6 zasad, które musi spełniać strona biura nieruchomości

Alicja Palińska

Każda strona www powinna mieć jasno sprecyzowany cel, czyli prowadzić klienta do konkretnego działania, które chcesz, aby wykonał przy kontakcie z Twoją stroną. Małego biura nieruchomości nie stać na to, aby strona służyła jedynie celom wizerunkowym albo po prostu „była”. Należy zrobić wszystko, aby generowała zyski. Poznaj 6 zasad, które Twoja strona www musi spełniać. Całkowite minimum tego, aby była użyteczna, przyjazna internautom oraz pozyskiwała klientów.

1. Klasyczny układ strony

Nie twórz ze swojej strony „dzieła sztuki”, przepełnionego kolorami i elementami graficznymi. Sugerowany jest klasyczny układ strony z dwiema kolumnami, nagłówkiem oraz stopką, z ograniczoną ilością kolorów. Można za to poszaleć z ich odcieniami. Głównymi elementami niech będą zdjęcia nieruchomości oraz elementy nawigacji. To właśnie profesjonalne fotografie podnoszą atrakcyjność oferty, dlatego muszą być widoczne na pierwszym planie.

2. Prosta nawigacja na stronie

Im prościej, tym lepiej. Jak najmniej technologii Flash (animacji na stronie). System nawigacji na stronie powinien zawierać linki (odnośniki) do takich podstron jak:
• Strona główna, O firmie, Kontakt (powinny być wyświetlane na wszystkich podstronach, na górze i na dole strony, aby dostęp do nich był możliwy z każdego poziomu).
• Źródła pomocy, jak: FAQ, Porady, Kalkulator kosztów, itp.(stanowią one dodatkową wartość dla użytkownika, co odróżnia daną stronę od konkurencji).
• Oferty nieruchomości (teoretycznie powinno być tyle odnośników, ile rodzajów nieruchomości. Jeżeli ilość wszystkich ofert nie przekracza 100, to można wyświetlać oferty w formie drzewa. Jeśli prezentowana jest duża ilość ofert, to układ linków powinien zostać zastąpiony praktyczną wyszukiwarką będącą formularzem z opcjami wyboru w postaci list rozwijanych, pól wyboru itd.).

Należy skupić się przede wszystkim na przejrzystości. Im bardziej doświadczona firma w internecie, tym więcej pustego miejsca na jej stronach. Strona główna powinna zachęcać do przejrzenia reszty zawartości serwisu, a nie przekazywać możliwie jak najwięcej informacji.

3. Określ, czego oczekujesz od klientów

Każda strona www musi prowadzić do jasno sprecyzowanej akcji ze strony klienta. Pierwsze, co musisz zrobić, to określić, czego oczekujesz od odwiedzających Twoją stronę i następnie podkreślić to na swojej stronie głównej. Jeżeli zależy Ci na pozyskaniu kontaktów bezpośrednich do osób zainteresowanych sprzedażą swoich nieruchomości, to zamieść formularz zgłoszeniowy. Zawsze dawaj konkretne instrukcje, jeśli nie chcesz, aby klienci błądzili po Twojej stronie. Pamiętaj, Twoja strona ma nie tylko dobrze wyglądać, ona ma się komunikować z e-klientami.

4. Pisz językiem korzyści

Przede wszystkim pamiętaj, że musisz przykuć uwagę klientów oraz zdobyć ich zainteresowanie. Następnym krokiem będzie wykreowanie ich potrzeby, związanej z Twoją ofertą, aby doprowadzić do sprzedaży lub innej akcji, której oczekujesz. Nie osiągniesz tego, opowiadając o swojej firmie, misji, doświadczeniu, historii czy liczbie pracowników lub oddziałów. Oczywiście to też jest ważne, ale nie pisz tego z własnego punktu widzenia. Zawsze wyciągaj ze swoich stwierdzeń korzyści, jakie klient dzięki nim odniesie. Klient kupuje rozwiązanie swoich problemów lub spełnienie potrzeb, a nie Twój produkt lub usługę:

Kupujemy luksus a nie willę z basenem.

