Wirtualny spacer a sprzedaż nieruchomości

Zespół Nieruchomosci-online.pl

Wirtualny spacer to dosyć nowoczesna forma prezentacji nieruchomości, wykorzystywana w branży dopiero od kilku lat. To fantastyczne narzędzie zarówno dla sprzedającego do wyróżnienia się w gąszczu ofert, jak i dla kupującego. Pozwala dokładnie obejrzeć nieruchomość i jest znaczną pomocą przy podejmowaniu decyzji o zakupie nieruchomości.

Wraz z postępem technicznym  i rozpowszechnieniem dostępu do internetu, zmiany technologiczne w prezentacji ofert i sposobach dotarcia do klientów widoczne są również na rynku nieruchomości. Tekstowe ogłoszenia z ograniczonym opisem i minimalistycznym przekazem wizualnym zostały niemal całkowicie wyparte przez internetowe prezentacje ofert, zawierające znacznie bogatszą dokumentację fotograficzną lokalu. Coraz częściej oferują również spacery wirtualne po nieruchomości, a nawet po jej okolicy.

Na czym polega wirtualny spacer?

Wirtualny spacer to interaktywna prezentacja graficzna wnętrza nieruchomości wykorzystująca panoramiczne zdjęcia sferyczne, umożliwiająca pokazanie szerokiego kąta widzenia, a nawet całego pomieszczenia na jednym zdjęciu. Dzięki temu można zaprezentować nieruchomość w 360 stopniach, a także wirtualnie się w niej poruszać. Użytkownik prezentacji, wykorzystując ruchy myszką lub używając strzałek na klawiaturze, może rozejrzeć się w dowolnym kierunku we wnętrzu danego pomieszczenia. Dzięki temu ma wrażenie realistyczności i może sobie wyobrazić, że przebywa w środku obiektu. Można  także zmienić widok, przybliżyć i oddalać się od wybranych obiektów, a także przejść do kolejnego pomieszczenia.

Po połączeniu ze sobą kilku panoram sferycznych powstanie wirtualna wycieczka po całym lokalu. Jest ona znakomitym sposobem na zaprezentowanie nieruchomości, zarówno w środku, jak i na zewnątrz (np. wygląd działki czy nieruchomości z zewnątrz). Ponadto połączenie z usługą Google Street View pozwoli odbyć również wirtualny spacer po okolicy nieruchomości.

Zalety wykorzystania wirtualnego spaceru

Największą zaletą przygotowania wirtualnego spaceru po nieruchomości jest znaczne ograniczenie czasu i kosztów sprzedającego związanych z jej wielokrotną prezentacją. Z kolei potencjalny kupujący za pomocą kliku kliknięć w wygodnym fotelu może zorientować się, jak wygląda nieruchomość. Dzięki temu może wybrać lokale do obejrzenia i nie tracić czasu na te, które nie spełniają jego oczekiwań.

Wirtualny spacer przedstawia również mnóstwo przydatnych danych dotyczących nieruchomości i jej stanu, takich jak wielkość nieruchomości i pomieszczeń, rozkład pomieszczeń, styl wnętrza, przestronność, umeblowanie, standard wykończenia czy stan techniczny. Żaden opis nie zagwarantuje takiego odbioru jak realistyczna prezentacja wnętrza.

Poza wymiarem informacyjnym wirtualny spacer angażuje użytkownika, pobudza jego zmysły, pomaga odczuć klimat wnętrza i może uruchomić wyobrażenie o zamieszkaniu właśnie w naszym wnętrzu.

Dzięki opcji wirtualnego spaceru ogłoszenie może mieć kilkakrotnie więcej zapytań od osób zainteresowanych. Ponadto wirtualne wycieczki mogą pomóc potencjalnym klientom w podjęciu decyzji, gdyż w ten sposób można uwydatnić walory nieruchomości i uatrakcyjnić ofertę od strony wizualnej. To może się przyczynić do szybszego sfinalizowania transakcji sprzedaży nieruchomości.

Dodatkową korzyścią wirtualnej prezentacji może być również dotarcie do zupełnie nowych rynków. Dla klientów z odległych części kraju lub inwestorów zagranicznych poszukujących nieruchomości inwestycyjnych, możliwość wstępnego obejrzenia obiektu to niezwykle ważny czynnik, który może wpłynąć na decyzję o zakupie danego lokalu.

O czym warto pamiętać przy tworzeniu i publikacji prezentacji?

Przygotowując nieruchomość do wirtualnego spaceru, warto pamiętać o następujących elementach:

1. Wystrój wnętrza

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Kilka pierwszych sekund od uruchomienia wirtualnej prezentacji może decydować, czy oglądający chce kontynuować zwiedzanie (zarówno wirtualnie i w świecie realnym), czy też wyłączy daną prezentację i będzie szukał innego obiektu. Liczy się tu jak najkorzystniejszy wygląd oferowanej nieruchomości, który przyczyni się do tego, że potencjalny kupiec/najemca po wirtualnym spotkaniu będzie chciał jak najszybciej obejrzeć nieruchomość na żywo.

2. Porządek

Koniecznie należy posprzątać wszystkie pomieszczenia, które będą sfotografowane i najlepiej usunąć z nich przedmioty użytku osobistego. Przed realizacją zdjęć warto więc stanąć w miejscu statywu i, mając oczy na jego wysokości, wykonać pełny obrót swojego ciała. W ten sposób można szybko wyłapać, które zbędne przedmioty należy usunąć, a które np. wymienić lub naprawić.

3. Dobre światło

Dobre oświetlenie to podstawa. Wszystko zależy od tego, jaki klimat chcemy uchwycić. Aby dobrze doświetlić wnętrze, warto wykorzystać całe oświetlenie w mieszkaniu. Nie można sobie pozwolić na nieostre kadry wynikające z niedoświetlenia lub ciemne, które sprawią wrażenie ponurego wnętrza. Jeśli chcemy stworzyć wrażenie przytulnego wnętrza i podkreślić przestrzenie, warto wykorzystać światło słoneczne o zachodzie słońca, które daje ciepłe, plastyczne światło z długimi cieniami, lub wkręcić żarówki o cieplejszej temperaturze barwowej.

4. Odpowiednia prezentacja kadrów

Warto zadbać, by na kadrach umieścić jak najwięcej szczegółów, uwypuklić wszystkie walory nieruchomości i pokazać ją w jak najatrakcyjniejszej formie.

5. Umieszczenie prezentacji

Możemy umieścić ją nie tylko w ogłoszeniach, lecz także na stronie internetowej czy portalach społecznościowych z możliwością wyświetlania panoram 360 stopni.  Warto pamiętać o dobrej widoczności linka do prezentacji.

Tak atrakcyjna forma prezentacji, jaką jest wirtualny spacer, z pewnością skróci czas zawarcia transakcji. Oznacza też oszczędność czasu zarówno dla sprzedającego/wynajmującego, jak i jego klienta. Dlatego warto rozważyć wykorzystanie jej możliwości.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Zespół Nieruchomosci-online.pl

Zespół Nieruchomosci-online.pl - Nieruchomosci-online.pl to portal z największą liczbą ogłoszeń nieruchomości w Polsce. Udostępnia poszukującym ponad 350 tys. ofert od biur nieruchomości, deweloperów i osób prywatnych. Co miesiąc odwiedzany jest przez 3 miliony użytkowników, co daje mu drugą pozycję pod względem popularności.

Zobacz także

Zamknij

Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych i realizacji usług. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

Zamknij