grupie możesz nie tylko zebrać wszystkie kontakty biznesowe, ale przede wszystkim je ocieplać, a co za tym idzie – zwiększyć swoją szansę na sprzedaż.

LinkedIn to prawdziwa kopalnia biznesowych kontaktów i leadów sprzedażowych, niedoceniona jeszcze przez branżę nieruchomości w Polsce. Jeśli nie masz jeszcze konta, załóż je i zacznij działać. Pamiętaj jednak o trzech rzeczach:

  • Przede wszystkim miej strategię na media społecznościowe: zastanów się, co chcesz osiągnąć, opracuj plan i działaj zgodnie z nim.
  • Postaw na regularność, interakcje i spójną wizję, inaczej angażowanie się w media społecznościowe będzie stratą czasu.
  • Stwórz i aktualizuj własne oryginalne podsumowanie zawodowe. To pole będzie czytane przez potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.

A jeśli masz pytania, znajdź mnie na LinkedInie i zaproś do sieci kontaktów. Spróbuję pomóc, jak tylko umiem.

Grzegorz Miecznikowski

Grzegorz Miecznikowski - Ekspert LinkedIn, szkoleniowiec, bloger, specjalista od komunikacji, optymalizacji sprzedaży i rozwoju biznesu. Mentor biznesowy. W 2015 i 2020 roku został uznany za jedną z najbardziej inspirujących osób w polskiej branży interaktywnej. Łącznie przeszkolił już ponad 10000 osób ze sprzedaży i marketingu. Jest autorem kilku e-booków oraz kilkuset artykułów eksperckich. Jest także współautorem poradnika "Jak pisać i mówić o osobach LGBT+".

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także