Prawie 3 mln poszukujących na Nieruchomosci-online.pl w lipcu 2019

Alicja Palińska

Na Nieruchomosci-online.pl kolejne rekordy. W lipcu 2019 roku odwiedziło nas prawie 2,9 mln unikalnych użytkowników. W porównaniu z analogicznym okresem w 2018 roku to wzrost o 39,35 proc. Jesteśmy przy tym coraz bardziej skuteczni. Podobny wzrost (o 39,79 proc.) zanotowaliśmy w zestawieniu liczby kontaktów (telefony i wysłane formularze), które generowali poszukujący w lipcu 2018 i 2019 roku.

Wzrost liczby poszukujących na Nieruchomosci-online.pl

Portal Nieruchomosci-online.pl z roku na rok odwiedza coraz więcej osób. To efekt wzrostu pozycji portalu w Google.

W lipcu 2019 zanotowaliśmy niemal 3 mln odwiedzających  prawie o 1 mln użytkowników więcej w porównaniu z zeszłym rokiem (wzrost o 39,38 proc.).

Jak widać na wykresie przedstawiającym rozkład ruchu dziennego w okresie od 1 do 31 lipca najwyższe zainteresowanie nieruchomościami przypada na poniedziałki i wtorki. Natomiast podczas weekendu (w sobotę i niedzielę) mniej osób poświęca czas na poszukiwanie nieruchomości.

 

Liczba Unikalnych Użytkowników (UU) z Google Analytics dla Nieruchomosci-online.pl, lipiec 2018 i lipiec 2019.

Źródło: Google Analytics

 

Wzrost liczby kontaktów z Nieruchomosci-online.pl

Wraz ze wzrostem liczby użytkowników wzrasta skuteczność portalu w pozyskiwaniu kontaktów dla ogłoszeniodawców.

W porównaniu z zeszłym rokiem to prawie 40 proc. więcej kontaktów. To zasługa koncentracji na poszukującym i stworzenia serwisu bez reklam, które nie odwracają uwagi od procesu poszukiwania nieruchomości.

Wykres przedstawiający ogólną liczbę kontaktów z ogłoszeniodawcami, które generują poszukujący, ma podobny rozkład dzienny jak wykres z liczbą użytkowników, co oznacza, że najwięcej interakcji (odkrycia numerów telefonów i wysłanie zapytań) poszukujący wykonują na początku tygodnia.

 

Liczba kontaktów z ogłoszeniodawcami na portalu Nieruchomosci-online.pl, lipiec 2018 i lipiec 2019.

Źródło: Google Analytics

 

Wzrost pozycji Nieruchomosci-online.pl w Google – TOP 3

Głównym źródłem pozyskiwania ruchu w portalu Nieruchomosci-online.pl jest wyszukiwanie organiczne w Google. 

Prawie połowa ruchu na naszym serwisie pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania dzięki naturalnemu pozycjonowaniu portalu na frazy związane z rynkiem nieruchomości. Dzięki najwyższym pozycjom w Google mamy pewność, że odwiedzają nas osoby, które w danym momencie są zainteresowane znalezieniem nowego lokum.

Na poniższym wykresie z narzędzia analitycznego Senuto, które służy do globalnego badania widoczności serwisów w Google, jest zobrazowana rosnąca liczba fraz, na jakie domena Nieruchomosci-online.pl jest widoczna w TOP 3 w Google 3 007 fraz na dzień 31 lipca 2019 r.

 

Liczba fraz dla domeny Nieruchomosci-online.pl w TOP 3 Google w okresie od 1 lipca 2018 do 31 lipca 2019 (ujęcie dziennie)

Źródło: Narzędzie analityczne Senuto do badania widoczności w Google.

 

Widoczny na wykresie skok liczby fraz, na które portal Nieruchomosci-online.pl jest widoczny w Google TOP 3 w połowie marca 2019 roku, nastąpił w związku z przeprowadzoną aktualizacją algorytmu Google, nazywaną Florida Update 2. Jak wskazuje sam Google, zmiana była fundamentalna i globalna. W rankingu zyskały serwisy, w tym – jak widać na wykresie – Nieruchomosci-online.pl, które dostarczają treści najlepiej dopasowane do pytań internautów wpisywanych w pasek wyszukiwarki Google.

Na Nieruchomosci-online.pl znajduje się prawie 400 tys. aktualnych ogłoszeń to najwięcej ofert wśród portali ogłoszeniowych.

Biura chętnie korzystają z naszych usług, importując największą liczbę ogłoszeń na portal. To, wraz z doskonale zaprojektowanym serwisem, umożliwia poszukującym znalezienie wymarzonej nieruchomości szybko, łatwo i przyjemnie.

 

Lipiec 2019 w liczbach – raport Google Data Studio

W lipcu 2019 roku portal Nieruchomosci-online.pl odwiedziło rekordowo 2,89 mln unikalnych użytkowników. Niski współczynnik odrzuceń (27,8 proc.) mówi o tym, że ponad 70 proc. osób wchodzących na portal przeszło do kolejnych podstron. Łącznie przejrzały one 24 mln podstron z ogłoszeniami nieruchomości.

Najczęściej odwiedzają nas kobiety (62,3 proc. wizyt). Najliczniejszą grupą wiekową są osoby w wieku 25–34, które poszukują swojego pierwszego mieszkania. Więcej odwiedzin portalu notujemy z urządzeń mobilnych (mobile i tablet – 68,7 proc.) niż z komputerów (31,3 proc.). Liczba użytkowników mobilnych rośnie z miesiąca na miesiąc. Do głównych źródeł ruchu Nieruchomosci-online.pl należą przede wszystkim: wejścia z wyszukiwania organicznego w Google (ang. organic search) – ponad 40 proc.

 

 

Narzędzie Google Data Studio to generowany automatycznie przez Google raport zawierający dane z Google Analitycs, czyli informacje o użytkownikach i wykonywanych przez nich działaniach. Raport pozwala na interakcję, np. po najechaniu kursorem na wybrane elementy ukazują się dodatkowe statystyki.

KLIKNIJ, ABY PRZEJŚĆ DO RAPORTU GOOGLE DATA STUDIO W WERSJI ONLINE

 

Dodaj komentarz

Komentarze:

Alicja Palińska

Alicja Palińska - Project manager w zespole Nieruchomosci-online.pl. Odpowiada za planowanie, analizę i realizację projektów związanych z podnoszeniem funkcjonalności serwisu, tworzenie nowych produktów oraz strategię komunikacji i promocji. Członek zespołu redakcyjnego e-magazynu "ESTATE".

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także

Dołącz do dyskusji na grupie
Nieruchomosci-online.pl
na Facebooku

Korzystaj z porad dotyczących marketingu nieruchomości.
Bądź na bieżąco!

Zamknij

Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych i realizacji usług. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

Zamknij