Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

"Ośrodek wczasowy sprzedam". Takich ogłoszeń nie brakuje

Zdjęcie

Relikty z czasów PRL-u, obiekty wymagające odświeżenia, ale też malowniczo położone aktywne biznesy, które szukają nowych właścicieli – w sieci można znaleźć sporo ofert sprzedaży ośrodków wypoczynkowych.    

12,5 mln zł – taka jest cena ofertowa ośrodka wypoczynkowego Połoniny mieszczącego się w Bukowcu w Bieszczadach. To jeden z najdroższych ośrodków wczasowych, które wystawiono ostatnio na sprzedaż na Nieruchomosci-online.pl. Kompleks składa się z budynku głównego liczącego 30 pokoi hotelowych oraz 20 drewnianych domków letniskowych. Do tego restauracja, strefa spa i sale konferencyjne. Jak można przeczytać w ogłoszeniu, ośrodek wybudowano na przełomie lat 70. i 80. W 2008 r. obiekt został przebudowany, a w latach 2018-2021 przeszedł modernizację.

Aktualnie w naszym portalu dostępnych jest około 80 nieruchomości, których funkcję ogłoszeniodawcy określają jako ośrodki wczasowe. Są to obiekty zlokalizowane nie tylko nad morzem i w górach, ale też na Mazowszu, Podlasiu i Mazurach. Rozstrzał cenowy jest duży. Mały ośrodek liczący kilka domków i leżący na niewielkiej działce można kupić za 1-3 mln zł. Jednak kiedy mówimy o aktywnym ośrodku z większą bazą noclegową w prestiżowej lokalizacji, ceny ofertowe wynoszą nawet kilkanaście milionów złotych – mówi Rafał Bieńkowski, PR Manager w Nieruchomosci-online.pl.            

Sprzedaż w kilka miesięcy lub w kilka lat 

Przykładem takiego aktywnego biznesu, który trafił na sprzedaż, był znany i nagradzany w różnych konkursach ośrodek w Kątnie niedaleko Ostródy. Obiekt łączący camping, domki na wynajem, apartamenty, houseboaty i restaurację został wystawiony za blisko 8 mln zł. I niedawno znalazł nowego właściciela. 

Sprzedaż ośrodka w Kątnie trwała siedem miesięcy. Zadanie nie należało do łatwych, ponieważ nieruchomość miała swoją specyfikę dopasowaną do niewielu klientów, m.in. duży areał, zabudowania w stylu warmińskim, linię brzegową ze stromym zejściem. Dodatkowo zakup nieruchomości był związany z procedurą KOWR (Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa), która wydłuża transakcje kupna-sprzedaży i zobowiązuje do prowadzenia działalności gospodarczej przez 5 lat – mówi Marlena Gwiazda z biura New House Nieruchomości w Olsztynie. 

Do sprzedaży trafiają też wysłużone obiekty wybudowane jeszcze w czasach PRL-u. Przykładem takiego jest ośrodek wczasowy w Sierakowie w Wielkopolsce, który powstał w 1970 r. Kompleks składa się z 4 budynków z pokojami noclegowymi, 13 domków i 2 wagonów mieszkalnych. Cena ofertowa to 2,9 mln zł.  

Na nowego właściciela czeka również wybudowany w latach 70. ośrodek w Gibach na Podlasiu (wciąż funkcjonuje). W skład nieruchomości, którą wyceniono na 3 mln zł, wchodzą cztery działki o łącznej powierzchni 7 ha. Jak wskazuje opis w serwisie Nieruchomosci-online.pl, na terenie znajduje się m.in.18 domków kempingowych, bar, stołówka i sauna w drewnianym budynku. 

Wcześniej klientka próbowała sprzedać nieruchomość z innym biurem i trwało to około dwóch lat, niestety bezskutecznie. W naszym biurze oferta jest w sprzedaży od około siedmiu miesięcy. Było kilka zapytań, rozmów telefonicznych, ale nie doszło do prezentacji. 

Może to być wywołane bliskością granicy i obawami związanymi zagrożeniem wojną. To pas suwalski, dlatego na tę chwilę mało kto chce inwestować nawet w tak atrakcyjną nieruchomość w cudownej lokalizacji – mówi Bogumił Urbanowski z Freedom Nieruchomości

Przede wszystkim klient inwestycyjny 

Proces szukania nabywcy na tak nietypową nieruchomość wygląda więc inaczej niż w przypadku zwykłego mieszkania czy domu. 

Działania marketingowe przy tego typu nieruchomościach są zwiększone. Nie wystarczy tylko przygotowanie oferty z opisem, powieszenie baneru i eksport na portalach nieruchomościowych. Warto zainwestować w profesjonalną sesję fotograficzną, film i zdjęcia z drona, kampanię facebookową, ale również zaangażować się we współpracę z innymi agentami nie tylko w danym regionie, ale również w innych miastach wojewódzkich. Najważniejsze w strategii sprzedaży nieruchomości jest ustalenie profilu potencjalnego klienta i przygotowanie oferty dedykowanej pod niego – podkreśla Marlena Gwiazda z New House Nieruchomości.  

W przypadku takiej kategorii nieruchomości turystycznej klientem docelowym jest oczywiście klient inwestycyjny. Dlatego oprócz wykorzystania tradycyjnych form promocji przez właścicieli i pośredników, oferty bardzo często są wysyłane od razu do przedsiębiorców działających w tej branży także w innych częściach Polski – mówi Rafał Bieńkowski z Nieruchomosci-online.pl.   

Aczkolwiek, aby zwiększyć zasięg poszukujących, warto też wykorzystać drugi motyw, który pasuje do takich nieruchomości. Obecnie taką poszukiwaną kategorią nieruchomości jest siedlisko. Wielu klientów szuka ciszy, spokoju i dostępu do linii brzegowej. Takich nieruchomości nie jest wiele – dodaje Marlena Gwiazda. 

      

Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu