Hipnotyzujące opisy [krótki poradnik tworzenia opisów nieruchomości]

Dominika Studniak

fot.: Matthew Henry / Burst

Oferta jest pierwszym krokiem w procesie kreowania wartości nieruchomości i często także pierwszym punktem styku w Twojej relacji z poszukującym.

To od Ciebie zależy, czy przyciągniesz jego uwagę, a następnie zatrzymasz go na dłużej, by przekonać, że oto trafił na nieruchomość, która realizuje jego potrzeby, a nawet więcej – spełni jego marzenia.

Efekt wdrożenia tych porad pozytywnie Cię zaskoczy. Zaglądaj do nich, gdy tylko poczujesz, że popadasz w twórczą rutynę.

Poznaj 10 zasad tworzenia opisów nieruchomości, które zapewnią Ci zainteresowanie poszukujących:

1. Znajdź główny wyróżnik oferty

Wyróżnik oferty (ang. USP – Unique Selling Proposition) to Twoja tajna broń. Przeanalizuj cechy nieruchomości, by ustalić, które z nich mogą dać klientowi motywację do dokonania transakcji. Określenie wartości dodanej, jaką nieść może dla niego posiadanie tej właśnie nieruchomości – realnej lub jedynie postrzeganej, jest bazą do mówienia językiem korzyści. Jak to zrobić?

Przykład: Dom szeregowy w cenie mieszkania przy obwodnicy -> Wymarzona przestrzeń z ogrodem dla Twojej rodziny, tylko 20 minut od centrum -> Więcej czasu z rodziną

W ten sposób możesz zidentyfikować kilka cech niosących największą wartość. Wybierz 1 lub 2 najsilniejsze i zbuduj z nich komunikat otwierający Twoją ofertę.

2. Postaw na konkret i kompletność

Opis powinien odnosić się precyzyjnie do cech oferowanego lokalu. Zadbaj o podanie wszystkich istotnych, a nie tylko tych wymaganych w portalu danych – dzięki temu Twoje ogłoszenie będzie lepiej widoczne, a Ty zyskasz więcej zapytań. Podawaj same sprawdzone i przydatne klientowi informacje. Nie koloryzuj i nie przekłamuj rzeczywistości. Jeśli klient negatywnie zweryfikuje podane przez Ciebie informacje podczas oględzin nieruchomości, będziesz na spalonej pozycji.

3. Używaj przystępnego języka

Kwieciste, najeżone przymiotnikami i przysłówkami opisy niech pozostaną cechą literatury pięknej. Unikaj także wyrażeń, których czytający musiałby szukać w słowniku wyrazów obcych. Oferta to nie pokaz erudycji. Pomyśl o niej, jak o rozmowie z klientem w biurze i w tak samo przystępny sposób przekazuj informacje.

4. Buduj krótkie zdania

Unikaj zawiłej składni i wielokrotnie złożonych zdań. Krótkie zdania zawierające jedną myśl zdecydowanie łatwiej i szybciej się czyta. Zwiększasz także szansę na to, że zostaną dobrze zrozumiane i zapamiętane.

5. Zaplanuj hierarchię informacji

Opis zawiera wiele istotnych danych. Zastanów się, czego klient powinien dowiedzieć się w pierwszej kolejności. Zacznij od ogólnych cech nieruchomości, zahacz o lokalizację i otoczenie, przejdź płynnie do szczegółowego opisu, w tym wyposażenia i szczegółów technicznych, później opłat. To tylko propozycja – sam stwórz własny schemat dla każdego typu nieruchomości i transakcji. Ułatw sobie pracę i przy każdej kolejnej ofercie wykorzystuj go, wypełniając treścią. Zaoszczędzisz czas i jednocześnie sprawisz, że wszystkie Twoje nieruchomości będą równie starannie opisane.

Pamiętaj jednak, że to tylko porządkowanie informacji. Wszystkie inne kwestie poruszane w pozostałych poradach zmieniaj i testuj
do woli! Każda nieruchomość jest inna, sprawdzaj, co działa na grupę jej odbiorców.

6. Dopracuj wizualną stronę tekstu

Poszukujący najpierw skanuje wzrokiem akapity tekstu i ocenia, czy zawiera on potrzebne mu informacje. Możesz ułatwić mu to jego czytelnym układem. Niedbale przygotowane opisy zniechęcają. Efekt? Użytkownik opuszcza ogłoszenie. Dlatego spraw, by tekst układał się w logiczną całość i odpowiednio sformatuj go z użyciem narzędzi służących organizacji tekstu:

  • zachęcającego, niezbyt długiego wstępu prezentującego wyróżnik oferty (ok. 65 znaków),
  • śródtytułów (oddziel nimi poszczególne partie ogłoszenia),
  • akapitów (najlepiej, by miały nie więcej niż 4–6 wersów),
  • wyróżnień w tekście (pogrubienie, kursywa),
  • wypunktowań i wyliczeń.

7. Buduj bezpośrednią relację

Nie pisz zbyt oficjalnie. Sformułowania typu „Szanowni Państwo” zbudują tylko niepotrzebną barierę. Nie pisz też zupełnie bezosobowo. Pisz bezpośrednio do klienta, zwracając się do niego na Ty. Dzięki temu zbudujesz poczucie, że oferta kierowana jest faktycznie do niego i zniwelujesz dystans.

8. Odwołaj się do stylu życia i emocji

Klienci nie kupują wyłącznie mieszkań czy domów – kupują wizję życia. Dla jednych jest to przestrzeń dla rodziny z pobliskimi terenami rekreacyjnymi. Dla innych wygodne lokum w tętniącym sercu miasta blisko pracy i rozrywek. Dla jeszcze innych lokata kapitału z widokiem na zysk z wynajmu. Przekonaj klienta, że inwestując w Twoją nieruchomość, zyska dodatkową wartość – realizację swoich marzeń.

9. Podsumuj w języku korzyści

Na zakończenie jeszcze raz, w postaci kilkupunktowej listy przywołaj atuty nieruchomości. Zidentyfikuj je w sposób opisany w punkcie pierwszym i opisz językiem korzyści.

10. Zakończ wyraźną zachętą do kontaktu

Pojawiające się pod ofertą Twoje dane kontaktowe i formularz poprzedź zachętą do kontaktu. Możesz wyrazić gotowość do pomocy, a także krótko podkreślić swoje kompetencje lub ostatnie osiągnięcie, zapowiedzieć dzień otwarty w nieruchomości. Ten ostatni akapit nie powinien być jednak dłuższy niż ok. 100 znaków. Zakończ go, mówiąc wprost: „Napisz lub zadzwoń do mnie”. Te słowa mają moc.

 

Dodaj komentarz

Komentarze:

Dominika Studniak

Dominika Studniak – redaktor prowadząca magazynu "ESTATE"

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także

Dołącz do dyskusji na grupie
Nieruchomosci-online.pl
na Facebooku

Korzystaj z porad dotyczących marketingu nieruchomości.
Bądź na bieżąco!

Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych i realizacji usług. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

Zamknij