Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

  • Blog
  • Dla deweloperów
  • O czym deweloper w mediach społecznościowych pisać powinien? Studium przypadku w 10 aktach

O czym deweloper w mediach społecznościowych pisać powinien? Studium przypadku w 10 aktach

Artykuł pochodzi z magazynu „INMAG”

  INMAG 1/2021

Czytaj cały numer!

Pobierz numer 1/2021
Marta Oziemblewska
Komentarze

Jeszcze kilka lat temu obecność marki w mediach społecznościowych była opcjonalna. Oczywiście starania firm, by w nich zaistnieć, nie pozostawały niedocenione, jednak nikt nie oczekiwał tego rodzaju aktywności od każdego, najmniejszego przedsiębiorstwa. Czasy się zmieniły i dziś portale, takie jak Facebook, Instagram czy LinkedIn, wpisane są w strategie wielu marek. Jak prowadzić profile, by czerpać z nich maksimum korzyści? Z jakich koszyków tematycznych korzystać? Jak dbać o interakcję z odbiorcami?

„Kup, kup, kup!”
O postach sprzedażowych słów kilka

W postach o charakterze sprzedażowym nie ma nic złego. Powszechnie wiadomo przecież, że celem dewelopera jest sprzedaż kompletu mieszkań w założonym czasie. Nie powinien on jednak pokazywać tego na każdym kroku. Komunikacja nastawiona wyłącznie na finalizowanie transakcji jest przytłaczająca i natarczywa. Rób wszystko, żeby odbiorca sam podjął właściwą decyzję, jednocześnie nie namawiając go bezpośrednio do kupna lokalu. Mów językiem korzyści, pokazuj zalety płynące z takiego rozwiązania. Oczywiście nie musisz całkowicie rezygnować z wpisów sprzedażowych – rekomenduję tylko, żebyś ograniczył ich liczbę lub przynajmniej zadbał o przystępną formę postów. Użytkownicy mediów społecznościowych poszukują zwykle przyjemnego contentu – upewnij się, że znajdą go właśnie u Ciebie.

„Zewnętrzna siłownia, kolorowy plac zabaw...”
Mnóż zalety swojej inwestycji

To doskonała alternatywa dla postów sprzedażowych. Wylicz mocne strony swojej inwestycji, ale przede wszystkim skup się na tych, które wyróżniają Cię spośród konkurencyjnych deweloperów. Przewidziałeś park na terenie osiedla? Zielony taras na dachu budynku? Minisad dla przyszłych mieszkańców? Koniecznie pochwal się tymi założeniami. To także dobra okazja do komunikowania swoich wartości i ideałów. Podkreślając, jak ważna jest dla Ciebie odpowiednia aranżacja terenów zielonych, udowodnisz, że środowisko nie jest Ci obojętne, natomiast prezentując nowoczesne rozwiązania technologiczne, pokażesz swoje innowacyjne podejście. Im więcej argumentów przemówi za Twoją inwestycją, tym szybciej sfinalizujesz transakcje.

 

Im więcej argumentów przemówi za Twoją inwestycją, tym szybciej sfinalizujesz transakcje.

 

„Bliskość, dostępność, atrakcyjność”
Informacje o lokalizacji

Lokalizacja to – zaraz obok ceny – kluczowy argument przy wyborze nieruchomości. Zainteresowani szukają komfortowego dojazdu do pracy, szerokiej oferty kompleksów rekreacyjnych, użytecznych punktów usługowych. Podaj im to na tacy. Stwórz listę placówek edukacyjnych w sąsiedztwie Twojej inwestycji, podaj odległości, jakie dzielą osiedle od popularnych galerii handlowych, omów możliwości związane z transportem miejskim. Decydując się na budowę w danej okolicy, stajesz się poniekąd jej ambasadorem. Musisz poznać jej klimat, historię, ważne obiekty. A może coś w najbliższym otoczeniu wymaga usprawnienia? Deweloperzy nierzadko finansują przebudowę drogi lub tworzą miejsce do integracji przyszłych mieszkańców. Jeśli takie przedsięwzięcie jest w Twoim zasięgu, koniecznie skontaktuj się w władzami miasta.

„Jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami”
Real Time Marketing

Są wydarzenia, które łączą wszystkich – udany występ polskiej reprezentacji, premiera długo wyczekiwanej gry, nowy sezon kultowego serialu… Dlaczego nie nawiążesz do tych kwestii w swojej komunikacji? Jeśli jesteś uważnym obserwatorem, przekazy medialne dostarczą Ci inspiracji niemal codziennie. Musisz tylko kreatywnie podejść do zagadnienia. Odniesienia do tematów bieżących szybko zyskują popularność – są chętnie lajkowane i udostępniane, co korzystnie wpływa na ich zasięgi. W takim poście spróbuj ponadto skłonić odbiorców do interakcji. Zadaj intrygujące pytanie, stwórz głosowanie lub zorganizuj konkurs. Obok tego typu wpisów trudniej przejść obojętnie.

„Zawsze jest powód do świętowania”
Święta tradycyjne i nietypowe

Życzenia bożonarodzeniowe i wielkanocne to standard. Stosunkowo często nawiązuje się także do Walentynek czy Dnia Ziemi. Wiele osób nie jest jednak świadomych, że kalendarz po brzegi wypełniony jest nietypowymi świętami. Czy wiesz, że znajdziesz w nim daty takie, jak Dzień Architektury (1 lipca), Dzień Budowlańca (25 września) i wiele innych? Nie musisz jednak ograniczać się wyłącznie do wydarzeń branżowych. W Święto Czekolady zaproś klientów do biura sprzedaży na mały poczęstunek, z kolei w Dzień Bez Samochodu przypomnij im, za pomocą jakich środków komunikacji mogą dotrzeć do Twojej inwestycji. Takie kreatywne nawiązania z całą pewnością zostaną docenione.

„Co dzieje się na terenie inwestycji?”
Aktualizacje prac budowlanych

Na etapie przysłowiowej dziury w ziemi wielu klientom trudno przywiązać się do inwestycji. Sytuacja zmienia się diametralnie, gdy budynki nabierają docelowych kształtów, a wśród okien, balkonów i loggii można wypatrywać swojego przyszłego mieszkania. Na bieżąco aktualizuj postępy prac budowlanych, by Twoi obserwatorzy mieli pewność, że wszystko zmierza w odpowiednim kierunku. Odnoś się także do harmonogramu – jeśli działasz zgodnie z nim lub nawet go wyprzedzasz, koniecznie się tym faktem pochwal. Jeżeli natomiast odnotowałeś jakiekolwiek opóźnienia, wytłumacz ich powody. Pamiętaj, że szczerość jest zdecydowanie lepsza niż zamiatanie niewygodnych kwestii pod dywan.

„Glamour czy styl skandynawski?”
Inspiruj i pomagaj aranżować

Czym bliżej oddania lokali do użytku, tym wizja własnego mieszkania staje się bardziej realna. Zaczynają się dylematy związane z przeznaczeniem poszczególnych pomieszczeń i ich właściwą aranżacją. To szansa dla Ciebie, by zainspirować klientów. Pokazuj funkcjonalne projekty i wizualizacje, prezentuj różne style, wzbudzaj dyskusję. Czasem nawet – z pozoru prozaiczne – pytanie o kolor ścian w salonie może wywołać ciekawą rozmowę. Ta z kolei przekłada się na widoczność Twojej inwestycji w sieci. Warto więc korzystać z takich sposobności. Jeśli masz w swoich kontaktach zaufanego projektanta wnętrz, warto rozważyć przeprowadzenie z nim webinaru, podczas którego klienci będą mogli zadać najbardziej nurtujące pytania. To samo można zrobić z innymi specjalistami. Takie konsultacje nierzadko przybliżają niezadeklarowanych klientów do podjęcia decyzji.

