Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

  • Blog
  • Sprzedaż
  • Home staging – popularny na świecie, wciąż niedoceniany w Polsce. Dziś obchodzimy 50th International Home Staging Day!

Home staging – popularny na świecie, wciąż niedoceniany w Polsce. Dziś obchodzimy 50th International Home Staging Day!

Ewelina Matyjasik-Lewandowska
Komentarze

fot.: Tomasz Kazaniecki

Dnia 9 stycznia 2022 r. obchodzimy w Polsce po raz pierwszy Dzień Home Stagingu. Warto z tej okazji zadać sobie pytanie, czym jest home staging i co może nam dać. To o tyle ważne, iż profesja ta na świecie obchodzi swoje 50. urodziny, a dzięki jej zastosowaniu tysiące ludzi z różnych zakątków naszego globu mogły sprzedać swoje nieruchomości z realnym zyskiem.

Choć wielu sprzedających upiera się, iż nie zamierza nic odświeżać w mieszkaniu na sprzedaż, ponieważ kupujący sami zdecydują o tym, jak będzie wyglądać ich nowy dom, fakty pozostają bezlitosne. Większość klientów już̇ po przekroczeniu progu mieszkania czuje, czy chciałaby w nim zamieszkać. Badania przeprowadzone w USA potwierdzają̨, że zaledwie 90 sekund wystarczy, aby podjąć decyzję, czy chcemy zakupić dane mieszkanie.

fot. Tomasz Kazaniecki

Dlaczego warto zainwestować w home staging?

Aby Twoja nieruchomość szybko znalazła klienta lub najemcę, musi stać się atrakcyjną reklamą samej siebie. Musi wyróżnić się wśród wielu ofert pojawiających się na rynku nieruchomości. Pierwsze wrażenie robi się̨ bowiem tylko raz – dlatego warto, aby mieszkanie było właściwie przygotowane do sprzedaży. Zastanawiające jest, iż sprawa ta wydaje się oczywista, gdy chodzi o samochód. Czy nie jest tak, że przed sprzedażą staramy się go dokładnie wyczyścić, załatać dziury, naprawić usterki mechaniczne – aby nie stracić na jego wartości?

Właśnie o to w home stagingu chodzi – o znaczny wzrost wartości nieruchomości dzięki relatywnie niewielkim nakładom finansowym.

fot. Tomasz Kazaniecki

Home staging polega bowiem na przygotowaniu nieruchomości w taki sposób, aby dzięki wydobyciu maksimum jej potencjału, transakcja została przeprowadzona w jak najkrótszym czasie i w jak najwyższej cenie. Home staging ma przynieść korzyść w postaci zaoszczędzonego czasu i większego przychodu z transakcji. Według założeń, dobrze przygotowane mieszkanie sprzedaje się w czasie krótszym o 40%, a zysk z jego sprzedaży jest nawet o 17% większy niż normalnie. Paradoksalnie nie trzeba wydawać bardzo dużo, aby to osiągnąć. Właściwe dodatki, lampy i porządek – często dzięki tak niepozornym zmianom możemy znacznie podnieść wartość nieruchomości.

fot. Piotr Wujtko

Jak wygląda home staging w praktyce?

Home staging każdej nieruchomości jest inny. To pasjonująca przygoda pozwalająca na podkreślenie i ukazanie piękna danej nieruchomości. Czasem wystarczy zadbać o odpowiednie dodatki, które ocieplają wnętrze. Innym razem warto sięgnąć po pędzel i przemalować czerwoną ścianę na neutralne kolory, powiększając tym samym grono potencjalnych klientów. Istnieje jednak kilka zasad oraz elementów, które możemy nazwać uniwersalnymi w home stagingu.

  • Uprzątnięcie przestrzeni – czasem to najważniejsza część procesu. Wysprzątane wnętrze zawsze robi pozytywne wrażenie.
  • Depersonalizacja wnętrza – polega na schowaniu wszystkich pamiątek rodzinnych i zdjęć, by stworzyć przestrzeń przyjazną dla każdego. Bardzo ważną zasadą jest, iż sprzedajemy komuś nie nasze, ale nowe życie. Depersonalizując wnętrze, dajemy potencjalnemu klientowi możliwość wyobrażenia sobie, jak będzie wyglądać jego przyszłość w tym wnętrzu.
  • Naprawienie usterek – zostawiając niedziałające sprzęty czy przepalone żarówki, z góry stawiamy się w dużo gorszej pozycji negocjacyjnej. Potencjalny klient zaczyna skupiać się na wadach nieruchomości zamiast zakochiwać się w swoim nowym wnętrzu.
  • Stworzenie koncepcji – czyli ustalenie, co warto zrobić, aby uzyskać efekt wow.
  • Aranżacja i stylizacja wnętrza – to właściwe przygotowanie nieruchomości do sesji zdjęciowej. Jej nieodzownym elementem jest wybór odpowiednich dodatków, kwiatów, ułożenie mebli czy właściwe oświetlenie. Może być także połączona z malowaniem pokoi czy zakupem nowych mebli. Odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni i sprawienie, by była przyjazna dla jak największej liczby osób pozwala na osiągnięcie spektakularnych wyników. Warto pamiętać o szalenie istotnym oddziaływaniu koloru na człowieka oraz o potrzebie stworzenia ciepłego, przytulnego wnętrza.
  • Profesjonalna sesja zdjęciowa – chociaż samo przygotowanie nieruchomości do sprzedaży znacznie podnosi jej pozycję na rynku, warto zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową, która będzie swoistego rodzaju wisienką na torcie. Fotograf wnętrz będzie dokładnie wiedział, co i w jaki sposób należy wyeksponować, aby nawet zwykłe mieszkanie w bloku z wielkiej płyty wyglądało spektakularnie.
  • fot. Tomasz Kazaniecki, Piotr Wujtko; opracowanie: Ewelina Matyjasik-Lewandowska

Tak przygotowane mieszkanie pozycjonuje się dużo wyżej niż inne oferty na rynku, a świetnie przygotowane zdjęcia sprawiają, że zainteresowanie nieruchomością jest dużo większe.

Czy zatem warto skupić się na procesie przygotowania nieruchomości do sprzedaży? Definitywnie tak. Czas i praca zainwestowane w home staging zwracają się bowiem wielokrotnie w bardzo krótkim czasie! Działając na rynku nieruchomości z przyjemnością obserwuję, jak właściwie przygotowane nieruchomości znajdują swoich nabywców w kilka dni.

Home staging działa i definitywnie wyznacza kierunek oraz standardy marketingu ofert nieruchomości.

fot. Piotr Wujtko

 

Ewelina Matyjasik-Lewandowska

Ewelina Matyjasik-Lewandowska - Home stagerka, pośredniczka w obrocie nieruchomościami, inwestorka i założycielka marki Chasing the Sun. Nagrodzona w ogólnoświatowym konkursie Best of Home Staging 2021 – w kategorii Client Care Excellence oraz Staging Excellence. Laureatka Gali Home Stagingu 2021 w kategorii Home Staging Domu Zamieszkałego. Kobieta, którą fascynują ludzie i wnętrza. Uwielbia angażować się charytatywnie oraz zmieniać wnętrza i świat na lepsze.

Zobacz także