Kupujemy szybkie dojazdy do pracy a nie mieszkanie w centrum.

Pamiętaj, nie bądź zbyt zadufany w sobie, ponieważ wówczas zaczynasz skupiać tekst na własnym ego, dając za dużo informacji o firmie, a za mało o kliencie. Klient czytając Twój powitalny tekst musi w ciągu kilkunastu sekund wiedzieć, dlaczego powinien wybrać właśnie Twoją firmę i co mu to da. W prostych słowach napisz, co może zyskać dzięki Twoim produktom lub usługom.

5. Chwal się opiniami i rekomendacjami klientów

Czy istnieje łatwiejszy sposób na stworzenie pozytywnego wizerunku firmy niż opinie i referencje zadowolonych klientów? Każda opinia i każde referencje stanową rzetelną informację dla pozostałych klientów o jakości Twoich usług. Bardzo dobrym pomysłem jest umożliwienie klientom dzielenia się swoimi wrażeniami i nawet zachęcanie ich do tego. Zawsze proś o zdanie klienta po zakończonej współpracy (np. poprzez wysłanie maila z prośbą o wystawienie opinii), a następnie te najciekawsze zamieść na swojej stronie – najlepiej w oddzielnej zakładce (Rekomendacje/Opinie klientów/Referencje). Niech zadowoleni klienci zajmą się promocją Twojej firmy poprzez polecanie i wyrażanie swojej satysfakcji ze współpracy z Tobą.

6. Twoja strona wysoko w Google

Na swojej stronie www nie wystarczy pisać ładnymi i przykuwającymi uwagę słowami… Oprócz internautów, Twój serwis odwiedzają również roboty wyszukiwarek, które skanują teksty i indeksują Twoją stronę w wynikach wyszukiwań (m.in. od tego zależy Twoja pozycja w Google). Pomimo tego, że pozycjonowanie jest pracą dla specjalistów z agencji SEO (zajmującej się pozycjonowaniem), Ty również możesz wpłynąć na lepsze wyniki w wyszukiwarkach. Twoim zadaniem jest wybór słów kluczowych, które charakteryzują profil działalności oraz stworzenie unikalnych treści na stronę.

Słowa klucze to frazy, które internauci wpisują w wyszukiwarkę (najczęściej Google) i po wynikach wyszukiwania trafiają na którąś ze stron z podpowiedzi. Aby Twoja strona znalazła się w podpowiedziach, musisz w opisach swojej działalności używać jak najwięcej słów kluczowych. Przy ich wyborze postaw się na miejscu klienta i wyobraź sobie, co Ty byś wpisywał w wyszukiwarkę, szukając firmy o profilu takim jak Twoja.

Publikując unikalne treści, niekopiowane z innych katalogów czy stron www, stosujesz niezbędny zabieg, aby Twoja strona była identyfikowana przez wyszukiwarki jako oryginalna i dzięki temu wyżej pozycjonowana. Ciągłe powielanie tych samych treści powoduje to, że dany wpis może być omijany przez wyszukiwarki i nie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Po prostu tworząc swoje teksty, pisz z głowy, swoimi słowami.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Alicja Palińska

Alicja Palińska - Project manager w zespole Nieruchomosci-online.pl. Odpowiada za planowanie, analizę i realizację projektów związanych z podnoszeniem funkcjonalności serwisu, tworzenie nowych produktów oraz strategię komunikacji i promocji. Członek zespołu redakcyjnego e-magazynu "ESTATE".

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także

Dołącz do dyskusji na grupie
Nieruchomosci-online.pl
na Facebooku

Korzystaj z porad dotyczących marketingu nieruchomości
Bądź na bieżąco!

Zamknij

Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych i realizacji usług. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

Zamknij