Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Styczeń w liczbach, czyli udany początek roku na Nieruchomosci-online.pl

Rafał Bieńkowski
Komentarze

Styczeń to zawsze szczególny czas na rynku nieruchomości. Po spokojniejszym okresie jesienno-zimowym Polacy intensywnie wracają do poszukiwań wymarzonych mieszkań, domów i działek, co widać w statystykach Nieruchomosci-online.pl. Dla nas był to intensywny miesiąc także dlatego, że towarzyszyliśmy Wam również w radiu z kampanią „Tu zaczyna się dobry rok”.        

4 154 509 – dokładnie tylu unikalnych użytkowników odwiedziło nasz portal w styczniu. To o 38 proc. więcej niż w grudniu, 23 proc. więcej niż w listopadzie oraz blisko 20 proc. więcej niż w październiku i wrześniu ubiegłego roku. Taka tendencja dobrze pokazuje, jak bardzo „ożywczym” miesiącem dla rynku nieruchomości jest właśnie styczeń. Co ważne, blisko 3,5 mln naszych gości stanowili nowi użytkownicy. 

Ruch na portalu Nieruchomosci-online.pl

Jak widać, po rekordowym początku 2021 r. (5,3 mln użytkowników w styczniu), sytuacja ustabilizowała się na poziomie około 4 mln poszukujących miesięcznie, dzięki czemu także 2022 r. zapowiada się obiecująco. Ponadto w ciągu 3 lat (2018-2021) ruch na portalu wzrósł o 197 proc. Tylko w samym 2020 r., który był z wielu względów przełomowy, liczba poszukujących wzrosła o 1,5 mln unikalnych użytkowników. 

Najbardziej widoczni w Google 

Styczeń był też kolejnym miesiącem, w którym utrzymaliśmy bardzo wysokie miejsce w Google. Nieruchomosci-online.pl to najlepiej wypozycjonowany serwis nieruchomościowy w Polsce, ponieważ w ciągu ostatnich 12 miesięcy zajmował pozycję lidera na najwięcej fraz w TOP 3, TOP 10 i TOP 50. Dzięki temu gwarantuje klientom stabilny i wartościowy ruch na ogłoszeniach.

Portale z ogłoszeniami nieruchomości w Google

Najwięcej poszukujących w przedziale 35-44 lata 

Warto też zwrócić uwagę, jak liczba poszukujących rozkładała się w podziale na regiony. W styczniu na podium znalazły się kolejno województwa mazowieckie, śląskie i dolnośląskie. Jeśli chodzi natomiast o miasta, z których pochodziło najwięcej poszukujących, w czołowej piątce znalazły się Warszawa, Wrocław, Katowice, Poznań i Kraków. 

Liczba poszukujących nieruchomości

Jak wynika ze styczniowego raportu Google Data Studio, ponad 58 proc. poszukujących stanowiły kobiety i jest to praktycznie identyczna wartość, jak w styczniu 2021 r. Choć zaangażowanie w podziale na płeć nie zmieniło się, to jeśli chodzi o wiek, sytuacja wyglądała już nieco inaczej. W styczniu ubiegłego roku największą grupę użytkowników na portalu stanowiły osoby w przedziale 25-34 lata, a w styczniu tego roku był to już przedział 35-44

Warto też odnotować, że wzrósł udział urządzeń mobilnych w strukturze użytkowników. W styczniu 72,3 proc. wejść na Nieruchomosci-online.pl odbyło się za pośrednictwem smartfonów, a 1,9 proc. poprzez tablety. Razem stanowi to 74,2 proc. poszukujących. W styczniu ubiegłego roku było to 72 proc. 

Byliśmy z Wami także w radiu

Jak widać, przełom roku to niezwykle gorący czas na rynku nieruchomości. Tuż po świętach oraz w styczniu Polacy zawsze chętnie wracają do swoich marzeń i planów inwestycyjnych, a my jako portal zawsze chcemy im w tym towarzyszyć. Dlatego tym razem byliśmy obecni również w rozgłośniach radiowych, w których gościliśmy z ogólnopolską kampanią Tu zaczyna się dobry rok”.

Kampania radiowa Nieruchomosci-online.pl

Przez kilka tygodni można było usłyszeć nas w takich stacjach jak RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Antyradio, ChilliZet, Meloradio, Radio Złote Przeboje czy Rock Radio. Informacje o portalu towarzyszyły słuchaczom przy prognozach pogody i najpopularniejszych audycjach. Pojawienie się w czołowych stacjach pozwoliło nam dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jak wynika z wyliczeń przygotowanych przez rozgłośnie, zasięg kampanii w RMF FM szacowany był na ponad 16 mln słuchaczy, a w stacjach Grupy Eurozet na około 12 mln.

Co ważne, w tym samym czasie realizowaliśmy też kampanie wspierające w serwisach YouTube i YouTube Music, na Facebooku, w sieci Google Display Network oraz w internetowych stacjach radiowych.

Była to już druga w ostatnich miesiącach kampania radiowa w wykonaniu Nieruchomosci-online.pl. Poprzednia, którą przeprowadziliśmy w sierpniu i wrześniu (w związku z wakacyjnymi powrotami Polaków), obejmowała 35 stacji o zasięgu ogólnokrajowym lub lokalnym.     

Rafał Bieńkowski

Rafał Bieńkowski - PR Manager w Nieruchomosci-online.pl, który zajmuje się także analizą danych portalu i przygotowywaniem raportów rynkowych. W przeszłości dziennikarz „Gazety Współczesnej”, „Gazety Olsztyńskiej” i „Rzeczpospolitej”.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także