Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Styczniowa gorączka poszukiwań nieruchomości

Alicja Palińska
Komentarze

 Początek roku to nie tylko czas intensywnej pracy dla dietetyków, trenerów i klubów fitness. To także wzmożony czas poszukiwań nowej nieruchomości.

Mimo tego, że ceny mieszkań systematycznie pną się w górę, zainteresowanie rynkiem nieruchomości nie spada. Jak wynika z opracowań GUS, sprzyja temu zapotrzebowanie Polaków na własne mieszkania (deficyt mieszkaniowy), dalszy wzrost dochodów gospodarstw domowych oraz niskie stopy procentowe.

Popyt na kupno mieszkania rośnie z każdym rokiem

Od kilku lat obserwujemy wzmożone zainteresowanie rynkiem nieruchomości. Na poniższym wykresie, przedstawiającym trendy Google, widoczny jest wzrost wyszukiwań mieszkań na sprzedaż dla całej Polski w okresie czasowym od 2004 roku do końca 2018 roku. Znaczące spadki na wykresie przypadają głównie na okres grudniowy wraz ze styczniowym skokiem zainteresowania.

  • „Mieszkanie na sprzedaż” – nowe mieszkanie na nowy rok:

https://trends.google.pl/trends/explore?date=all&geo=PL&q=mieszkanie%20na%20%20sprzeda%C5%BC

Wykres popularności frazy „mieszkanie na sprzedaż” w wyszukiwarce Google na przestrzeni od 2004 roku do końca 2018 roku, cała Polska. Źródło: Google Trends

 

Warto wykorzystywać darmowe narzędzie, jakim jest Google Trends do badania, czego użytkownicy szukają w sieci i jakie są ich potrzeby. Poniżej inne frazy związane z rynkiem nieruchomości wraz z odnośnikami do ich wykresów zainteresowania w wyszukiwarce Google.

  • „Mieszkanie na wynajem” – najgoręcej w lipcu i sierpniu:

https://trends.google.pl/trends/explore?date=all&geo=PL&q=mieszkanie%20na%20wynajem

  • „Działka na sprzedaż” – wzrost zainteresowania od maja do sierpnia:

https://trends.google.pl/trends/explore?date=all&geo=PL&q=dzia%C5%82ka%20na%20sprzeda%C5%BC

 

Styczniowe ożywienie wśród poszukujących

Tak jak w każdej branży, na rynku nieruchomości także występuje sezonowość. Trend w wyszukiwarce w Google potwierdzają analizy odwiedzin portalu Nieruchomosci-online.pl. Na przełomie Nowego Roku następuje znaczny wzrost ruchu na portalu.

Źródło: dane z Google Analytics od 01.09.2016 do 31.01.2019, Nieruchomosci-online.pl

 

Według statystyk Google Analytics miesięcznie w ciągu 2018 roku z serwisu Nieruchomosci-online.pl korzystało ok. 2 mln unikalnych użytkowników. W grudniu aktywność poszukujących spada, aby w styczniu znacznie wzrosnąć. Na koniec stycznia 2019 roku portal zanotował 2, 324 mln unikalnych poszukujących. Jak pokazują dane historyczne z poprzednich lat, styczniowe wzrosty określają poziom ruchu w ciągu kolejnych miesięcy.

Portal Nieruchomosci-online.pl jest jednym z najlepiej widocznych serwisów ogłoszeniowych w sieci. Prawie połowa użytkowników portalu pochodzi wprost z wyszukiwarki Google i realnie poszukuje nieruchomości.

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych z Google Analytics dla Nieruchomosci-online.pl.

 

 

Jak wykorzystujemy styczniową gorączkę wśród poszukujących?

Noworoczne postanowienia dotyczące znalezienia nowego lokum, które prowadzą na portal ogłoszeniowy to dla wielu osób dopiero początek poszukiwań nieruchomości.

Wzmożony czas aktywności poszukujących jest przez nas dodatkowo wykorzystywany marketingowo, aby efekt dla ogłoszeniodawców był jeszcze większy. Poszukiwanie nieruchomości to najczęściej długi i złożony proces, użytkownicy powracają zatem na portal wielokrotnie – po to, aby zmieniać lub zawężać kryteria wyszukiwania oraz kontaktować się z nowymi ogłoszeniodawcami.

Aby jak najlepiej wykorzystać wzmożony ruch, który potrwa do lata, i jak najbardziej przywiązać takich użytkowników do portalu, stosujemy dwa rozwiązania:

  • Uruchamianie nasilonych kampanii remarketingowych w celu powtórzenia przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę portalu.

Remarketing to obecnie najskuteczniejsza forma reklamy internetowej – graficzne banery, które podążają za użytkownikiem po opuszczeniu oferty nieruchomości. Reklama przypomina o poszukiwaniach wymarzonego lokum na wszystkich najbardziej opiniotwórczych i renomowanych witrynach w polskim internecie, takich jak m.in.: WP.pl, Onet.pl, Facebook, YouTube, Interia.pl, Gazeta.pl itp.

  • Dbanie o użytkownika, tworząc przyjazną przestrzeń do przeglądania ogłoszeń nieruchomości – bez reklam i przekierowań na inne serwisy.

Poszukujący znajdują u nas kompletne i wysokiej jakości ogłoszenia. Nieruchomosci-online.pl jest wartościowym źródłem informacji o aktualnych ogłoszeniach nieruchomości dla poszukujących. Ok. 400 tys. ogłoszeń i przyjemne użytkowanie portalu podczas przeglądania ofert prowadzą do pozytywnego doświadczenia użytkowników. Kiedy do nas trafią, to nie uciekają na inne portale. Świadczą o tym wysokie wskaźniki notowane przez portal według narzędzia analitycznego SimilarWeb.com w styczniu 2019 roku: liczba odwiedzanych przez użytkowników podstron z ogłoszeniami (ok. 11 stron/wizyta), długi czas spędzony na portalu (ok. 6 minut) oraz, co bardzo dobrze świadczy o portalu, niski współczynnik odrzuceń wśród czołowych portali (37,82%) – po wejściu na pierwszą stronę portalu użytkownicy decydują się u nas pozostać.

Przyjazna przestrzeń do przeglądania ogłoszeń oraz reklamy remarketingowe wpływają na to, że poszukujący z chęcią powracają na nasz portal.

 

Alicja Palińska

Alicja Palińska - Project manager w zespole Nieruchomosci-online.pl. Odpowiada za realizację projektów związanych z podnoszeniem funkcjonalności serwisu, strategię komunikacji i promocji oraz opracowywanie analiz na podstawie danych z portalu na potrzeby raportów i artykułów. Członek zespołu redakcyjnego e-magazynu "ESTATE".

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także