KOMUNIKACJA
Dominika Mikulska
Redaktor naczelna magazynu „ESTATE”
W Nieruchomosci-online.pl realizuje projekty w sferze komunikacji i rozwoju produktu
Komunikacja – w jednym z podstawowych znaczeń – to przekazywanie i odbieranie informacji w bezpośrednim kontakcie z drugą osobą. W zawodzie pośrednika w obrocie nieruchomościami to słowo klucz.
Komunikowanie (się) jest procesem, dzięki któremu rozumiemy innych i sami staramy się być zrozumianymi. To wymiana znaczeń między ludźmi, możliwa w stopniu, w jakim jednostki mają wspólne cele, pragnienia i postawy. To wreszcie dochodzenie do tych samych myśli i postaw za sprawą przekonywania – dzięki argumentowaniu i perswazji.
Oferując nieruchomość na rynku, jesteśmy nadawcą komunikatu. Chcemy, by został zrozumiany i odebrany zgodnie z naszą intencją. W jakich warunkach może to być zakończone powodzeniem?
W czasach internetu, oferującego informacje szybko i w ogromnej ilości, największą przeszkodą w finalizacji czegokolwiek jest dekoncentracja uwagi. Przezwyciężenie „szumu w kanale” i dotarcie z przekazem – ofertą – do właściwego odbiorcy staje się „być albo nie być”. Co wpływa na zainteresowanie ogłoszeniem?
Równie ważne, jak skuteczne nadawanie komunikatów, jest ich odbieranie i interpretowanie. Faktyczne zrozumienie klienta jest warunkiem powstania relacji opartej na zaufaniu. Dlaczego warto najpierw rozpoznać postawę klienta, by dobrze rozegrać rozmowę o finansach, i jak to zrobić?
Według Jima Rohna, „skuteczna komunikacja to 20% tego, co wiesz i 80% tego, co czujesz na temat tego, co wiesz”. Obiektywne dane o nieruchomości, a budowane do nich wewnętrzne nastawienie to dwie różne strony medalu. Jak prezentować nieruchomość klientowi, by chciał ją kupić mimo pozornych wad?
Odpowiedzi na te i na wiele innych nurtujących pytań znajdą Państwo w tym numerze, dzięki współpracy z zaproszonymi ekspertami i praktykami.
Zapraszam do lektury.
Pobierz bezpłatnie magazyn
Sprawdź, co znajdziesz w numerze 2/2016:
- Adekwatna komunikacja – klucz do sukcesu pośrednika
Rozmowa z Jackiem Kotarbińskim - Jak sprawniej domykać transakcje?
Ludzie kupują emocjonalnie: wykorzystaj to i sprzedawaj więcej! - Cena ofertowa czy życzeniowa?
Wypracuj swój własny model negocjowania - Co wpływa na zainteresowanie ogłoszeniem nieruchomości?
Analiza zachowań użytkownika - Raport z rynku wtórnego
Ceny ofertowe mieszkań w II kwartale 2016 roku - Jak rekrutować pośredników do biura nieruchomości?
Rozmowa z Agnieszką Grotkowską - Mieszkanie Plus
Jakie są założenia Narodowego Programu Mieszkaniowego? - Problem z historią kredytową
Poznaj 10 najczęstszych powodów odrzucenia wniosków kredytowych przez bank - Przetwarzanie danych osobowych zgodne z prawem
Jak nie podpaść GIODO? - Kiedy rozmawiać z klientem o jego finansach?
Zanim zaczniesz sprzedawać, zbuduj zaufanie - Budowania relacji z klientem w sieci
Wykorzystaj nowoczesne narzędzia marketingowe - Wizualizacje 3D w służbie promocji oferty
Wirtualne formy prezentacji nieruchomości - ZAKAMARKI Nieruchomosci-online.pl
Po bardziej i mniej znanych funkcjonalnościach portalu oprowadza Dominika Mikulska - Dokąd zmierza mieszkalnictwo?
Perspektywy sektora nieruchomości mieszkaniowych
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.