„Materiały od wiodących polskich producentów”
Zastosowane technologie

Dużą popularnością cieszą się wszelkie innowacje technologiczne na terenie osiedla, w tym chociażby ładowarki do aut elektrycznych i panele fotowoltaiczne. Warto pamiętać również o bardziej prozaicznych materiałach, takich jak płytki, okna czy drzwi. Daj odbiorcom do zrozumienia, że współpracujesz z liderami w swojej kategorii i korzystasz z najwyższej jakości produktów. Dzięki oznaczeniom poszczególnych firm w postach, w wielu przypadkach możesz liczyć na udostępnienia. Działa tutaj reguła wzajemności – gdy Ty mówisz o kimś dobrze, druga strona zwykle nie pozostaje Ci dłużna. Kto wie – może dzięki temu zdobędziesz nowych klientów?

„W sprzedaży zostało już tylko 5 lokali!”
Cykliczne informacje o dostępności mieszkań

Co jakiś czas warto przypomnieć klientom, że dostępnych lokali jest coraz mniej. Po każdym okresie intensywnej sprzedaży poinformuj odbiorców, ile mieszkań pozostało. Być może skłoni to niezdecydowanych do podjęcia konkretniejszych działań? Czym oferta jest węższa, tym trudniej znaleźć nabywców dla poszczególnych lokali. Pomyśl, do jakiego typu klientów pasować będzie dane wnętrze. Jest doskonałe dla dużej rodziny? A może lepiej sprawdzi się jako biuro? Spróbuj pokazać te perspektywy w postach. Po podobnych modyfikacjach może okazać się, że mieszkanie, które było najbardziej problematyczne, szybko znajdzie swojego właściciela.

„Nieustannie się rozwijamy”
Relacje z wydarzeń i akcji CSR

Choć ostatnie miesiące znacznie uszczupliły repertuar targów i eventów w ich tradycyjnej formule, wiele wydarzeń przeniosło się do sieci. Jeśli brałeś udział w spotkaniach branżowych online, warto się tym faktem pochwalić – pokażesz w ten sposób, że jako deweloper jesteś otwarty na zdobywanie nowej wiedzy i aktywnie przyczyniasz się do pozytywnych zmian na rynku nieruchomości. Dużą popularnością cieszą się również przedsięwzięcia z dziedziny Corporate Social Responsibility. Uwzględniasz w swoich działaniach interesy społeczne i kwestie środowiskowe? Świetnie! Opublikuj w mediach społecznościowych materiał z sadzenia drzew czy informację o wsparciu akcji charytatywnej. Obecnie klienci są bardziej świadomi i chętniej korzystają z usług marek, które wyznają podobne wartości. Dobroczynność jest ponadto cnotą, którą warto promować.

 

Klienci są bardziej świadomi i chętniej korzystają z usług marek, które wyznają podobne do ich wartości.

 

Sposobów na tworzenie contentu w mediach społecznościowych jest naprawdę mnóstwo. Najbardziej spektakularne efekty odnoszą działania kreatywne i nietuzinkowe, niepozbawione jednak wartościowych informacji o inwestycji. Równie istotna jest spójność – nie należy jednak mylić jej z szablonowością. Ubieraj błyskotliwe kreacje w znany klientom ton. W ten sposób zagwarantujesz sobie poczytność oraz wysoki poziom aktywności na Twoich profilach.

Marta Oziemblewska

Marta Oziemblewska - Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz Social Media Manager w SonarHome. W przeszłości związana z Deweloperni.pl. Od lat współtworzy strategie komunikacji oraz działania content marketingowe dla firm z branży nieruchomości (media społecznościowe, wszechstronny copywriting, kampanie reklamowe).

Magazyn „INMAG”

Marketing. Sprzedaż. Trendy.

Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego

Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.

Pobierz za darmo

Dowiedz się więcej o magazynie „INMAG”

Zobacz także